ВОЛИНСЬКА ОБЛАСНА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ

РОЗПОРЯДЖЕННЯ

від 01.02.2011 р. N 30

Про підсумки роботи із зверненнями громадян за 2010 рік

У 2010 році зафіксовано деяке зменшення кількості звернень громадян до місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування у порівнянні з попереднім роком. Разом з тим, у минулому році з розрахунку на 100 тис. жителів області цими органами зареєстровано 7885 письмових та 7488 усних пропозицій, заяв і скарг. Це відповідно на 3924 (99 %) і 3463 (86 %) звернень більше, ніж у середньому по Україні. Значною була у 2010 році кількість звернень жителів Волині до Кабінету Міністрів України, у тому числі через урядову телефонну "гарячу лінію", - 1718, або 33,7 відсотка всіх звернень, що надійшли до облдержадміністрації. На 2 відсотки зросла кількість звернень волинян до Президента України й досягла у минулому році 10,4 відсотка звернень, зареєстрованих в облдержадміністрації.

Найбільша кількість звернень громадян, що надійшли до облдержадміністрації у 2010 році, стосувалися питань соціального захисту, праці та заробітної плати (46 %), сільського господарства та землекористування (11,3 %).

Значна кількість звернень громадян до центральних органів влади та облдержадміністрації надходить з питань, що відносяться до компетенції органів виконавчої влади та місцевого самоврядування районів і міст обласного значення. Головними причинами виникнення таких звернень є зволікання цими органами та їх посадовими особами вирішення порушених питань, поверховий їх розгляд і відписки, свідоме ігнорування законних прав та інтересів громадян, відсутність кваліфікованого роз'яснення повноважень органів влади, порядку і термінів розгляду ними звернень.

З метою поліпшення організації роботи з пропозиціями, заявами та скаргами громадян, відповідно до статей 6, 31, 35, 38 Закону України "Про місцеві державні адміністрації", Закону України "Про звернення громадян", Указу Президента України від 7 лютого 2008 року N 109/2008 "Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права громадян на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування":

1. З урахуванням довідки про підбиття підсумків роботи із зверненнями громадян в обласній державній адміністрації за 2010 рік (додається) звернути увагу на значну кількість звернень громадян:

1.1. Головного управління праці, соціальних питань та у справах захисту населення від Чорнобильської катастрофи облдержадміністрації (С. Сагаль) та територіальної державної інспекції праці в області (Ю. Бондарчук) - з питань соціального захисту, праці та заробітної плати.

1.2. Головного управління агропромислового розвитку облдержадміністрації (Ю. Горбенко) та головного управління Держкомзему в області (В. Василенко) - з питань сільського господарства та землекористування.

1.3. Голів райдержадміністрацій, міських (міст обласного значення) голів - тих, що надходять на адресу Адміністрації Президента України, Кабінету Міністрів України, у тому числі через урядову телефонну "гарячу лінію", з питань, які відносяться до компетенції органів виконавчої влади та місцевого самоврядування районів і міст.

2. Головам районних державних адміністрацій, міським (міст обласного значення) головам:

2.1. Постійно, детально й усебічно аналізувати причини, які зумовили виникнення кожного звернення громадян у центральні органи державної влади та обласну державну адміністрацію з питань, що відносяться до компетенції органів виконавчої влади та місцевого самоврядування районів і міст, уживати невідкладних і вичерпних заходів щодо їх усунення та притягнення винних у появі таких звернень до дисциплінарної відповідальності аж до звільнення з посад.

2.2. Забезпечити налагодження і проведення постійної ефективної роз'яснювальної роботи з найбільш актуальних питань, що турбують людей, а також надання індивідуальних консультацій громадянам про порядок найбільш ефективної реалізації їх конституційного права на звернення.

2.3. Про виконання цього пункту інформувати облдержадміністрацію до 10 числа місяця, наступного за звітним періодом, у щоквартальних звітах про стан роботи із зверненнями громадян.

3. Контроль за виконанням цього розпорядження покласти на заступника голови - керівника апарату облдержадміністрації С. Ющика.

 

Голова обласної
державної адміністрації

Б. Клімчук


 

Додаток
до розпорядження Волинської обласної державної адміністрації
01.02.2011 N 30


ДОВІДКА
про стан роботи із зверненнями громадян у 2010 році

На виконання вимог Закону України "Про звернення громадян", Указу Президента України від 7 лютого 2008 року N 109/2008 "Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права громадян на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування" в обласній державній адміністрації проводиться системна робота із забезпечення реалізації громадянами конституційного права на звернення, задоволення законних вимог заявників, реального поновлення порушених конституційних прав громадян та запобігання у подальшому таких порушень.

У 2010 році до обласної державної адміністрації звернулося 15212 громадян з усіх міст та районів області та інших регіонів, що на 453 більше, ніж у 2009 році. Надійшло 5102 звернення громадян, з них: письмових - 4271, що на 598 менше, ніж за минулий рік, 831 - зареєстровано під час проведення особистих прийомів керівництвом облдержадміністрації.

За звітний рік у порівнянні з 2009 роком в обласній державній адміністрації спостерігається тенденція збільшення кількості звернень, що надійшло з Адміністрації Президента України та зменшення з Кабінету Міністрів України (додаток N 1).

З урядової телефонної "гарячої лінії" до обласної державної адміністрації надійшло 1386 звернень громадян. Завдяки налагодженій роботі з райдержадміністраціями, міськвиконкомами, структурними підрозділами облдержадміністрації та територіальними підрозділами центральних органів виконавчої влади усі звернення належно розглянуті в установлені терміни.

Найбільше звернень (з розрахунку на 10 тис. населення) надійшло з: Турійського, Ківерцівського, Луцького, Любешівського, Локачинського районів та міст Луцька, Нововолинська і Ковеля (додаток N 2 у розрізі районів та міст).

Протягом минулого року надійшло 375 колективних звернень, або 7,3 % від їх загальної кількості. Це на 15 більше, ніж у 2009 році.

Кількість повторних звернень проти 2009 року зменшилась на 16 і становить 3,2 % від загальної кількості (166 звернень).

За вказаний період до облдержадміністрації надійшло 2265 звернень від найменш соціально захищених категорій громадян, у т. ч.:

- від інвалідів, учасників війни та бойових дій, вдів загиблих на фронті -653 звернення, або 4,3 % від загальної кількості;

- від ветеранів праці та пенсіонерів - 1097 звернень, або 7,2 %;

- від багатодітних сімей та одиноких матерів - 515 звернень, або 3,4 %.

Питома вага звернень від цих категорій громадян за 2010 рік становить 14,9 % від загальної кількості, що на 20,9 % менше за минулорічний показник.

Протягом січня - грудня 2010 року громадянами у свої зверненнях порушено 5458 питань різної тематики.

Результати аналізу звернень за характером питань свідчать що, найбільше звернень було з питань соціального захисту (2189), що становить 40,1 % від загальної кількості порушених питань, а саме надання матеріальної допомоги, забезпечення інвалідів спецавтотранспортом, перегляд розмірів пенсій, встановлення та перегляд розмірів соціальних допомог, призначення субсидій.

Основними причинами великої кількості звернень з питань соціального захисту, передусім - матеріальні умови громадян, які опинилися в складних життєвих обставинах та надання матеріальної допомоги на лікування.

Так, до обласної державної адміністрації звернувся житель м. Луцька Д. про надання матеріальної допомоги на лікування за межами області онкохворого малолітнього сина. Рішенням комісії з питань надання одноразової грошової, матеріальної допомоги громадянам області при облдержадміністрації заявнику надано 4 тис. гривень.

За результатами розгляду письмових та усних звернень у 2010 році надано матеріальну допомогу громадянам на загальну суму 653 тис. гривень.

Значне місце займають питання сільського господарства та землекористування - 618, що становить 11,3 %.

Невирішення питань приватизації земельних ділянок, тяганина з видачею Державних актів на право власності на землю, непроведення розрахунку за оренду земельних ділянок та ін. змушують громадян звертатися за допомогою до обласної державної адміністрації та в установи вищого рівня.

Для прикладу, на особистий прийом до заступника голови облдержадміністрації В. Карпюка звернулася жителька с. Дубове Ковельського району Н. (ветеран праці, пенсіонерка) з проханням надати допомогу у приватизації земельної ділянки для будівництва і обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд та видачу Державного акта на право власності на землю. Договір про розроблення технічної документації із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право власності на землю було укладено із ДП "Волинський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою" 26.10.2009 року. Однак роботи не проводились. Для конкретного вирішення піднятого питання Головним управлінням Держкомзему у Волинській області, за дорученням заступника голови облдержадміністрації, було досягнуто домовленості з ТзОВ "Центр "Ковельгеодезія" і 19.08.2010 року зареєстровано та видано заявниці Державний акт на право власності на земельну ділянку.

Невдоволення роботою комунальних служб, поліпшення житлових умов, занепокоєння зростанням цін на житлово-комунальні послуги викликало значну кількість звернень з питань комунального та житлового господарства, а саме - 938, що становить 17,3 %.

Актуальними залишаються питання праці і заробітної плати - 320, що становить 5,9 %.

Разом з тим, у роботі із зверненнями громадян у минулому році мали місце факти порушення ст. 20 Закону України "Про звернення громадян" щодо термінів розгляду звернень.

Наприклад, Головним управлінням Держкомзему у Волинській області не надано відповіді на звернення жительки м. Луцька Собко Людмили Броніславівни ще з 25.11.2010 року.

Також з 11.11.2011 року не розглянуто звернення Медвєдєвої Ольги Василівни з м. Луцька Волинською регіональною філією ДП "Центр ДЗК". На усні та письмові нагадування не зреаговано.

Тривалий час, а саме з травня 2010 року, знаходиться на додатковому контролі звернення мешканців будинку N 28 по вул. Ковпака м. Нововолинська щодо проведення ремонтних робіт житлового будинку. За інформацією виконавчого комітету Нововолинської міської ради від 14.06.2010 року N БП-1253 ремонт приміщення та цоколя будинку було передбачено провести у третьому кварталі 2010 року. Відповіді про остаточне вирішення порушеного питання до цього часу немає.

З усіх питань (5458), які були порушені громадянами протягом 2010 року: 1200 - вирішено позитивно, 613 - відмовлено, 2611 - надано роз'яснення, 540 - надіслано за належністю (ст. 7 Закону України "Про звернення громадян"), 149 - не підлягали розгляду (ст. 8), 12 - повернуто заявникам (ст. 5), 333 - перебувають на додатковому контролі до остаточного вирішення.

Прийом громадян з особистих питань в обласній державній адміністрації здійснюється відповідно до графіка прийому громадян з особистих питань, затвердженого розпорядженням голови облдержадміністрації від 6 травня 2010 року N 109.

У 2010 році головою, першим заступником та заступниками голови облдержадміністрації приділялась особлива увага проведенню прес-конференцій, виступів, зустрічей, "прямих телефонних ліній" з жителями області, виїзних прийомів громадян за місцем їх постійного проживання.

На виконання вимог п. 5.5 Указу Президента України від 07.02.2008 N 109/2008 в частині проведення щоквартального аналізу роботи із зверненнями громадян обласною державною адміністрацією вжито ряд заходів:

- питання "Про підсумки роботи із зверненнями громадян в обласній державній адміністрації у 2009 році" розглянуто на нараді у голови облдержадміністрації та видано відповідне розпорядження голови облдержадміністрації від 27.01.2010 N 10;

- проведено аналіз роботи із зверненнями громадян в обласній державній адміністрації за I квартал 2010 року - доповідну записку від 28.04.2009 N 2628/57/1-09 та статистичні дані - надіслано головам райдержадміністрацій, міським (міст обласного значення) головам, керівникам структурних підрозділів облдержадміністрації для відповідного реагування;

- питання "Про стан роботи із зверненнями громадян за I півріччя 2010 року" розглянуто на нараді у голови облдержадміністрації (інформацію узято до відома);

- питання "Про роботу із зверненнями громадян за 9 місяців 2010 року" обговорено в ефірі Волинського радіо за участю заступника голови - керівника апарату облдержадміністрації С. Ющика.

Продовжено практику проведення перевірок стану роботи із зверненнями громадян в районних державних адміністраціях, виконавчих органах міських, селищних та сільських рад, на підприємствах, що надають послуги населенню.

Протягом року перевірено усі райдержадміністрації, виконком Нововолинської міської ради, обласне управління лісового та мисливського господарства, ДП "Волинський регіональний науково-виробничий центр стандартизації, метрополії та сертифікації", службу автомобільних доріг в області, Волинське регіональне відділення Державного фонду сприяння молодіжному житловому будівництві, обласний центр зайнятості, регіональне відділення Фонду державного майна України у Волинській області, Головне управління Пенсійного фонду України у Волинській області, Головне управління ветеринарної медицини у Волинській області, управління у справах сім'ї, молоді та спорту облдержадміністрації, обласну спілку споживчих товариств та Волинський національний університет ім. Лесі Українки. За результатами перевірок підготовлено службові записки та надіслано до відома та вжиття відповідних заходів керівникам вищезазначених установ.

З початку року проведено 11 засідань комісії з питань розгляду звернень громадян, на яких розглянуто ряд питань, які потребували негайного вирішення.

На базі обласного центру перепідготовки та підвищення кваліфікації працівників органів державної влади, органів місцевого самоврядування, державних підприємств, установ та організацій 11 березня 2010 року проведено тематичний семінар "Робота із зверненнями громадян: стан та шляхи удосконалення" з спеціалістами, які відповідають за роботу із зверненнями громадян у райдержадміністраціях, виконавчих комітетах міських (міст обласного значення) радах.

Інформація про проведену роботу облдержадміністрації із пропозиціями, заявами та скаргами громадян постійно розміщується на Урядовому веб-порталі та на веб-сторінці обласної державної адміністрації.

 

Заступник начальника відділу
роботи із зверненнями громадян
апарату облдержадміністрації

С. Візнюк


 

Додаток N 1


 

2009 рік

2010 рік

кількість звернень

% відношення від загальної кількості звернень

кількість звернень

% відношення від загальної кількості звернень

Адміністрація Президента України

479

8,4

533

10,4

Кабінет Міністрів України, в т. ч. урядова телефонна "гаряча лінія"

2578

45,1

1718

33,7


 

Додаток N 2


N
п/п

Райони

Чисельність населення

Кількість звернень

Розрахунок на 10 тис. чол.

1.

Турійський р-н

26713

207

77,5

2.

м. Луцьк

208126

1480

71,1

3.

м. Нововолинськ

57721

313

54,2

4.

м. Ковель

67615

341

50,4

5.

Ківерівський р-н

63637

328

51,5

6.

Луцький р-н

60247

296

49,1

7.

Любешівський р-н

36183

177

48,9

8.

Локачинський р-н

23148

112

48,4

9.

Рожищенський р-н

40606

178

43,8

10.

Горохівський р-н

53923

229

42,5

11.

Ковельський р-н

41052

171

41,7

12.

Володимир-Волинський р-н

26000

107

41,1

13.

Камінь-Каширський р-н

62733

253

40,3

14.

м. Володимир-Волинський

38418

135

35,1

15.

Іваничіський р-н

33098

113

34,1

16.

Старовижівський р-н

31170

104

33,4

17.

Любомльський р-н

39926

123

30,8

18.

Ратнівський р-н

51680

158

30,6

19.

Маневицький р-н

55465

154

27,8

20.

Шацький р-н

17181

34

19,8





 
 
Copyright © 2003-2018 document.UA. All rights reserved. При використанні матеріалів сайту наявність активного посилання на document.UA обов'язково. Законодавство-mirror:epicentre.com.ua
RSS канали