КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

22.02.2012 р.

Справа N 2а-6127/11/2670

Київський апеляційний адміністративний суд у складі: головуючого, судді - Гром Л. М., суддів: Денісова А. О., Міщука М. С., при секретарі судового засідання - Губі О. В., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за апеляційною скаргою Товариства з обмеженою відповідальністю "Телемережі України" на постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 18 липня 2011 р. у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Телемережі України" до Національної комісії з питань регулювання зв'язку України про визнання незаконним, нечинним рішення, встановив:

Позивач звернувся до Окружного адміністративного суду м. Києва з позовом до Національної комісії з питань регулювання зв'язку України про визнання незаконним, нечинним рішення.

Постановою Окружного адміністративного суду м. Києва від 18 липня 2011 року в задоволенні позовних відмовлено.

Не погоджуючись з постановою Окружного адміністративного суду м. Києва від 18 липня 2011 року, позивач звернувся до Київського апеляційного адміністративного суду з апеляційною скаргою, в якій просить ухвалене у справі судове рішення скасувати та постановити нове рішення, яким задовольнити позовні вимоги, посилаючись на порушення судом норм права.

Заслухавши суддю-доповідача, учасників процесу, які з'явились у судове засідання, перевіривши за матеріалами справи наведені у апеляційній скарзі доводи, колегія суддів дійшла висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Зі змісту оскаржуваного рішення Відповідача, пунктом 1 встановлено правило, відповідно до якого висновок щодо EMC РЕЗ мовлення та дозвіл на експлуатацію РЕЗ мовлення отримує:

- На РЕЗ аналогового ефірного теле- або радіомовлення: телерадіоорганізація, яка є власником (володільцем) або орендарем РЕЗ мовлення і має ліцензію на мовлення Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення; суб'єкт господарювання, який є власником (володільцем) або орендарем РЕЗ мовлення і планує його експлуатацію на підставі договору з телерадіоорганізацією щодо розповсюдження нею програм телебачення або радіомовлення.

- На РЕЗ мовлення ефірної багатоканальної телемережі - оператор телекомунікація (оператор багатоканальної телемережі), який є власником (володільцем) або орендарем РЕЗ мовлення.

Відповідно до ст. 12 Закону України "Про радіочастотний ресурс України" (надалі - також "Закон") користування радіочастотним ресурсом України підлягає державному регулюванню. Органом регулювання у сфері користування радіочастотним ресурсом України є Національна комісія з питань регулювання зв'язку (НКРЗ), яка утворюється відповідно до Закону України "Про телекомунікації".

Відповідно до ч. 1 ст. 41 Закону висновок щодо електромагнітної сумісності у смугах частот загального користування надається УДЦР на платній основі у порядку, визначеному національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації. Висновок щодо електромагнітної сумісності у смугах частот спеціального користування надає Генеральний штаб Збройних Сил України. Затверджені ЦОВЗ методики розрахунків електромагнітної сумісності є обов'язковими для Генерального штабу Збройних Сил України та УДЦР.

Згідно ч. 3 ст. 41 Закону суб'єкт господарювання, який має намір експлуатувати радіоелектронні засоби або випромінювальні пристрої, особисто або через уповноважений ним орган чи особу або рекомендованим листом з описом вкладення звертається до УДЦР із заявою про видачу висновку за встановленою національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації, формою.

В силу ст. 42 Закону користувачі радіочастотного ресурсу України повинні отримувати дозволи на експлуатацію відповідних радіоелектронних засобів та/або випромінювальних пристроїв, крім засобів та пристроїв, використання яких здійснюється на бездозвільній основі відповідно до цього Закону.

Дозволи на експлуатацію у смугах загального користування видаються на бланках, зразки яких затверджуються національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації, і які є захищеними документами суворої звітності.

Дозволи на експлуатацію у смугах радіочастот загального користування видає УДЦР на платній основі у порядку, встановленому національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації. Дозволи на експлуатацію у смугах радіочастот спеціального користування видає Генеральний штаб Збройних Сил України.

Статтею 30 Закону встановлено користування радіочастотним ресурсом України здійснюється на підставі: 1) ліцензій на користування радіочастотним ресурсом України та дозволів на експлуатацію - суб'єктами господарювання, які користуються радіочастотним ресурсом України для надання телекомунікаційних послуг; 2) ліцензій на мовлення, виданих Національною радою України з питань телебачення і радіомовлення, та дозволів на експлуатацію - суб'єктами господарювання, які користуються радіочастотним ресурсом України для розповсюдження телерадіопрограм телерадіоорганізаціями; дозволів на експлуатацію - спеціальними користувачами, технологічними користувачами та радіоаматорами.

З огляду на зазначене, судом першої інстанції було вірно зазначено, що оскаржуваним рішенням Відповідача зобов'язано будь-якого власника (володільця) або орендаря РЕЗ мовлення (незалежно від того є він користувачем РЕЗ чи ні) отримувати висновок щодо ЕМС РЕЗ мовлення та дозвіл на експлуатацію РЕЗ мовлення, оскільки правовий аналіз змісту пункту 1 оскаржуваного рішення Відповідача свідчить про те, що висновок щодо ЕМС РЕЗ мовлення та дозвіл на експлуатацію РЕЗ мовлення зобов'язано отримувати лише тих суб'єктів, як мають ліцензію на мовлення Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення (тобто здійснюють відповідну діяльність, пов'язану з користуванням радіочастотним ресурсом), та суб'єктів, які планують експлуатацію РЕЗ мовлення.

Суб'єктів, які є власниками (володільцями) або орендарями РЕЗ мовлення, однак не є користувачами РЕЗ, до вищевказаного переліку, затвердженого оскаржуваним рішенням Відповідача, не віднесено.

Іншими словами, обов'язок отримати відповідний висновок та дозвіл обумовлено фактом здійснення (планування здійснення) відповідної діяльності, пов'язаної з використанням радіочастотного ресурсу.

Отже, судова колегія погоджується з висновком суду першої інстанції про відмову у задоволенні позовних вимог.

Доводи апеляційної скарги не містять обґрунтувань, які б викликали сумніви щодо винесеного рішення та слугували підставами для скасування рішення суду першої інстанції.

За таких обставин колегія суддів дійшла висновку, що судом першої інстанції було вірно встановлено фактичні обставини справи, надано належну оцінку дослідженим доказам. В зв'язку з цим колегія суддів вважає необхідним апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Телемережі України" залишити без задоволення, а постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 18 липня 2011 року - без змін.

Керуючись статтями 195, 196, 200, 205, 206 КАС України, суд ухвалив:

Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Телемережі України" - залишити без задоволення.

Постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 18 липня 2011 року - залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена безпосередньо до Вищого адміністративного суду України в порядок і строки, визначені ст. 212 КАС України.

Ухвала складена у повному обсязі 22.02.2012 року.

 

Головуючий, суддя:

Л. М. Гром

Судді:

А. О. Денісов

 

М. С. Міщук

 




 
 
Copyright © 2003-2018 document.UA. All rights reserved. При використанні матеріалів сайту наявність активного посилання на document.UA обов'язково. Законодавство-mirror:epicentre.com.ua
RSS канали