НАЦІОНАЛЬНА РАДА УКРАЇНИ З ПИТАНЬ ТЕЛЕБАЧЕННЯ І РАДІОМОВЛЕННЯ

РІШЕННЯ

від 6 липня 2011 року N 1303

Про розгляд проекту Закону України "Про соціальну рекламу"

Розглянувши проект Закону України "Про соціальну рекламу" (реєстр. N 8694 від 16.06.2011), внесений народним депутатом України Унгуряном П. Я., керуючись пунктом 2 статті 24 Закону України "Про Національну раду України з питань телебачення і радіомовлення", Національна рада вирішила:

1. Погодити проект Закону України "Про соціальну рекламу" із зауваженнями (додаються).

2. Направити рішення Національної ради до Державного комітету телебачення і радіомовлення України.

3. Виконання цього рішення покласти на управління правового забезпечення.

4. Контроль за виконанням цього рішення покласти на голову Національної ради В. Манжосова.

 

Голова Національної ради

В. Манжосов

Заступник голови
Національної ради

Л. Мудрак

 

Додаток
до рішення Національної ради
06.07.2011 N 1303

Зауваження
до проекту Закону України "Про соціальну рекламу"

Розглянувши проект Закону України Про соціальну рекламу", вважаємо:

у пункті 1 статті 7 проекту Закону України "Про соціальну рекламу" зазначено, що виробниками та розповсюджувачами соціальної реклами можуть бути юридичні особи незалежно від форми власності, однак прямого зобов'язання розміщення соціальної реклами приватними телерадіоорганізаціями не визначено. Зобов'язання розміщувати соціальну рекламу покладається лише на державні органи;

у пункті 4 статті 7 законопроекту йдеться про те, що розповсюджувачі реклами зобов'язані розміщувати соціальну рекламу, яка має бути спрямована на чітко визначені соціальні фактори такі як (ВІЛ/СНІД, алкоголізм, наркоманію та ін.), однак деталізувати чітко виділені напрямки є недоцільним, оскільки наданий перелік не є вичерпним;

у пункті 5 статті 7 законопроекту у визначенні замовників реклами потрібно виділити напрямки соціальної сфери без деталізації, оскільки розміщення соціальної реклами може стосуватись будь-яких закладів, державних органів чи громадських організацій.

Крім того, пункт 5 статті 7 законопроекту визначає, що засоби масової інформації зобов'язані надавати пільги при розміщенні соціальної реклами, замовниками якої є заклади освіти, культури, охорони здоров'я, які утримуються за рахунок державного або місцевих бюджетів, але які саме пільги не визначено;

у пункті 6 статті 7 законопроекту не варто деталізувати вичерпний перелік напрямків щодо розміщення соціальної реклами, оскільки він може бути набагато ширшим за своїм змістом та цінностями людства вцілому. Також, визначення у вищезазначеному пункті про те, що "першочергово розміщується соціальна реклама, що зайняла 1, 2 місце всеукраїнських та регіональних конкурсів соціальної реклами", не може бути прийнятним тому, що актуальність першочергового розміщення реклами визначається суспільними відносинами сьогодення, а не визначеними законом запланованими заходами;

оскільки стаття 8 законопроекту вказує, що соціальна реклама розповсюджується із додержанням вимог Закону України "Про рекламу", то варто звернути увагу, що стаття 26 Закону України "Про рекламу" регламентує, що Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення здійснює контроль за дотриманням законодавства України про рекламу у межах своїх повноважень.

Тому статтю 15 законопроекту "Про соціальну рекламу" варто доповнити, визначивши, що органом, який здійснюватиме контроль за дотриманням законодавства про соціальну рекламу в частині розміщення та розповсюдження соціальної реклами, буде Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення. Пункт 1 статті 15 проекту Закону України "Про соціальну рекламу" варто доповнити абзацом третім та викласти статтю у такій редакції:

"1. Контроль за дотриманням законодавства України про соціальну рекламу здійснюють у межах своїх повноважень:

спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади у сфері захисту прав споживачів і його територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі - щодо захисту прав споживачів, а також змісту соціальної реклами;

Антимонопольний комітет України - щодо дотримання законодавства про захист економічної конкуренції;

Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення - щодо порядку розміщення та розповсюдження соціальної реклами", і далі пункти статті 15 законопроекту по тексту.

 

Начальник управління
правового забезпечення

М. Пушкаренко

 




 
 
Copyright © 2003-2018 document.UA. All rights reserved. При використанні матеріалів сайту наявність активного посилання на document.UA обов'язково. Законодавство-mirror:epicentre.com.ua
RSS канали