ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

УХВАЛА

від 26 січня 2011 року

Вищий адміністративний суд України у складі колегії суддів: Гашицького О. В., Малиніна В. В. (доповідач), Мойсюка М. І., Ситникова О. Ф., Штульман І. В., розглянувши в порядку письмового провадження касаційну скаргу Кримського республіканського відділення Фонду соціального захисту інвалідів на постанову Окружного адміністративного суду АРК від 16 листопада 2009 р. та ухвалу Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 10 серпня 2010 р. у справі N 2а-10541/09/2/0170 за позовом відкритого акціонерного товариства "Крименерго" до Кримського республіканського відділення Фонду соціального захисту інвалідів про визнання дій протиправними та скасування акта, встановив:

Постановою Окружного адміністративного суду АРК від 16 листопада 2009 р., залишеною без змін ухвалою Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 10 серпня 2010 р., позовні вимоги задоволено. Визнано протиправним та скасовано рішення відповідача по нарахуванню адміністративно-господарських санкцій в сумі 21372 грн. 50 коп. за актом перевірки від 14 липня 2009 р. з питань реєстрації роботодавця у відділенні Фонду; подання роботодавцем до відділення Фонду звіту про зайнятість і працевлаштування інвалідів; виконання роботодавцем нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів; оплати адміністративно-господарських санкцій та пені.

У касаційній скарзі відповідач, посилаючись на порушення судами попередніх інстанцій норм матеріального та процесуального права, просить їх скасувати та постановити нове рішення про відмову у задоволенні позову.

Розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження відповідно до ст. 222 КАСУ.

Заслухавши суддю-доповідача, дослідивши доводи касаційної скарги, матеріали справи, перевіривши правильність застосування судом апеляційної інстанції норм процесуального права, правової оцінки обставин у справі, суд касаційної інстанції дійшов висновку про необхідність відмовити у задоволенні касаційної скарги, виходячи з наступного.

Відповідно до ст. 224 КАСУ, суд касаційної інстанції залишає касаційну скаргу без задоволення, а судові рішення - без змін, якщо визнає, що судом не допущено порушень норм матеріального і процесуального права при ухваленні судових рішень чи вчиненні процесуальних дій. Не може бути скасовано судове рішення з мотивів порушення судом норм процесуального права, якщо це не призвело і не могло призвести до неправильного вирішення справи.

Судами встановлено, що позивач, згідно з показниками статистичної звітності "Звіт про зайнятість та працевлаштування інвалідів" (форма N 10-ПІ поштова річна) (далі - звіт) за 2008 рік повинен був створити 248 робочих місць для працевлаштування інвалідів (відповідно до середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу 6194 особи), але фактично на підприємстві працювало лише 165 інвалідів.

Відповідно до п. 5 Положення про робоче місце інваліда і про порядок працевлаштування інвалідів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 3 травня 1995 р. за N 314 (із змінами від 10 січня 2002 р.) (далі - Положення), підприємства розробляють заходи щодо створення робочих місць для інвалідів, включають їх до колективного договору, інформують центри зайнятості, місцеві органи соціального захисту населення та відділення Фонду соціального захисту інвалідів про створення (пристосування) робочих місць для працевлаштування інвалідів.

Пунктом 14 Положення визначено, що підприємства, зокрема, у межах доведеного нормативу створюють за власні кошти робочі місця для працевлаштування інвалідів; інформують державну службу зайнятості та місцеві органи соціального захисту населення про вільні місця та вакантні посади, на яких може використовуватися праця інвалідів; розробляють і затверджують інструкцію про робоче місце інваліда.

Задовольняючи позов, суд першої інстанції керувався тим, що відповідно до ст. 19 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" (далі - Закон), для підприємств, установ і організацій незалежно від форми власності і господарювання встановлюється норматив робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків від загальної чисельності працюючих, а якщо працює від 15 до 25 чоловік - у кількості одного робочого місця, якщо інше не передбачено законом.

Згідно з ч. 1 ст. 18 Закону працевлаштування інвалідів здійснюється центральним органом виконавчої влади з питань праці та соціальної політики, органами місцевого самоврядування, громадськими організаціями інвалідів.

Крім того, відповідно до п. 10 Положення працевлаштування інвалідів здійснюється державною службою зайнятості, органами Міністерства соціального захисту, місцевими радами, суспільними організаціями інвалідів з урахуванням побажань, стану здоров'я інвалідів, їхніх здібностей і професійних навичок відповідно до висновків МСЕК.

Відповідно до п. 3 Положення робоче місце інваліда вважається створеним, якщо воно відповідає встановленим вимогам робочого місця для інвалідів відповідної нозології, атестоване спеціальною комісією підприємства за участю представника МСЕК, органів Держнаглядохоронпраці, громадських організацій інвалідів, і введено в дію шляхом працевлаштування інваліда.

Наказом Державного комітету статистики від 6 липня 1998 р. N 244 затверджена форма статистичної звітності N 3-ПН "Звіт про наявність вільних робочих місць (вакантних посад)", яка подається підприємствами, установами та організаціями щомісячно на адресу державної служби зайнятості.

За ст. 19 Закону керівники підприємств (об'єднань), установ і організацій, незалежно від форми власності і господарювання у разі незабезпечення зазначених нормативів несуть відповідальність у встановленому законом порядку.

Позивач вимоги Закону щодо створення робочих місць для працевлаштування інвалідів виконав, а саме: надсилав щомісячно звіти за формою N 3-ПН до Сімферопольського центру зайнятості, доводив до відома всіх зацікавлених осіб, установ організацій щодо наявності вакансій для працевлаштування інвалідів та прийняв всіх бажаючих інвалідів, які звернулися до нього, на роботу у 2008 р.

Тому суд першої інстанції дійшов висновку про належне інформування відповідачем центру зайнятості про наявність вільних робочих місць на підприємстві та потребу у направленні йому центром зайнятості інвалідів для працевлаштування.

Обґрунтованим є також висновок суду про те, що обов'язок підприємства щодо створення робочих місць для інвалідів не супроводжується його обов'язком добирати і працевлаштовувати інвалідів на створені робочі місця.

З такими висновками погодився суд апеляційної інстанції і доводи касаційної скарги його не спростовують.

Враховуючи викладене вище, колегія суддів вважає, що касаційну скаргу слід відхилити, оскільки судові рішення постановлено з додержанням норм матеріального та процесуального права, правова оцінка обставинам у справі дана правильно, а доводи касаційної скарги є необгрунтованими, підстави для передачі справи на розгляд складу колегії суддів Вищого адміністративного суду України в судовому засіданні відсутні.

Доводи касаційної скарги зроблених судом висновків не спростовують.

За правилами ч. 1 ст. 224 КАСУ, якщо відсутні підстави для скасування судових рішень, то суд касаційної інстанції відхиляє касаційну скаргу і залишає рішення без змін.

Керуючись статтями 220, 222, 223, 224, 230, 231 КАСУ, суд ухвалив:

Касаційну скаргу Кримського республіканського відділення Фонду соціального захисту інвалідів залишити без задоволення.

Постанову Окружного адміністративного суду АРК від 16 листопада 2009 р. та ухвалу Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 10 серпня 2010 р. у справі N 2а-10541/09/2/0170 за позовом відкритого акціонерного товариства "Крименерго" до Кримського республіканського відділення Фонду соціального захисту інвалідів про визнання дій протиправними та скасування акта залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копії особам, які беруть участь у справі, і оскарженню не підлягає.

 




 
 
Copyright © 2003-2018 document.UA. All rights reserved. При використанні матеріалів сайту наявність активного посилання на document.UA обов'язково. Законодавство-mirror:epicentre.com.ua
RSS канали