ЛУЦЬКА МІСЬКА РАДА

РІШЕННЯ

від 25.01.2012 р. N 20/32

Про Програму зайнятості населення міста Луцька на 2012 - 2013 роки

Відповідно до пункту 16 частини 1 статті 43 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" та статті 14 Закону України "Про зайнятість населення" міська рада вирішила:

1. Затвердити Програму зайнятості населення міста Луцька на 2012 - 2013 роки (додається).

2. Контроль за виконанням цього рішення покласти на заступника міського голови В. Байцима та постійну комісію міської ради з питань планування соціально-економічного розвитку, бюджету та фінансів (О. Чернецький).

 

Міський голова

М. Романюк

 

Додаток
до рішення Луцької міської ради
25.01.2012 N 20/32

ПРОГРАМА
зайнятості населення міста Луцька на 2012 - 2013 роки

I. Основні підсумки виконання Програми зайнятості населення міста Луцька на 2010 - 2011 роки

У 2010 - 2011 роках в місті Луцьку внаслідок сприятливої зовнішньоекономічної кон'юнктури, пожвавлення ситуації на внутрішньому ринку, активізації діяльності суб'єктів господарювання міста спостерігаються тенденції щодо поступового відновлення позитивної динаміки економічного зростання, збільшення обсягів виробництва та фінансового оздоровлення економіки міста.

Основні тенденції розвитку економіки міста знайшли своє відображення в структурі та обсягах виробництва. У 2011 році підприємствами реалізовано промислової продукції на 1,78 млрд. грн., що становить 23,1 % загальнообласних обсягів. В структурі реалізації 83,8 % припадає на продукцію переробної промисловості, зокрема, машинобудування, целюлозно-паперового виробництва, хімічної та нафтохімічної промисловості і виробництва харчових продуктів і напоїв. Вагомий внесок у промисловість роблять публічні акціонерні товариства "СКФ Україна", "ВГП", "Теремнохліб", "Електротермометрія", приватне акціонерне товариство "Спільне українсько-словацьке підприємство "Теріхем Луцьк", відкрите акціонерне товариство "Луцький КРК", їм належить біля двох третин загальноміського обсягу.

З початку року підприємства виконали понад 58,2 загальнообласних обсягів будівельних робіт на суму 277 млн. грн., що в порівняних цінах становить 127,1 % минулорічних обсягів. Зростання обсягів будівництва проти відповідного періоду торік відбулося за всіма основними видами будівельної діяльності, крім робіт з завершення будівництва. Найбільші обсяги робіт виконали публічне акціонерне товариство "Луцьксантехмонтаж N 536", Мостобудівний загін N 60 публічного АТ "Мостобуд", закрите акціонерне товариство "Луцький домобудівельний комбінат", приватне АТ "Луцькавтодор", товариства з обмеженою відповідальністю "Луцькавтодорсервіс", "Луцькспецбуд", "Житлобуд-2", "Міліуса", "НЕП", "Завод будівельних конструкцій", "Монтажне підприємство "Електросервіс", приватне підприємство "ВВС", на які припадає майже 80 % загальноміських обсягів.

Важливими подіями міста стали завершення будівництва пішохідного переходу від Привокзального майдану до Завокзального ринку, розпочато реконструкцію залізничного вокзалу та Привокзальної площі, завершено роботи з комплексної реконструкції Театрального майдану, розпочато будівництво комплексу школа - дитячий садок N 27 у 55-му мікрорайоні, що сприятиме розвантаженню інших навчальних закладів, в яких зараз навчання відбувається у дві зміни, та груп у дитячих садочках.

Спостерігається позитивна динаміка організації об'єднань співвласників багатоквартирних будинків. Проводиться робота щодо сприяння діяльності об'єднань співвласників багатоквартирних будинків, надається консультативно-правова допомога, приймається участь у проведенні зборів по створенню ОСББ, готуються рішення виконкому та рішення ради щодо реєстрації ОСББ, рішення про передачу їм будівель на баланс (самоуправління). Станом на 1 жовтня у Луцьку зареєстровано 93 об'єднання співвласників багатоквартирних будинків.

Автотранспортні підприємства міста виконали вантажних перевезень області на 10 % більше, ніж у минулому році. Найбільше перевезень виконали ВКФ у формі ТзОВ "Віта-Авто", товариства з обмеженою відповідальністю "Бріс", "Луцькавтодор-Транс", "Арзу" та "Каскад-Транспорт", на них припадає 78,4 % вантажних перевезень. Найбільшу питому вагу в пасажирських перевезеннях відіграють суб'єкти підприємництва - фізичні особи, автотранспортом яких, здійснено 43,8 % всіх пасажирських перевезень. З 1 квітня по місту почали курсувати сім автобусів, обладнаних спецпідйомниками для візків. Автобуси можуть одночасно перевозити трьох інвалідів-візочників. Планується, що автобуси з висувними пандусами курсуватимуть по всьому місту. Ведеться робота з впорядкування стоянок таксі у місті, впорядковано роботу перевізників, виходячи з критеріїв безпеки та екології.

Місто має розвинуту мережу торговельних об'єктів, закладів ресторанного господарства та об'єктів сфери послуг. У місті нараховується понад 1000 об'єктів роздрібної торгівлі, у тому числі - 28 супермаркетів самообслуги (продовольчі, непродовольчі), понад 200 об'єктів гуртової торгівлі, функціонують торгові центри. Оборот роздрібної торгівлі у 2011 році на 6,7 % більше обсягу січня - вересня 2010 року. Майже 60 % обороту роздрібної торгівлі формують фізичні особи - підприємці, обсяг реалізованих ними товарів збільшився на 8,1 %. Товарооборот підприємств - юридичних осіб зріс на 4,4 %. Майже 40 % реалізованих товарів забезпечили 7 підприємств, в їх числі ТзОВ "Пакко Холдінг", ЗАТ "Нова лінія", товариства з обмеженою відповідальністю "Континіум-Трейд", ТД "Аванта", "Волинський нафтовий дім", "Волиньфарм", "Фоззі-Фуд".

В місті - десять готелів, працює понад 60 ресторанів, 180 кафе, десятки кафетеріїв, їдалень і літніх кафе. Помітно розширилась мережа закладів побутового обслуговування населення міста шляхом збільшення кількості перукарень, станцій технічного обслуговування, пунктів з ремонту мобільних телефонів, комп'ютерної техніки та відео послуг.

Функціонує 19 ринків для торгівлі сільськогосподарською продукцією, продовольчими та непродовольчими товарами. Широко розгорнуто ярмаркову діяльність з метою задоволення потреб жителів міста у придбанні якісної продукції місцевих товаровиробників за доступними цінами. За рік проведено 12 ярмарків продажу сільськогосподарської продукції та продовольчих товарів переробних підприємств Волині. У наступному році такі ярмарки заплановано проводити щосуботи.

Підприємництво - провідний сектор ринкової економіки, який забезпечує насиченість ринку товарами та послугами, сприяє здоровій конкуренції, створює новий прошарок - підприємець-власник, базується на самостійній, ініціативній, систематичній, на власний ризик, діяльності по виробництву продукції, надання послуг і зайняттю торгівлею і має на меті отримання прибутку.

За останні роки суттєво підвищилась значимість малого підприємництва у вирішенні завдань соціально-економічного розвитку міста. Розвиток підприємництва в місті стимулюється шляхом створення сприятливого клімату для сталої діяльності підприємств, удосконалення нормативно-правової бази, розвитку інфраструктури, інвестицій, впровадження ефективних форм і механізмів фінансової підтримки підприємства.

Безробітні приймають участь в інформаційних семінарах "Як розпочати власний бізнес", "Від бізнес ідеї - до власної справи" за участі Луцької об'єднаної податкової інспекції, Волинського Фонду підтримки підприємництва, обласного бізнес - інкубатора, відвідують тренінги, які спрямовані на розвиток підприємливих ініціатив, зустрічаються з успішними підприємцями. На офіційному сайті Луцької міської ради розміщується необхідна і корисна інформація в допомогу підприємцям у їх діяльності: основні заходи, які проводяться у місті, нормативно-правова база, регуляторні акти.

Стабільний розвиток як економічного, так і соціального сектора економіки будь-якого регіону залежить від інвестиційних потоків, які спрямовуються на їх розвиток. У сфері інноваційної діяльності міста відбуваються позитивні зміни. За січень - вересень в розвиток економіки та соціальної сфери міста суб'єктами господарювання за рахунок всіх джерел фінансування вкладено 569,3 млн. грн. капітальних інвестицій, або 37,9 % загальнообласного обсягу. Найвагомішу частку становили інвестиції в основний капітал (у капітальне будівництво, придбання машин і обладнання). Іноземні інвестиції здійснювали партнери з 24 країн світу. Основними інвесторами економіки міста є нерезиденти з Швеції, Кіпру, Словаччини, Канади. Прямі іноземні інвестиції надійшли на 117 підприємств міста, найбільші обсяги інвестицій акумульовано на 33 підприємствах промисловості. З них 43,6 % спрямовано у машинобудування, 13,4 % - у хімічне виробництво, виробництво гумових та пластмасових виробів, 2,9 % - у виробництво харчових продуктів, напоїв.

Господарюючі суб'єкти міста у січні-жовтні експортували товарів на 30 % більше ніж в минулому році, імпортували - в 3,5 рази більше ніж у 2010 році. Зовнішньоторговельні операції здійснювались з партнерами 70 країн світу: експортували товари в 52 країн, імпорт отримували з 56. Країни СНД - основні ринки збуту товарів. Вагомі поставки також здійснено в країни Євросоюзу, до Російської Федерації, Казахстан, в Німеччину та Польщу, Білорусь. Основу експорту склали механічні пристрої та молочна продукція, деревина, вироби з полімерних матеріалів та пластмаси, з паперу та картону. У п'ятірку найбільших експортерів входять: товариства з обмеженою відповідальністю "Комо-Експорт", "ОПОС-торг", "Цунамі", публічне акціонерне товариство "СКФ Україна", приватне акціонерне товариство СП "Теріхем-Луцьк". Найбільше товарів отримано з Російської Федерації, з Білорусі, з Німеччини, Польщі та Бельгії. Імпортери міста Луцька з найбільшими обсягами - товариства з обмеженою відповідальністю "Континент Нафто Трейд", "Еліт-Авто", публічне акціонерне товариство "СКФ Україна", приватне акціонерне товариство СП "Теріхем-Луцьк", "Волинська Фондова Компанія".

Відмічається покращення фінансових результатів суб'єктів господарювання міста Луцька. Позитивних фінансових результатів досягли підприємства торгівлі (270,8 млн. грн.), промисловості (38,1 млн. грн.) і операцій з нерухомим майном, оренди, інжинірингу та надання послуг підприємцям (35,2 млн. грн.). В цілому майже три чверті рентабельної діяльності суб'єктів господарювання міста забезпечили п'ять підприємств: ТзОВ "ТД "Континіум-Галичина", "Континент Нафто Трейд", СП "Західна нафтова група", ПАТ "СКФ Україна", ДП "Луцький ремонтний завод "Мотор". Із збитками завершили вісім місяців 124 підприємства. Слід зазначити, що збитки підприємств міста в значній мірі сформовані підприємствами промисловості (83,8 млн. грн.), господарюючими суб'єктами, які займаються операціями з нерухомим майном (70,9 млн. грн.), та торгівлі (49,6 млн. грн.). Найбільш збитковими є ПрАТ Готель "Лучеськ", ДКП "Луцьктепло", ТзОВ "РТЦ "Волинь".

Середньомісячна заробітна плата штатних працівників, зайнятих в економіці і соціальній сфері міста, за січень - вересень становила 2112 грн. проти 1943 грн. в області, та на 17,9 % більше, ніж у відповідному періоді попереднього року. Більш як у чверті звітуючих суб'єктів нарахування заробітної плати штатним працівникам були в межах від 2 до 3 тис. грн., в них зайнято 32,4 % найманих працівників міста, в десятій частині вони були вищими 3 тис. грн. (зайнято 14 % працівників). Поряд з цим, в кожному дванадцятому заробітки не перевищували законодавчо визначеного рівня мінімальної заробітної плати та прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб, тут працює 2,9 % найманих працівників міста.

З метою легалізації зайнятості населення, сприяння вирішенню питань ліквідації заборгованості з виплати заробітної плати, підвищення рівня оплати праці створено міську комісію з питань забезпечення своєчасності сплати податків, внесення інших обов'язкових платежів, ліквідації заборгованості з виплати заробітної плати, детінізації заробітної плати та робочу групу з питань моніторингу заробітної плати найманих працівників суб'єктів господарювання, які діють на території міста. Одним із основних напрямів організації роботи комісії та групи визначено координацію дій правоохоронних, контролюючих органів та виконавчих органів міської ради стосовно суб'єктів господарської діяльності щодо аналізу своєчасності та рівня оплати праці найманих працівників, легалізації виплати заробленого.

На 1 листопада 2011 року своєчасно не виплачено заробітну плату працівникам 13-ти економічно активних підприємств, сума заборгованості - 3708,6 тис. грн., що на 967,3 тис. грн. менше ніж на початок року. Загальна сума заборгованості по обласному центру на 1 листопада становить 6962,8 тис. грн. (80,2 відсотка від суми боргу по області). Зменшення до початку року становить 2051,4 тис. грн.

У січні - вересні в економіці і соціальній сфері міста (без врахування працівників малих підприємств з чисельністю працюючих менше 10 осіб, та зайнятих у фізичних осіб - суб'єктів підприємницької діяльності) було зайнято 72,2 тис. найманих працівників (37,1 % працівників області), що на 3,1 % менше, ніж у відповідному періоді минулого року. Впродовж січня - вересня майже кожні четверо з десяти найманих працівників міста змінили місце роботи. За січень - вересень з підприємств, установ і організацій міста звільнено 14,2 тис. осіб, прийнято - 14,6 тис. осіб. В порівнянні з січнем - вереснем 2010 року значно скоротились обсяги вимушеної неповної зайнятості, зокрема кількість працівників, переведених з економічних причин на скорочений режим роботи, зменшилась з 13,1 тис. осіб до 6,4 тис. осіб, а число працівників, які вимушено перебували у відпустках різної тривалості без збереження заробітної плати, - з 5,6 тис. осіб до 1,3 тис. осіб.

Виконання завдань та заходів Програми зайнятості населення міста Луцька на 2010 - 2011 роки сприяло регулюванню процесів, які відбувались на місцевому ринку праці. Ситуація на ринку праці міста поступово стабілізується і має тенденцію до позитивного розвитку.

За 9 місяців 2011 року в місті створено 5184 нових робочих місця. Четверта частина з них створені на підприємствах, в організаціях та установах, решта - у фізичних осіб - підприємців.

З початку року в банку даних служби зайнятості налічувалось понад 8 тисяч вакансій. Однією із основних проблем укомплектування вакансій, особливо для кваліфікованих працівників, залишається низький рівень запропонованої заробітної плати. Більше, ніж у 20 % вакансій роботодавці пропонують мінімальну заробітну плату.

Кількість вакансій станом на 1 жовтня 2011 року становила 1287 одиниць, що втричі більше ніж на початку 2011 року: для робітників - 806, для службовців - 414 та 67 - для осіб, які не мали професії або займали місця, що не потребують спеціальної підготовки. Найбільше вільних робочих місць на ринку праці міста спостерігається в торгівлі (продавці, касири торгівельного залу, менеджери, торгівельні представники), в сфері послуг (кухарі, бармени, адміністратори, офіціанти, охоронники), у транспорті та зв'язку (водії, листоноші, оператори поштового зв'язку), у легкій промисловості (швачки, кравці), у будівництві (муляри, штукатури, покрівельники, лицювальники-плиточники), в промисловості (слюсарі з механоскладальних робіт, електрозварники, токарі, слюсарі, електрики). Роботодавець потребує кваліфікованих працівників робітничих професій, висуває певні вимоги до напрямку та рівня освіти, до конкретних навичок та досвіду роботи претендентів на працевлаштування.

Основними формами роботи центру зайнятості, які допомагають визначити та врахувати в роботі вимоги роботодавців до працівників є:

- відвідування підприємств;

- опитування роботодавців міста щодо перспективної потреби у кадрах;

- оголошення через електронну пошту;

- робочі зустрічі з ринко- та бюджетоутворюючими підприємствами;

- проведення відкритих випускних іспитів за участю роботодавців.

Для виконання замовлень роботодавців використовуються різноманітні форми професійної підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації безробітних на базі навчальних закладів області, навчальних центрів Державної служби зайнятості та безпосередньо на виробництві. Виробниче навчання та виробнича практика слухачів організовувались на базі підприємств-замовників, де планується їх подальше працевлаштування. Стажування безпосередньо на виробництві набуло широкого застосування у роботодавців міста. За 9 місяців 2011 року на замовлення роботодавців організовано стажування 92 безробітних у 77 підприємствах, організаціях, установах, що забезпечило набуття ними практичного досвіду роботи та закріплення за робочим місцем. Стажування проходили кравці, продавці, електрозварники, слюсарі з ремонту автомобілів, кухарі, бухгалтери, інженери.

Особлива увага у наданні соціальних послуг - це робота з цільовими групами незайнятого населення: молодь, випускники шкіл та вищих навчальних закладів, вивільнені з підприємств, особи передпенсійного віку, з обмеженими фізичними можливостями. Послугами міської служби зайнятості за 9 місяців 2011 року скористалося 10847 незайнятих громадян. Станом на 1 жовтня 2011 року на обліку в центрі зайнятості перебувало 2456 безробітних. Серед них: 1554 - жінки; 1454 - молодь; 155 - вивільнені працівники; 841 - особи, які не здатні на рівних конкурувати на ринку праці, 109 - особи з інвалідністю. Для кожної цільової групи - особливий підхід з використанням відповідних активних форм сприяння зайнятості.

Активними заходами сприяння зайнятості охоплено 6965 незайнятих громадян. У січні - вересні 2011 року:

- працевлаштовано на вільні та новостворені робочі місця 4983 особи (101 %), з них на дотаційні робочі місця 261 безробітного;

- надано одноразово допомогу по безробіттю для відкриття власної справи 111 особам (102 %);

- направлено на професійну підготовку, перепідготовку та підвищення кваліфікації 695 осіб (101 %);

- залучено до участі в оплачуваних громадських роботах 1278 осіб (109 %).

Для сприяння у працевлаштуванні незайнятим громадянам сформовано банк фоторезюме безробітних, постійно оновлюється каталог "Яскраві історії працевлаштування", дані пошукачів роботи та інформація про роботу розміщені на інтернет - порталі "Труд".

Збільшились обсяги охоплення профорієнтаційними послугами різних категорій населення. З початку року профорієнтаційними послугами охоплено 24647 осіб (майже вдвічі більше порівняно з минулим роком), різноманітними формами профорієнтаційної роботи були охоплені і особи з числа зайнятого населення - 15211, з них 11437 учні, які навчаються у навчальних закладах різного типу.

Відбувається постійне вдосконалення форм і методів профорієнтаційної роботи. Проводяться профконсультаційні бесіди, консультації щодо вибору професії з використанням методів психодіагностики, організовуються ярмарки вакансій, презентації професій, навчальних закладів, зустрічі з роботодавцями. Для школярів проводяться уроки "Реального життя", Дні відкритих дверей центру зайнятості, професіографічні екскурсії. У всіх школах міста встановлено та використовуються школярами, вчителями, батьками програмно - апаратні комплекси "Профорієнтаційні термінали", інформація в яких постійно оновлюється. З нового навчального року учні 7 - 10 класів користуються "Профорієнтаційними щоденниками школяра".

Щороку проводиться спільно з управлінням освіти Фестиваль-конкурс КВК між школами міста на тему: "Знайди себе у світі професій".

Для сприяння молоді у формуванні мотивації до вибору професійної діяльності, знайомства із світом професій, розвитку пізнавальної активності, самостійності і творчого підходу до будь-якого виду діяльності та спостережливості щороку у липні - серпні організовується інформаційно-просвітницька акція "Подорож у світ професій". Спеціалісти Луцького міського центру зайнятості проводять виїзні інформаційно-просвітницькі заходи з використанням мобільного профорієнтаційного центру орієнтації для дітей, які відпочивають у літніх оздоровчих пришкільних таборах, у парку культури та відпочинку ім. Лесі Українки.

В рамках освітнього проекту "Школа підтримки культури і туризму" проведено профорієнтаційні заходи з пошукачами роботи із залученням представників громадських організацій, майстрів - умільців, підприємців, які працюють у туристичній галузі, організовуються громадські роботи на об'єктах культурної та історичної спадщини, здійснюється інформаційна робота щодо популяризації перспективних форм бізнесу в сфері культури та туризму.

З березня по листопад 2011 року Луцький міський центр зайнятості є учасником апробації Моделі працевлаштування та забезпечення зайнятості людей з інвалідністю в Україні "Соціальна інтеграція людей з інвалідністю шляхом забезпечення доступу до зайнятості". До служби зайнятості міста з початку року звернулось 1689 осіб з обмеженими фізичними можливостями, 61 - працевлаштовано, 8 - проходили професійне навчання, 26 - залучено до оплачуваних громадських робіт.

Однією з дієвих форм матеріальної підтримки безробітних, надання можливості постійного закріплення на робочому місці є організація оплачуваних громадських робіт. Розширюються сфери застосування праці, забезпечується можливість організації громадських робіт не тільки на некваліфікованих роботах, а й на тих, що потребують певної кваліфікації. До участі в оплачуваних громадських роботах залучено 1287 безробітних. За рахунок Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття брали участь у громадських роботах 577 безробітних. З них 376 безробітних громадян залучались до робіт з благоустрою міста, облаштуванню парків, меморіалу Слави, міських кладовищ, території історико-культурного заповідника; 87 - здійснювали догляд за особами похилого віку та інвалідами, виконували підсобні роботи в закладах охорони здоров'я міста; 114 - залучено до інформування населення стосовно порядку отримання житлових субсидій.

З метою удосконалення роботи щодо надання послуг роботодавцям, а також розвитку співробітництва у напрямку забезпечення зайнятості населення, службою зайнятості проводяться інформаційні семінари, тренінги, економічні екскурсії, презентації роботодавця, міні - ярмарки вакансій. Під час зустрічей обговорюються питання розвитку співпраці у вирішенні питань зайнятості населення та розвитку підприємств.

II. Основні тенденції соціально-економічного розвитку міста Луцька у 2012 - 2013 роках

Головною метою економічного і соціального розвитку міста Луцька є підвищення якості життя лучан шляхом економічного зростання та модернізації економіки міста.

Розвиток основних сфер економічної діяльності:

- передбачається доведення підприємствами міста обсягів реалізованої промислової продукції у діючих цінах до 1880 млн. грн.

- розширення асортименту та насичення ринку конкурентоспроможними промисловими товарами;

- сприяння структурній перебудові промислового комплексу міста з урахуванням зміни в попиті на продукцію, яка виробляється;

- реалізація програм з виробництва автобусів і тролейбусів шляхом реалізації інвестиційних проектів дочірнім підприємством "Автоскладальний завод N 1" АТ "АК Богдан Моторс" зі створення високотехнологічного виробництва;

- розробка та впровадження програми сприяння діяльності та функціонування ОСББ міста, сприяння та популяризація створення ОСББ.

Фінансові показники:

- довести питому вагу підприємств, які одержують прибуток, у загальній кількості підприємств до 56 %;

- зменшити загальну суму збитків суб'єктів господарювання в порівнянні з 2011 роком на 46 %.

Показники рівня життя:

- забезпечення розміру середньомісячної заробітної плати одного штатного працівника не менше 2395 грн.

- зменшення кількості підприємств з низьким рівнем заробітної плати;

- скорочення заборгованості з виплати заробітної плати працівникам в цілому на 20 відсотків.

Показники розвитку споживчого ринку:

- загальний обсяг продажу споживчих товарів довести до 5,9 млрд. грн.;

- обсяг реалізованих послуг довести до 711,2 млн. грн.

Населення та ринок праці:

- забезпечення створення нових робочих місць в усіх сферах економічної діяльності щороку до 5500 одиниць;

- зменшення навантаження незайнятого населення на 1 вакансію;

- зменшення обсягів вимушеної неповної зайнятості працівників.

Інноваційна діяльність:

- довести кількість інноваційно-активних підприємств до 15 одиниць.

Інвестиційна та зовнішньоекономічна діяльність:

- обсяг прямих іноземних інвестицій на одну особу довести до 901 дол. США;

- обсяг прямих іноземних інвестицій по наростаючому підсумку довести 180 млн. дол. США;

- зростання обсягу інвестицій в основний капітал за рахунок усіх джерел фінансування;

- залучення коштів вітчизняних інвесторів, в тому числі фізичних осіб, в основний капітал;

- вдосконалення методів і форм міжнародного співробітництва, формування позитивного іміджу міста;

- налагодження і підтримка зв'язків з вітчизняними, міжнародними інвестиційними фондами, громадськими організаціями, торгово-промисловими палатами, посольствами та консульствами інших держав в Україні для покращення позитивного інвестиційного іміджу міста;

- презентація інвестиційних проектів, спрямованих на підвищення конкурентоспроможності міста на міжнародних форумах, виставково-ярмаркових заходах як в Україні так і за кордоном та подальша їх реалізація.

Розвиток малого підприємництва:

- підвищення освітнього рівня широких верств населення від здобуття знань до започаткування та ведення власної справи;

- підтримка самостійної зайнятості населення та розвиток підприємництва.;

- покращення фінансово-кредитної та інвестиційної підтримки малого підприємництва;

- збереження і створення робочих місць шляхом сприяння підприємництву та самостійній зайнятості населення.

Розвиток економіки міста є основою для реальних позитивних зрушень у соціальній сфері. Важливим завданням залишається раціоналізація структури зайнятості на базі поліпшення якості робочої сили, розвитку її професійної мобільності, удосконалення політики оплати праці та створення сучасних високотехнологічних робочих місць відповідно до модернізації економіки.

Економічний розвиток супроводжуватиметься змінами у структурі зайнятості, підвищенням вимог до якості робочої сили, створюватиме передумови для посилення соціального захисту від безробіття, мотивації до легальної продуктивної зайнятості.

Основні напрями роботи у 2012 - 2013 роках для стабілізації, поліпшення й регулювання ситуації на ринку праці міста:

- збереження ефективно функціонуючих і створення додаткових робочих місць з належними умовами праці;

- пом'якшення кількісного й професійно-кваліфікаційного дисбалансу робочої сили на ринку праці міста за рахунок зміни числа і якості підготовлюваних фахівців;

- формування дієвої системи професійної орієнтації населення;

- підвищення якості робочої сили;

- посилення ролі соціального партнерства у врегулюванні інтересів найманих працівників та роботодавців з метою забезпечення реалізації чинного законодавства про працю;

- забезпечення прав на передбачені чинним законодавством додаткові гарантії зайнятості громадянам, які потребують соціального захисту і не здатні на рівні конкурувати на ринку праці;

- проведення комплексу заходів щодо підтримки осіб з обмеженими можливостями;

- створення умов для самостійної зайнятості населення та сприяння розвитку малого та середнього бізнесу;

- підвищення професійної мобільності вивільнюваних працівників;

- розширення обсягів громадських робіт з урахуванням професійного складу безробітних та соціально-економічних потреб міста;

- створення бар'єрів на шляху зовнішньої міграції (оперативний доступ до повної інформації про вакансії, широка інформаційно-роз'яснювальна робота серед роботодавців щодо їх ролі у збереженні кадрів та претендентів на роботу);

Реалізація зазначених напрямів дозволить закріпити позитивні тенденції у сфері зайнятості.

Програма зайнятості населення міста Луцька на 2012 - 2013 роки розроблена виходячи з основних параметрів економічного розвитку міста та враховуючи прийняті державні, обласні, міські соціальні програми, прогнози ринку праці, спрямовані на забезпечення соціально-економічного розвитку обласного центру, пропозиції органів міської влади, роботодавців, навчальних закладів та соціальних партнерів.

Мета Програми полягає у здійсненні регулювання ринку праці за допомогою правового, організаційного та економічного механізмів, які створюють умови для забезпечення гідної праці, сприяння зайнятості населення та посилення його соціального захисту.

Реалізація програми здійснюватиметься на засадах соціального партнерства.

III. Основні показники соціально-економічного розвитку міста Луцька

Найменування показника

2010 рік
(звітні дані)

2011 рік

2012 рік
(прогнозні дані)

2013 рік
(прогнозні дані)

перше півріччя

у цілому за рік

перше півріччя
(звітні дані)

у цілому за рік
(очікувані дані)

1. Валовий регіональний продукт, млн. грн.

х

*

х

*

*

*

2. Індекс фізичного обсягу валового регіонального продукту, у % до попереднього періоду

*

*

*

*

*

*

3. Темп зростання (зниження) валової продукції сільського господарства, у % до попереднього періоду

*

*

*

*

*

*

4. Інвестиції в основний капітал на одну особу, грн.

911,5

2027,0

1286,2

2499,0

2511,7

2600,0

5. Індекси інвестицій в основний капітал, у % до попереднього періоду

*

*

*

*

*

*

6. Прямі іноземні інвестиції на одну особу, дол. США

984,8

1009,8

413,6

826,0

901,0

1000,0

7. Кількість малих підприємств на 10 тис. осіб наявного населення, одиниць

х

97

х

96,5

96,0

96,0

8. Чисельність наявного населення (у середньому за період), тис. осіб

х

211,8

х

212,1

213,0

214,0

9. Наявний дохід у розрахунку на одну особу, грн.

*

*

*

*

*

*


* - дані по місту не розробляються

IV. Основні показники ринку праці

Найменування показника

2010 рік
(звітні дані)

2011 рік

2012 рік
(прогнозні дані)

2013 рік
(прогнозні дані)

перше півріччя

у цілому за рік

перше півріччя
(звітні дані)

у цілому за рік
(очікувані дані)

1. Чисельність зайнятого населення віком 15 - 70 років (у середньому за період), тис. осіб - усього

*

*

*

*

*

*

з неї зайнятого населення працездатного віку

*

*

*

*

*

*

2. Рівень зайнятості, у % до чисельності населення: віком 15 - 70 років

*

*

*

*

*

*

працездатного віку

*

*

*

*

*

*

3. Чисельність безробітного населення віком 15 - 70 років, визначена за методологією МОП (у середньому за період), тис. осіб - усього*

*

*

*

*

*

*

з неї безробітного населення працездатного віку

*

*

*

*

*

*

4. Рівень безробіття, визначений за методологією МОП, у % до чисельності економічно активного населення:*
віком 15 - 70 років

*

*

*

*

*

*

працездатного віку

*

*

*

*

*

*


* - дані по місту не розробляються

V. Показники професійної підготовки та використання робочої сили

Найменування показника

2010 рік
(звітні дані)

2011 рік

2012 рік
(прогнозні дані)

2013 рік
(прогнозні дані)

перше півріччя

у цілому за рік

перше півріччя
(звітні дані)

у цілому за рік
(очікувані дані)

1. Кількість навчальних закладів, одиниць - усього

х

25

х

25

25

25

у тому числі:

 

 

 

 

 

 

- вищих навчальних закладів III - IV рівнів акредитації

х

11

х

11

11

11

- вищих навчальних закладів I - II рівнів акредитації

х

10

х

10

10

10

- професійно-технічних навчальних закладів

х

4

х

4

4

4

2. Кількість випускників навчальних закладів, тис. осіб - усього

х

14,4

х

10,8

9,9

10,1

у тому числі:

 

 

 

 

 

 

- випускників вищих навчальних закладів III - IV рівнів акредитації

х

10,9

х

7,3

6,7

6,7

- випускників вищих навчальних закладів I - II рівнів акредитації

х

1,5

х

1,7

1,6

1,6

- випускників професійно-технічних навчальних закладів

х

2,0

х

1,8

1,6

1,8

3. Середньооблікова кількість штатних працівників (без урахування найманих працівників статистично малих підприємств та у фізичних осіб - підприємців), тис. осіб

74,4

73,7

73,0

73,0

73,0

74,0

4. Кількість працівників, які знаходяться у вимушених неоплачуваних відпустках з ініціативи роботодавців, тис. осіб

5,4

5,9

1,3

4,5

3,0

2,5

у % до середньооблікової кількості штатних працівників

7,2

8,0

1,8

6,2

4,1

3,4

5. Кількість працівників, які працюють у режимі неповного робочого дня (тижня), тис. осіб

12,2

13,1

6,3

9,5

8,0

7,5

у % до середньооблікової кількості штатних працівників

16,5

17,8

8,6

13,0

11,0

10,1

6. Кількість працівників, які підвищили свою кваліфікацію, тис. осіб

х

6 390

х

6400

6420

6420

у % до середньооблікової кількості штатних працівників

х

8,1

х

8,2

8,2

8,2

7. Кількість працівників, які пройшли професійну підготовку та перепідготовку, тис. осіб

х

1276

х

1280

1300

1300

у % до середньооблікової кількості штатних працівників

х

1,6

х

1,7

1,7

1,7

8. Кількість найманих працівників на малих підприємствах, тис. осіб

х

15,2

х

16,0

16,0

16,5

9. Середньомісячна заробітна плата найманих працівників малих підприємств, грн.

х

1036,8

х

1140

1300

1400

VI. Розширення сфери застосування праці шляхом створення робочих місць

(кількість створених робочих місць обраховується відповідно до Методики моніторингу створення робочих місць, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 12 квітня 2006 р. N 512 "Деякі питання моніторингу створення робочих місць")

Найменування показника

2010 рік
(звітні дані)

2011 рік

2012 рік
(прогнозні дані)

2013 рік
(прогнозні дані)

перше півріччя

у цілому за рік

перше півріччя
(звітні дані)

у цілому за рік
(очікувані дані)

Розширення сфери застосування праці шляхом створення робочих місць у цілому в регіоні

1. Створено робочих місць, осіб - усього

3072

5502

3333

5500

5500

5500

з них:
- юридичними особами (на підприємствах, в установах і організаціях незалежно від форм власності та організаційно-правових форм господарювання):

582

892

819

1300

1300

1300

осіб у % до загальної кількості створених робочих місць

18,9

16,2

24,6

23,6

23,6

23,6

- фізичними особами - підприємцями та іншими фізичними особами - платниками податку з доходів фізичних осіб (включаючи робочі місця для найманих працівників):

2490

4608

2514

4200

4200

4200

осіб у % до загальної кількості створених робочих місць

81,5

83,8

75,4

76,4

76,4

76,4

2. Створено робочих місць за видами економічної діяльності, осіб*:

3072

5502

3333

5500

5500

5500

- сільське господарство, мисливство та лісове господарство

10

4

5

20

20

20

- рибальство, рибництво

0

0

5

0

0

0

- добувна промисловість

0

0

2

0

0

0

- переробна промисловість

234

425

288

300

300

300

- виробництво і розподілення електроенергії, газу та води

5

8

4

15

15

15

- будівництво

68

116

82

200

200

200

торгівля; ремонт автомобілів, побутових виробів та предметів особистого вжитку

1243

2122

1315

3675

3675

3675

діяльність готелів та ресторанів

288

476

479

350

350

350

діяльність транспорту та зв'язку

291

614

432

600

600

600

фінансова діяльність

14

32

16

20

20

20

операції з нерухомим майном, оренда, інжиніринг та надання послуг підприємствам

78

169

130

150

150

150

державне управління

33

81

17

20

20

20

освіта

6

11

6

10

10

10

охорона здоров'я та надання соціальної допомоги

15

24

19

20

20

20

надання комунальних та індивідуальних послуг; діяльність у сфері культури та спорту

72

116

75

120

120

120

3. Створено робочих місць у розрізі адміністративно-територіальних одиниць, осіб:

3072

5502

3333

5500

5500

5500

Розширення сфери застосування праці шляхом створення робочих місць у малих містах

4. Створено робочих місць - усього:

*

*

*

*

*

*

Осіб у % до кількості створених робочих місць у цілому в регіоні

*

*

*

*

*

*

з них:
- юридичними особами (на підприємствах, в установах і організаціях незалежно від форм власності та організаційно-правових форм господарювання):

*

*

*

*

*

*

осіб у % до кількості створених робочих місць у малих містах

*

*

*

*

*

*

- фізичними особами - підприємцями та іншими фізичними особами - платниками податку з доходів фізичних осіб (включаючи робочі місця для найманих працівників):

*

*

*

*

*

*

осіб у % до кількості створених робочих місць у малих містах

*

*

*

*

*

*

5. Створено робочих місць за видами економічної діяльності, осіб*:
___________
___________

*

*

*

*

*

*


* Види економічної діяльності наводяться відповідно до Методики моніторингу створення робочих місць, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 12 квітня 2006 р. N 512.

VII. Надання соціальних послуг державною службою зайнятості

(тис. осіб)

Найменування показника

2010 рік
(звітні дані)

2011 рік

2012 рік
(прогнозні дані)

2013 рік
(прогнозні дані)

перше півріччя

у цілому за рік

перше півріччя
(звітні дані)

у цілому за рік
(очікувані дані)

1. Чисельність незайнятих громадян, які перебували на обліку в державній службі зайнятості протягом звітного періоду

7588

13182

8148

13336

13300

13300

з рядка 1:

 

 

 

 

 

 

1.1. На початок періоду

2902

2902

2957

2957

2503

2500

1.2. Звернеться протягом періоду

4686

10280

5191

10379

10797

10800

2. Чисельність незайнятих громадян, працевлаштованих протягом періоду

3102

6453

3324

6450

6460

6460

3. Чисельність безробітних громадян, які проходитимуть професійну підготовку, перепідготовку та підвищення кваліфікації

508

916

536

930

1020

1020

4. Чисельність незайнятих громадян, залучених до участі в оплачуваних громадських роботах

918

1502

900

1400

1410

1410

5. Чисельність незайнятих і зайнятих громадян, яким надано інформаційно-консультаційні та профорієнтаційні послуги

5094

9616

6890

12600

12700

12700

6. Чисельність незайнятих громадян, які перебуватимуть на обліку станом на кінець періоду

2438

2957

2732

2503

2500

2500

VIII. Показники сприяння зайнятості інвалідів

(осіб)

Найменування показника

2010 рік
(звітні дані)

2011 рік
(очікувані дані)

2012 рік
(прогнозні дані)

2013 рік
(прогнозні дані)

1. Чисельність працюючих інвалідів*

4606

4456

4376

4582

2. Кількість створених робочих місць за рахунок коштів Фонду соціального захисту інвалідів

5

9

10

10

3. Чисельність інвалідів, працевлаштованих за сприяння державної служби зайнятості

83

80

85

90

4. Чисельність інвалідів, які проходили професійне навчання - усього

16

10

10

10

4.1. За рахунок коштів Фонду соціального захисту інвалідів

1

0

0

0

4.2. За направленням державної служби зайнятості

15

8

10

10

5. Кількість наданих підприємствам, установам, організаціям, у тому числі підприємствам, організаціям громадських організацій інвалідів, фізичним особам, які використовують найману працю, дотацій за рахунок коштів Фонду соціального захисту інвалідів на створення спеціальних робочих місць для працевлаштування інвалідів, зареєстрованих у державній службі зайнятості як безробітні

-

-

-

-


* Визначається на основі звітних даних за формою N 10-ПІ (річна), затвердженою наказом Мінпраці від 10 лютого 2007 р. N 42 за погодженням з Держкомстатом та Держкомпідприємництвом (зареєстрований у Мін'юсті 13 лютого 2007 року за N 117/13384).

IX. Заходи щодо поліпшення ситуації у сфері зайнятості населення на 2012 - 2013 роки

Найменування заходу

Виконавці
(місцеві органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування, установи, організації, сторони соціального діалогу)

Термін виконання

1

2

3

1. Сприяння забезпеченню економіки міста кваліфікованими кадрами

Проводити професійну орієнтацію молоді та учнів загальноосвітніх навчальних закладів на професії, в яких є потреба на ринку праці шляхом організації:
- професіографічних екскурсій;
- семінарів та тренінгів на тему вибору професії та професійного самовизначення особистості;
- виїзних акцій з використанням мобільного профорієнтаційного центру (в загальноосвітніх школах, професійно-технічних закладах освіти, на Театральному майдані, поблизу вищих навчальних закладів, в парку культури та відпочинку ім. Лесі Українки);
- конкурсу веселих та кмітливих між школами міста "Знайди себе у світі професій";
- презентацій роботодавця та презентацій професій.

Управління освіти, міський центр зайнятості, роботодавці

2012 - 2013 роки

Провести в школах міста профорієнтаційні заходи "Зустріч з роботодавцем" та "Знайомство з професією" для учнівської молоді та їх батьків з представниками підприємств, кваліфікованими, досвідченими фахівцями.

Управління освіти, міський центр зайнятості, роботодавці

Жовтень - березень 2012 - 2013 роки

Організовувати професійне навчання, перенавчання та підвищення кваліфікації безробітних, виходячи з потреб роботодавців у робочій силі, проводити роботу щодо професійної орієнтації незайнятого населення та молоді з врахуванням ситуації на ринку праці. Організовувати професійне навчання безробітних під конкретне замовлення роботодавців, стажування безпосередньо на робочому місці.

Міський центр зайнятості, навчальні заклади міста, роботодавці

2012 - 2013 роки

Проводити інформаційно-презентаційну роботу щодо інформування населення та роботодавців міста про діяльність центрів професійно-технічної освіти державної служби зайнятості

Міський центр зайнятості

2012 - 2013 роки

Проводити підготовку кваліфікованих робітників та фахівців за кількома суміжними професіями та спеціальностями (концепція "гнучкого працівника"), з наступним підвищенням кваліфікації впродовж життя.

Навчальні заклади міста

2012 - 2013 роки

Організовувати спільні заходи для студентів вищих учбових закладів:
- День центру зайнятості;
- семінари з техніки пошуку роботи;
- презентації роботодавця;
- економічні екскурсії на підприємства відповідного профілю;
- ярмарки кар'єри.

Центр кар'єри ВНУ ім. Лесі Українки, Центр ділового студента ЛНТУ, міський центр зайнятості

2012 - 2013 роки

Продовжити практику проведення за участю роботодавців відкритих випускних екзаменів слухачів, які навчалися за направленням служби зайнятості

Міський центр зайнятості, професійно-технічні навчальні заклади, об'єднання організацій роботодавців міста

2012 - 2013 роки

Проводити інформаційно-презентаційну роботу серед населення та роботодавців щодо діяльності центрів професійно-технічної освіти державної служби зайнятості.

Міський центр зайнятості

2012 - 2013 роки

Поширювати позитивний досвід роботи підприємств щодо забезпечення працевлаштування молодих спеціалістів, підвищення кваліфікації та професійної майстерності, задоволення культурно-освітніх, оздоровчих та житлово-побутових потреб. Висвітлювати дану тему в ЗМІ.

Навчальні заклади міста, роботодавці

2012 - 2013 роки

2. Розширення сфери застосування праці, сприяння зайнятості населення

Інформувати через офіційний сайт Луцької міської ради про інвестиційні проекти тих інвесторів, які підтвердили свій намір працювати в місті, а також діючих, які планують розвивати діяльність, створювати робочі місця.

Управління економіки

2012 - 2013 роки

При підведенні щоквартальних підсумків соціально-економічного розвитку міста, проводити моніторинг створення робочих місць та зайнятості населення.

Управління економіки, міський центр зайнятості

2012 - 2013 роки

Сприяти розширенню сфери застосування праці за рахунок збереження діючих та створення щорічно 5500 нових сучасних нових робочих місць з належними умовами праці відповідно до пріоритетних напрямів розвитку галузей економіки.

Управління економіки, управління розвитку підприємництва та реклами, організація роботодавців міста, роботодавці

2012 - 2013 роки

Визначати потребу у робочій силі в розрізі спеціальностей на об'єктах, які будуть впроваджувати діяльність.

Управління економіки, управління розвитку підприємництва та реклами, міський центр зайнятості

2012 - 2013 роки

Для визначення перспективної потреби в працівниках проводити опитування роботодавців.

Управління економіки, управління розвитку підприємництва та реклами, міський центр зайнятості

2012 - 2013 роки

Сприяти укомплектуванню новостворених робочих місць на ДП "Автоскладальний завод N 1" ПАТ "Автомобільна компанія "Богдан Моторс" шляхом:
- організації інформаційно-роз'яснювальної роботи;
- проведення міні-ярмарок вакансій;
- презентацій професій та роботодавця;
- професіографічних екскурсій на підприємство;
- організації професійного навчання та стажування безпосередньо на виробництві;
- проходження професійно-практичної підготовки слухачами професійно-технічних закладів освіти.

Міський центр зайнятості, ДП "Автоскладальний завод N 1" ПАТ "Автомобільна компанія "Богдан Моторс"

2012 - 2013 роки

Проводити інформаційно-роз'яснювальну роботу щодо створення ОСББ, що сприятиме створенню нових робочих місць.

Департамент житлово-комунального господарства, Асоціація розвитку та підтримки ОСББ та органів самоорганізації населення, міський центр зайнятості

2012 - 2013 роки

Інформувати населення міста про розвиток та діяльність Об'єднання співвласників багатоквартирних будинків на семінарах-презентаціях.

Департамент житлово-комунального господарства, Асоціація розвитку та підтримки ОСББ та органів самоорганізації населення, міський центр зайнятості

2012 - 2013 роки

Проводити:
- зустрічі безробітних з головами ОСББ для детального ознайомлення з етапами створення та функціонування об'єднань та залучення осіб, які шукають роботу до їх діяльності;
- інформаційні семінари для безробітних з метою ознайомлення з діяльністю ОСББ;
- екскурсії для безробітних на діючі ОСББ.
Висвітлення в ЗМІ успішних прикладів діяльності ОСББ

Департамент житлово-комунального господарства, Асоціація розвитку та підтримки ОСББ та органів самоорганізації населення, міський центр зайнятості

2012 - 2013 роки

Проводити інформаційно-роз'яснювальну роботу з формування соціально відповідального бізнесу (забезпечення належних умов праці, надання житла працівникам, оплата проїзду, підвищення рівня заробітної плати) шляхом проведення:
- семінарів
- презентацій
- консультацій
- навчання.

Управління економіки, управління розвитку підприємництва та реклами, роботодавці міста, міський центр зайнятості

2012 - 2013 роки

Оновлювати та поповнювати каталог та фоторяд про соціально-відповідальних роботодавців міста.

Міський центр зайнятості

2012 - 2013 роки

Популяризувати робітничі професії, із достойною заробітною платою.

Міський центр зайнятості

2012 - 2013 роки

Інформувати населення та роботодавців через електронні та друковані засоби масової інформації про стан ринку праці, можливості працевлаштування та професійного навчання.

Міський центр зайнятості, управління економіки, управління розвитку підприємництва та реклами.

Щокварталу

З метою підвищення якості робочих місць та мотивації населення до працевлаштування вживати заходів щодо:
- зростання рівня заробітної плати в місті,
- зменшення кількості підприємств із низьким рівнем середньої заробітної плати, недопущення використання робочої сили з оплатою праці нижче законодавчо встановленого її мінімального розміру;
- забезпечення міжкваліфікаційних (міжпосадових) співвідношень у розмірах тарифних ставок (посадових окладів)

Управління економіки, управління розвитку підприємництва та реклами, організація роботодавців міста

2012 - 2013 роки

Проводити організаційну та консультативну підтримку осіб, які бажають займатися підприємницькою діяльністю.

Управління розвитку підприємництва та реклами, міський центр зайнятості, соціальні партнери

2012 - 2013 роки

Організовувати зустрічі безробітних з успішними підприємцями.

Управління розвитку підприємництва та реклами, міський центр зайнятості, соціальні партнери

2012 - 2013 роки

Популяризувати підприємницькі ініціативи населення шляхом презентації "Каталогу підприємливих ідей" та "Фоторяду підприємницьких ініціатив".

Міський центр зайнятості, управління розвитку підприємництва та реклами

2012 - 2013 роки

Проводити інформаційні семінари для осіб, які виявили бажання розпочати власний бізнес із залученням представників інфраструктури підтримки підприємництва.

Міський центр зайнятості, управління розвитку підприємництва та реклами, соціальні партнери

Щотижнево

Проводити заходи до Дня підприємця: зустрічі, виїзні акції з використанням мобільного центру профорієнтації, консультування.

Міський центр зайнятості, управління розвитку підприємництва та реклами, роботодавці, соціальні партнери

Вересень 2012 - 2013 року

Сприяти розвитку підприємництва та самозайнятості населення шляхом залучення до навчальних семінарів у рамках проекту "Зимова агрошкола"

Міський центр зайнятості, соціальні партнери

Листопад - лютий 2012 - 2013 року

Здійснення заходів щодо створення сприятливих умов для розвитку туристичного бізнесу:
- покращення інвестиційної політики;
- удосконалення інформаційної підтримки
- вдосконалення туристичних маршрутів
- підвищення професійного рівня працівників туристичної галузі.

Управління міжнародного співробітництва та туризму, управління розвитку підприємництва та реклами, міський центр зайнятості

2012 - 2013 роки

Проводити інформаційну роботу щодо популяризації перспективних форм бізнесу в сфері культури та туризму в рамках освітнього проекту обласної служби зайнятості "Школа підтримки культури і туризму":
- семінари
- тренінги;
- зустрічі з роботодавцями, які ведуть діяльність у сфері туризму.

Міський центр зайнятості, соціальні партнери

2012 - 2013 роки

До професійних свят організовувати заходи (презентації роботодавця, економічні екскурсії) для реклами робітничих професій серед населення.

Міський центр зайнятості, роботодавці

 

Розширити напрямки організації оплачуваних громадських робіт для незайнятого населення, в тому числі за рахунок місцевого бюджету.

Управління економіки, міський центр зайнятості

2012 - 2013 роки

Передбачити фінансування оплачуваних громадських робіт за рахунок коштів міського бюджету в сумі 20 тисяч гривень. До участі в громадських роботах залучити студентів вищих навчальних закладів для благоустрою міста та (або) в рамках проведення фінальної частини чемпіонату Європи з футболу ЄВРО-2012 підготовки основам іноземних мов працівників сфери обслуговування.

Управління фінансів та бюджету

2012 - 2013 роки

3. Використання робочої сили, регулювання соціально-трудових відносин

Продовжити роботу щодо легалізації зайнятості населення шляхом активізації роботи комісій, робочих груп із залученням представників контролюючих органів, яким надані повноваження щодо детінізації робочих місць.

Міська комісія (робоча група) з питань стану виплати заробітної плати та рівня оплати праці, управління економіки, Територіальна інспекція праці у Волинській області, Луцька об'єднана державна податкова інспекція, організація роботодавців міста

2012 - 2013 роки

Здійснювати моніторинг щодо своєчасності виплати та рівня заробітної плати на підприємствах, в установах та організаціях міста.

Управління економіки, Луцька об'єднана державна податкова інспекція, організація роботодавців та профспілки міста

Щомісяця

Аналізувати укладення колективних договорів на підприємствах, в установах та організаціях міста. Надавати сторонам переговорного процесу організаційно-методичну допомогу.

Управління економіки, організація роботодавців та профспілки міста

2012 - 2013 роки

Проводити інформаційно-роз'яснювальну роботу на підприємствах, де планується вивільнення, забезпечити соціальний захист прав вивільнених працівників.

Управління економіки, організація об'єднання роботодавців міста, профспілки, міський центр зайнятості

2012 - 2013 роки

Продовжити проводити навчання роботодавців за галузевими ознаками за участю управління економіки, профспілок, соціальних Фондів, контролюючих органів

Міський центр зайнятості, управління економіки, профспілки, соціальні Фонди, контролюючі органи

Один раз в півріччя

Проводити бліц-навчання для підприємців початківців.

Управління підприємництва та реклами, міський центр зайнятості, соціальні партнери

Один раз в півріччя

Проводити роз'яснювальну роботу та надавати методичну допомогу працівникам підприємств, організацій, установ, фізичним особам - суб'єктам підприємницької діяльності з питань дотримання законодавства про охорону праці.

Відділ охорони праці, соціальні партнери

2012 - 2013 роки

Проводити семінари для незайнятого населення "Здоровий спосіб життя - запорука професійного успіху" із залученням представників управління охорони праці, медпрацівників, громадських організацій.

Управління охорони здоров'я, громадські організації, міський центр зайнятості

Щокварталу

Проводити семінари, тренінги, зустрічі за участю громадських організацій для безробітних з гендерних питань з метою підвищення самосвідомості жінок, інформувати про права, про загрозу пов'язану з торгівлею людьми, надання жінкам можливості розвинути практичні навички, допомогти в пошуку шляхів до самореалізації та презентації себе на ринку праці.

Міський центр зайнятості, соціальні партнери

Щокварталу

4. Підвищення професійної якості працівників

Проводити професійну орієнтацію учнівської молоді з метою формування професійних намірів та побудови професійної кар'єри - Уроки реального життя, профдіагностичне тестування, екскурсії на підприємства.

Управління освіти, міський центр зайнятості, роботодавці

Щорічно (вересень - березень)

Проводити презентації курсів професійного навчання та роботодавців.

Міський центр зайнятості, роботодавці

Щомісяця

Провести КВК серед шкіл міста "Знайди себе у світі професій"

Управління освіти, міський центр зайнятості

I квартал 2012, 2013 років

Проводити інформаційні заходи, семінари з техніки пошуку роботи, дні центру зайнятості, екскурсії на підприємства міста для студентів вищих учбових закладів

Центри кар'єри вищих учбових закладів, міський центр зайнятості, роботодавці

2012 - 2013 роки

Відповідно до потреб роботодавців організовувати професійне навчання безробітних з метою подальшої їх зайнятості.

Навчальні заклади, міський центр зайнятості, роботодавці

2012 - 2013 роки

Організувати професійне навчання безробітних за напрямком водій категорії "D" для працевлаштування у роботодавців, які здійснюють пасажирські перевезення.

Міський центр зайнятості, навчальні заклади, роботодавці

2012 - 2013 роки

Охопити професійним навчанням, у першу чергу безробітних, які не мають професій і займають місця, що не потребують спеціальної підготовки, відповідно до розвитку економіки, технічного та технологічного оновлення підприємств.

Навчальні заклади, міський центр зайнятості, роботодавці.

2012 - 2013 роки

Організувати виїзне обслуговування населення з використанням мобільного центру профорієнтації - на шкільних подвір'ях, в дитячих оздоровчих таборах, мікрорайонах міста.

Міський центр зайнятості

Травень - жовтень 2012 - 2013 роки

Впроваджувати різні форми професійно-технічної освіти з урахуванням розвитку економіки для здобуття громадянами відповідних знань, умінь і навичок впродовж життя, професійного навчання персоналу на виробництві.

Навчальні заклади, роботодавці

2012 - 2013 роки.

Підвищувати якість професійного складу працівників підприємств, формувати в них професіоналізм, майстерність, сучасне економічне мислення, вміння працювати в нових економічних умовах і забезпечувати на цій основі високу продуктивну працю й ефективну зайнятість.

Роботодавці, організація роботодавців міста

2012 - 2013 роки

5. Сприяння зайнятості громадян, які потребують соціального захисту і не здатні на рівних умовах конкурувати на ринку праці

Забезпечити надання додаткових гарантій щодо працевлаштування громадян, котрі потребують додаткового соціального захисту, сприяти проведенню диференційованого та адресного бронювання робочих місць для осіб, та їх працевлаштуванню на ці місця.

Виконавчий комітет Луцької міської ради, міський центр зайнятості, роботодавці

Грудень 2011 року

Сприяти вирішенню зайнятості осіб з числа соціально-незахищених категорій громадян через працевлаштування на робочі місця, створені шляхом надання дотацій роботодавцям.

Луцький міський центр зайнятості, роботодавці

2012 - 2013 роки

Надавати профорієнтаційні послуги соціально-незахищеним категоріям населення для підвищення їх конкурентоспроможності на ринку праці шляхом:
- проведення тематичних семінарів для цільових груп населення;
- надання індивідуальних професійних та психологічних консультацій.

Департамент соціальної політики міський центр соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді, відділ у справах сім'ї та молоді, управління охорони здоров'я, міський центр зайнятості

2012 - 2013 роки

Забезпечити надання профорієнтаційних послуг випускникам шкіл-інтернатів, спеціальних навчально-виховних закладів
Провести до міжнародного дня захисту дітей зустрічі з вихованцями спеціалізованих ЗОШ-інтернатів. Організувати конкурси, вікторини, тестування на професію, консультації щодо надання послуг службою зайнятості.

Міський центр соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді, міський центр зайнятості

2012 - 2013 роки
Червень 2012, 2013 років

Здійснювати індивідуальний підхід до вирішення зайнятості дітей-сиріт.

Міський центр зайнятості, роботодавці

2012 - 2013 роки

Здійснювати контроль щодо дотримання роботодавцями законодавства про працю неповнолітніх осіб.

Служба у справах неповнолітніх

2012 - 2013 роки

Забезпечити соціальний супровід осіб, які звільняються з місць позбавлення волі, вирішення їх соціально-побутових проблем, соціальної адаптації та сприяння у працевлаштуванні.

Міський центр соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді, відділ у справах сім'ї та молоді, міський центр зайнятості

2012 - 2013 роки

Сприяти зайнятості осіб з обмеженими фізичними можливостями відповідно до рекомендацій медико-соціально експертних комісій та професійній підготовці шляхом реалізації програм професійної реабілітації.

Міський центр зайнятості

2012 - 2013 роки

Інформувати роботодавців міста про професійно-кваліфікаційний склад осіб з інвалідністю, які бажають працювати.

Обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів, Департамент соціальної політики, міський центр зайнятості

Щоквартально

Здійснювати загальну координацію працевлаштування інвалідів, вести інформаційний банк даних про інвалідів, які бажають працювати та проходять професійну реабілітацію в центрах професійної реабілітації інвалідів.

Фонд соціального захисту інвалідів, міський центр зайнятості, департамент соціальної політики, роботодавці

2012 - 2013 роки

Забезпечити контроль за додержанням підприємствами, установами та організаціями міста усіх форм власності та господарювання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів, визначеного ст. 19 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні".

Обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів

2012 - 2013 роки

6. Регулювання трудових міграцій громадян України, іноземців, прикордонне співробітництво

Продовжувати співпрацю та реалізацію спільних проектів з партнерськими містами: м. Люблін, Жешув, Ольштин (Польща), Брест (Білорусь), Лазаревський район м. Сочі (Росія), Цянгтан (Китай).

Виконавчий комітет Луцької міської ради

2012 - 2013 роки

Забезпечити інформування населення про можливості легального працевлаштування за кордоном і потенційний ризик стати потерпілим від шахрайських дій злочинців та торговців людьми шляхом проведення заходів з використанням мобільного центру служби зайнятості.

Головне управління Міністерства внутрішніх справ у Волинській області міський центр зайнятості, соціальні партнери, управління економіки, управління підприємництва та реклами.

2012 - 2013 роки

Проводити тематичні семінари, тренінги з питань запобігання неврегульованій трудовій міграції та торгівлі людьми, у т. ч. для школярів, для слухачів професійно-технічних училищ та студентів вищих навчальних закладів

Міський центр зайнятості, соціальні партнери

2012 - 2013 роки

7. Надання соціальних послуг зареєстрованим безробітним та профілактика настання безробіття

Сприяти у працевлаштуванні незайнятим громадянам, у тому числі шляхом надання роботодавцям дотації для створення додаткових робочих місць.

Міський центр зайнятості, роботодавці

2012 - 2013 роки

Забезпечити актуальність та доступність інформації про вільні робочі місця, вакантні посади та вимоги роботодавців до претендентів на роботу.

Міський центр зайнятості

2012 - 2013 роки

Інформувати населення міста про можливості використання Internet-порталу "Труд", багатоканальної інтерактивної телефонної мережі державної служби зайнятості, WEB-сайту обласного центру зайнятості з метою отримання відомостей про потребу в робочій силі на ринку праці, можливості професійного навчання та соціальні послуги державної служби зайнятості.

Міський центр зайнятості

2012 - 2013 роки

Визначити пріоритетні напрями організації та проведення громадських робіт, здійснити заходи щодо популяризації громадських робіт. Сприяти залученню безробітних до участі в оплачуваних громадських роботах.

Виконком міської ради, міський центр зайнятості

 2012 - 2013 роки

Забезпечити організацію професійного навчання, перенавчання та підвищення кваліфікації безробітних, виходячи з потреб роботодавців у робочій силі, проводити роботу щодо професійної орієнтації незайнятого населення та молоді з врахуванням ситуації на ринку праці.

Навчальні заклади, міський центр зайнятості

2012- 2013 роки

Здійснювати підбір та направлення на навчання осіб з числа безробітних у центри професійно-технічної освіти державної служби зайнятості.

Міський центр зайнятості

 

Проводити організаційну та консультативну підтримку безробітних, які бажають займатися підприємницькою діяльністю:
- інформаційні семінари,
- тренінги з орієнтації на самозайнятість,
- профдіагностичне тестування для визначення схильностей до підприємницької діяльності,
- консультації.

Міський центр зайнятості, управління розвитку підприємництва та реклами, соціальні партнери

2012 - 2013 роки

Проводити інформаційні семінари, тренінги, семінари з техніки пошуку роботи для цільової аудиторії безробітних з метою підвищення мотивації до праці та формування активної життєвої позиції.

Міський центр зайнятості, соціальні партнери

2012 - 2013 роки

Проводити ярмарки вакансії (професій), міні ярмарки, Дні відкритих дверей центру зайнятості, навчальних закладів, презентацію курсів професійного навчання, професіографічні екскурсії.

Міський центр зайнятості, соціальні партнери роботодавці

2012 - 2013 роки

Позитивні приклади працевлаштування безробітних висвітлювати в засобах масової інформації та продовжити формувати каталог успішних історій працевлаштування.

Міський центр зайнятості

2012 - 2013 роки

 

Секретар міської ради

Г. Пустовіт

 




 
 
Copyright © 2003-2018 document.UA. All rights reserved. При використанні матеріалів сайту наявність активного посилання на document.UA обов'язково. Законодавство-mirror:epicentre.com.ua
RSS канали