ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

УХВАЛА

11.05.2010 р.

N К-28178/09

Колегія суддів Вищого адміністративного суду України у складі суддів: головуючого - судді Чалого С. Я., суддів - Васильченко Н. В., Кравченко О. О., Леонтович К. Г., Розваляєвої Т. С., секретаря судового засідання - Мудренко А. О., розглянувши в порядку касаційного провадження у відкритому судовому засіданні в залі суду адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Альянс-центр" до Державної архітектурно-будівельної інспекції Міністерства регіонального розвитку та будівництва України, Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у м. Києві про скасування наказу від 08.12.2008 р. N 207 та припису від 26.12.2008 р., встановила:

Постановою окружного адміністративного суду м. Києва від 6 лютого 2009 року адміністративний позов задоволено повністю. Скасовано наказ Державної архітектурно-будівельної інспекції від 8 грудня 2008 року N 207 про скасування дозволу на виконання будівельних робіт від 3 березня 2008 року N 0135-Шв з будівництва офісно-будівельного центру на вул. Б. Хмельницького, 7 у Шевченківському районі м. Києва. Скасовано припис інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у м. Києві від 16 грудня 2008 року про зупинення проведення будівельних робіт на будівництві офісно-торговельного центру на вул. Богдана Хмельницького, 7 у Шевченківському районі м. Києва.

Ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 11 червня 2009 року апеляційну скаргу Державної архітектурно-будівельної інспекції Міністерства регіонального розвитку та будівництва України та Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у м. Києві залишено без задоволення, а рішення суду першої інстанції без змін.

Не погоджуючись з зазначеними судовими рішеннями, Державна архітектурно-будівельна інспекція Міністерства регіонального розвитку та будівництва України, подала касаційну скаргу в якій посилається на порушення норм матеріального та процесуального права та просить їх скасувати, а справу направити на новий розгляд до суду першої інстанції.

Заступник прокурора м. Києва не погоджуючись з постановою окружного адміністративного суду м. Києва від 6 лютого 2009 року та ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 11 червня 2009 року подав касаційну скаргу в якій посилається на порушення норм матеріального та процесуального права просить їх скасувати та постановити нове рішення яким в задоволенні позову відмовити.

Заслухавши доповідь судді Вищого адміністративного суду України, колегія суддів вважає, що касаційні скарги задоволенню не підлягають виходячи з наступного.

Судами попередніх інстанцій встановлено, що відповідно до договору оренди земельної ділянки від 04.11.2003 року, укладеного на підставі рішення Київської міської ради від 29.05.2003 року N 486-2/646, між Київською міською радою та ТОВ "Альянс-центр" позивачу передано в довгострокову оренду на 25 років земельну ділянку розміром 0,0847 га по вул. Б. Хмельницького, 7 у Шевченківському районі м. Києва, для будівництва, експлуатації та обслуговування офісно-торговельного центру.

В подальшому, на підставі рішення господарського суду м. Києва від 09.04.2008 року по справі за позовом ТОВ "Альянс-Центр" до Київської міської ради, Головного управління земельних ресурсів КМДА про визнання договору купівлі-продажу земельної ділянки укладеним, позивач набув права власності на вищевказану земельну ділянку. Дане рішення господарського суду набрало законної сили.

Розміщення офісно-торговельного центру по вул. Б. Хмельницького, 7, у м. Києві, як об'єкту будівництва, було внесено до схеми генерального плану м. Києва.

Проект будівництва офісно-торговельного центру за вищевказаною адресою був погоджений Головним управлінням культури, мистецтв, охорони культурної спадщини КМДА 25.06.2004 року.

За наслідками перевірки Спеціалізованою державною організацією "Київська міська служба Української інвестиційної експертизи" проектних матеріалів по проекту будівництва офісно-торговельного центру по вул. Б. Хмельницького, 7, у м. Києві, встановлено, що проектна документація відповідає чинній нормативній базі і рекомендовано її затвердження, про що 06.12.2004 року виданий позивачу позитивний висновок комплексної державної експертизи проекту будівництва.

Крім того, матеріали справи містять іншу дозвільну документацію, що підтверджує проходження позивачем, встановленої чинним законодавством процедури узгодження з компетентними органами державної влади та місцевого самоврядування, тощо, необхідної для проведення робіт по будівництву офісно-торговельного центру по вул. Б. Хмельницького, 7, у м. Києві.

15.07.2005 року Управлінням державного архітектурно-будівельного контролю м. Києва, ТОВ "Альянс-Центр" був наданий дозвіл за N 1505-Шв/С на виконання будівельних робіт по будівництву офісно-торговельного комплексу за адресою: м. Київ, Шевченківський р-н., вул. Б. Хмельницького, 7. Даний дозвіл був виданий згідно проектної документації, узгодженої та зареєстрованої Головним управлінням містобудування, архітектури та дизайну міського середовища за N 0135-а-04 від 07.04.2004 року. Строк дії дозволу до 15.07.2006 року.

03.03.2008 року Інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю у м. Києві перереєстровано дозвіл на виконання будівельних робіт N 1505-Шв/С від 15.07.2005 року у зв'язку із спливом строку його дії, та видано ТОВ "Альянс-Центр" новий дозвіл на виконання будівельних робіт по будівництву офісно-торговельного комплексу по вул. Б. Хмельницького, 7 у м. Києві, строком до 03.09.2009 року.

Судова колегія вважає, що при вирішенні даного спору суди першої та апеляційної інстанції дійшли вірного висновку, що порядок надання дозволу на проведення будівельних робіт передбачає собою узгодження проектної документації з рядом компетентних державних органів. органів місцевого самоврядування тощо, у встановленому Законом порядку, а відтак скасування такого дозволу правомочною на це особою можливе лише за наявності порушень вимог чинного законодавства, виявлених такою особою за результатами вжитих заходів щодо державного контролю у сфері цих правовідносин.

Відповідно до ст. 22 Закону України "Про прокуратуру" письмовий припис прокурора вноситься у випадках, коли порушення закону має очевидний характер і може завдавати істотної шкоди інтересам держави, підприємства, установи, організації, а також громадянам, якщо не буде негайно усунуто.

Колегія суддів погоджується з висновком суду першої та апеляційної інстанції, що зазначені у приписі прокурора м. Києва від 14 листопада 2008 року порушення вимог містобудівного законодавства не є очевидними і враховуючи, що перевірка законності будівництва офісно-торговельного центру на вул. Б. Хмельницького, 7 у Шевченківському районі м. Києва була проведена прокуратурою м. Києва, відповідачі, отримавши припис прокурора мали діяти в порядку, встановленому Законом України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності". Тобто на виконання приписів прокурора м. Києва про скасування дозволу на проведення робіт по будівництву та зупинення будівництва, відповідачі, на підставі покладених на них Законом функцій мали у встановленому Законом порядку провести відповідні заходи щодо державного контролю за дотриманням містобудівного законодавства, і лише після проведених заходів у разі виявлення порушень винести вмотивоване рішення про скасування дозволу та зупинення робіт по будівництву.

Судами попередніх інстанцій встановлено, що припис інспекції Державного архітектурно-будівельного контролю у м. Києві від 16.12.2008 року виданий ТОВ "Альянс-Центр" на підставі вищевказаного наказу від 08.12.2008 року без проведення перевірки. Перевірка законності будівництва офісно-торговельного центру на вул. Б. Хмельницького, 7 у Шевченківському районі м. Києва у встановленому Законом порядку відповідачами не проводилась. Оскаржувані наказ та припис винесені останніми лише на підставі приписів прокуратури м. Києва, в порушення основних принципів державного нагляду у сфері містобудування.

Виходячи з вищевикладеного колегія суддів вважає, що суди першої та апеляційної інстанції дійшли вірного та обґрунтованого висновку, а тому підстав для зміни або скасування оскаржуваних судових рішень колегія суддів не вбачає.

Керуючись ст. ст. 223, 224, 230, 231 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів Вищого адміністративного суду України, ухвалила:

Касаційні скарги Державної архітектурно-будівельної інспекції Міністерства регіонального розвитку та будівництва України, заступника прокурора м. Києва залишити без задоволення, а постанову окружного адміністративного суду м. Києва від 6 лютого 2009 року та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 11 червня 2009 року залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення та оскарженню не підлягає крім, як в строки, з підстав та в порядку, передбаченому главою 3 розділу IV КАС України.

 




 
 
Copyright © 2003-2018 document.UA. All rights reserved. При використанні матеріалів сайту наявність активного посилання на document.UA обов'язково. Законодавство-mirror:epicentre.com.ua
RSS канали