ТЕРНОПІЛЬСЬКА ОБЛАСНА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ

РОЗПОРЯДЖЕННЯ

від 26.07.2011 р. N 590

Про підсумки роботи господарського комплексу області в першому півріччі 2011 року

Результати аналізу показників соціально-економічного розвитку області за перше півріччя 2011 року вказують на покращення ситуації у реальному секторі економіки та у соціальній сфері. Зазначене є результатом впровадження на місцевому рівні важливих реформ, які проводяться у всіх сферах економіки. Так, у звітному періоді в порівнянні з відповідним періодом 2010 року в області зафіксовано зростання обсягів промислового на 10,6 %, сільськогосподарського виробництва - на 3,9 %. Обсяг експорту товарів за січень-травень 2011 року збільшився порівняно з січнем-травнем 2010 року на 70,4 %, а обсяг імпорту - на 85,7 %. У I кварталі 2011 року в економіку області вкладено майже 377 млн. гривень інвестицій в основний капітал, що на 55 % більше, ніж у відповідному періоді 2010 року. У звітному періоді реалізовано ряд заходів, результатом чого є скорочення чисельності зареєстрованих безробітних, зростання доходів громадян, бюджетів різних рівнів, скорочення боргу за надані населенню житлово-комунальні послуги.

Однак, проведений аналіз засвідчує, що, незважаючи на зростання окремих макроекономічних показників, в області існують ряд міжтериторіальних та міжгалузевих диспропорцій, які стримують її соціально-економічний розвиток.

Знизилось виробництво харчових продуктів і напоїв на 10,5 %. Як результат, обсяг реалізованої промислової продукції скоротився у порівнянні з відповідним періодом минулого року в Гусятинському, Лановецькому, Монастриському, Підволочиському, Чортківському та Шумському районах.

На фоні загального збільшення посівної площі сільськогосподарських культур, агропідприємства Бережанського та Підволочиського районів зменшили посівні площі. У Гусятинському, Заліщицькому, Підгаєцькому, Кременецькому, Монастириському, Бережанському, Борщівському, Чортківському районах сільськогосподарськими підприємствами допущено зменшення поголів'я ВРХ. Як результат, сільгосппідприємства 5 районів області скоротили обсяги виробництва м'яса. Відставання допущено Бережанським, Борщівським, Бучацьким, Монастириським, Підволочиським районами. Скорочено обсяги виробництва молока сільгосппідприємствами Заліщицького, Кременецького, Бережанського, Гусятинського, Борщівського та Підволочиського районів.

Протягом звітного періоду будівельниками області виконано робіт на суму 212,4 млн. гривень, що на 5,3 % менше у порівнянні з відповідним періодом 2010 року. Протягом січня - червня 2011 року знижено темпи будівництва у Козівському Лановецькому, Підволочиському, Чортківському, Шумському районах та в м. Тернопіль, а у Зборівському районі будівництво в першому півріччі 2011 року не велося.

На фоні суттєвого зростання обсягів роздрібного товарообороту в області, його спад відбувся у Монастириському та Підволочиському районах. Також, скоротились обсяги реалізованих послуг у Кременецькому, Зборівському, Шумському та Монастириському районах.

Упродовж січня - травня 2011 року збитково працювало 45,5 % підприємств, якими отримано 174,1 млн. гривень збитків. Втрата контролю за фінансовими результатами діяльності підприємств створює передумови для тінізації ринку праці і доходів громадян, зростання податкового боргу та боргів із заробітної плати.

Так, рівень середньомісячної заробітної плати в області є найнижчим і складає лише 70 % середнього показника по державі. У травні понад 2 тис. працівників перебували у відпустках без збереження заробітної плати, а 6,7 тис. працюючих працювали у режимі скороченого робочого дня. В області збільшується та залишається значною сума заборгованості із виплати заробітної плати (станом на 01.06.2011 року - 9 млн. гривень або 108,7 % до початку року). Зростання заборгованості допустили м. Тернопіль, Заліщицький, Монастириський, Чортківський, Тернопільський, Збаразький, Кременецький та Бучацький райони.

Станом на 1 липня 2011 року податковий борг до зведеного бюджету становить 123 млн. гривень та збільшився у порівнянні із початком року на 16,5 млн. гривень або на 15,5 %. Збільшення податкового боргу до зведеного бюджету у порівнянні з початком року відбулося у 16 районах, крім Шумського.

Кількість зареєстрованих безробітних зросла у Бережанському, Заліщицькому, Тернопільському районах та в м. Тернопіль.

У сільських, селищних та міських радах Кременецького, Козівського та Теребовлянського районів, а також у Збаразькій міській раді не створено комісій та не проведено роботи з прискореного перегляду регуляторних актів на виконання вимог Закону України "Про прискорений перегляд регуляторних актів, прийнятих органами та посадовими особами місцевого самоврядування".

Враховуючи підсумки соціально-економічного розвитку області за перше півріччя 2011 року, та з метою забезпечення макроекономічної стабілізації, покращення добробуту населення області:

1. Вказати на недостатню організаторську роботу райдержадміністрацій:

1.1. Бережанської, Козівської, Лановецької, Підволочиської, Чортківської, Підгаєцької, Зборівської - щодо організації роботи промислового комплексу.

1.2. Бережанської, Борщівської, Бучацької, Монастириської, Підволочиської - щодо роботи з нарощування виробництва м'яса сільськогосподарськими підприємствами.

1.3. Бережанської, Борщівської, Гусятинської, Заліщицької, Монастириської, Підволочиської, Підгаєцької, Теребовлянської, Тернопільської, Чортківської - щодо нарощування виробництва молока всіма категоріями господарств.

1.4. Бережанської, Борщівської, Гусятинської, Заліщицької, Кременецької, Монастириської, Підгаєцької - щодо забезпечення збільшення чисельності поголів'я ВРХ сільськогосподарськими підприємствами.

1.5. Козівської, Лановецької, Підволочиської, Чортківської, Шумської - щодо організації ефективної діяльності будівельних організацій.

1.6. Бучацької, Заліщицької, Збаразької, Кременецької, Монастириської, Підволочиської, Теребовлянської, Тернопільської, Чортківської - щодо виконання доручень Президента України і Кабінету Міністрів України з ліквідації заборгованості із заробітної плати.

1.7. Зборівської - щодо зменшення надходжень до місцевих бюджетів у порівнянні з першим півріччям 2010 року.

1.8. Всіх райдержадміністрацій, крім Шумської, - щодо зменшення податкового боргу до зведеного бюджету.

2. Вказати на недостатню роботу виконавчого комітету Тернопільської міської ради щодо організації роботи промислового комплексу, будівельної галузі, ліквідації заборгованості з виплат заробітної плати та зменшення податкового боргу до зведеного бюджету.

3. Головам районних державних адміністрацій, виконавчому комітету Тернопільської міської ради, структурним підрозділам облдержадміністрації, територіальним підрозділам центральних органів виконавчої влади, в межах визначених повноважень:

3.1. Здійснювати роз'яснювальну роботу та виконання завдань і змісту Національного плану дій на 2011 рік стосовно впровадження Програми економічних реформ на 2010 - 2014 роки "Заможне суспільство, конкурентоспроможна економіка, ефективна держава".

3.2. Вжити заходів щодо стабілізації роботи промислових підприємств, нарощування обсягів виробництва і реалізації конкурентоспроможної продукції, розширення асортименту та підвищення її якості.

3.3. Забезпечити організоване, з мінімальними втратами збирання врожаю зернових культур та підготовку і проведення в повному обсязі комплексу осінньо-польових робіт.

3.4. Активізувати роботу із заготівлі продовольчого зерна до державного матеріального резерву, державного продовольчого резерву та регіональних ресурсів згідно з рекомендованими обсягами.

3.5. Вжити заходів щодо недопущення зменшення виробництва тваринницької продукції.

3.6. Організувати роботу із укладання прямих договорів на поставку продуктів харчування, у тому числі картоплі та овочів, між місцевими виробниками та підприємствами торгівлі, стимулювати фірмову торгівлю та проведення сільськогосподарських ярмарок у районних та обласному центрах.

3.7. Провести роботу із залучення в сферу агропромислового виробництва внутрішніх та іноземних інвестицій, реалізації інноваційних та інвестиційних проектів будівництва відповідної інфраструктури (тваринницькі комплекси, зерно- та овочесховища, об'єкти переробки сільськогосподарської продукції).

3.8. Розглянути питання стану залучення інвестицій, діяльності підрядних будівельних організацій, результатів інвентаризації об'єктів незавершеного будівництва на колегіях районних державних адміністрацій, засіданні виконавчого комітету Тернопільської міської ради, стимулювати розвиток будівельного комплексу за рахунок приватних інвестицій у виробничу сферу і житлове будівництво.

3.9. Взяти на особистий контроль виконання заходів щодо повної ліквідації заборгованості із заробітної плати на економічно активних підприємствах та максимального зменшення суми боргу на економічно неактивних та підприємствах-банкрутах.

3.10. Провести аналіз причин збиткової діяльності підприємств, нарощення податкового боргу, розробити та забезпечити виконання конкретних заходів щодо досягнення позитивних результатів фінансово-господарської діяльності підприємств, недопущення зростання та ліквідації наявного податкового боргу.

3.11. Спільно з профспілковими органами та роботодавцями забезпечити приведення рівня оплати праці на підприємствах у відповідність до вимог Генеральної та галузевих тарифних угод.

3.12. Забезпечити виконання заходів щодо подолання негативних тенденцій, що склалися на ринку праці, сприяти приватній ініціативі та розвитку підприємництва для створення нових та збереження вже існуючих робочих місць у фізичних осіб-підприємців.

3.13. Посилити контроль за дотриманням суб'єктами господарювання державної дисципліни цін в торгівлі, особливо при реалізації регульованих продовольчих товарів, завезених з інших областей.

3.14. Продовжити роботу щодо впровадження енергозберігаючих технологій у закладах бюджетної сфери та житлово-комунального господарства, стимулювання раціонального використання енергоресурсів, використання альтернативних видів палива та запровадження енергозберігаючих технологій у галузях виробництва.

4. Головам Козівської, Кременецької, Теребовлянської та Збаразької райдержадміністрацій до 10 серпня 2011 року завершити у повному обсязі роботи стосовно виконання вимог Закону України "Про прискорений перегляд регуляторних актів, прийнятих органами та посадовими особами місцевого самоврядування", у тому числі шляхом підвищення персональної відповідальності посадових осіб, до компетенції яких належить забезпечення його виконання.

5. Рекомендувати виконкомам міських рад,в межах самоврядних повноважень, тимчасово (з 01.10.2011 до 09.03.2012) встановити тарифи щодо оплати послуг із реалізації картоплі, моркви та буряків столових шляхом встановлення граничних розмірів торговельних надбавок до цін виробника.

6. Обласному управлінню у справах захисту прав споживачів спільно з ДП "Тернопільстандартметрологія", обласною санітарно-епідеміологічною станцією та Головним управлінням ветеринарної медицини в області взяти на контроль дотримання санітарних норм і правил при реалізації продовольчих товарів у літньо-осінній період у торговій мережі, закладах громадського харчування та на ринках області.

7. Виконавцям цього розпорядження про проведену роботу інформувати головне управління економіки облдержадміністрації до 20 жовтня 2011 року.

8. Головному управлінню економіки обласної державної адміністрації узагальнену інформацію про стан виконання розпорядження подати в обласну державну адміністрацію до 2 листопада 2011 року.

9. Контроль за виконанням розпорядження покласти на заступників голови облдержадміністрації згідно з розподілом обов'язків.

 

Голова обласної
державної адміністрації

В. А. Хоптян

 




 
 
Copyright © 2003-2018 document.UA. All rights reserved. При використанні матеріалів сайту наявність активного посилання на document.UA обов'язково. Законодавство-mirror:epicentre.com.ua
RSS канали