ВІННИЦЬКА ОБЛАСНА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ

РОЗПОРЯДЖЕННЯ

від 26.08.2011 р. N 451

Про стан дотримання фінансово-бюджетної дисципліни в першому півріччі 2011 року

Стан фінансово-бюджетної дисципліни є одним із пріоритетних питань в регіоні, впливає на недопущення кризових процесів в економіці, створення умов для раціонального використання бюджетних ресурсів.

Одночасно проведені протягом першого півріччя поточного року контрольно-ревізійним управлінням у Вінницькій області ревізії і перевірки свідчать, що кількість і масштаби порушень залишаються суттєвими.

Так, при обревізованих 251 підприємстві, установі та організації усіх форм власності з обсягом ресурсів майже 4 млрд. грн., фінансові порушення, що призвели до втрат фінансових і матеріальних ресурсів виявлено в 94 % із них, на загальну суму 34,5 млн. грн., в тому числі в 179 бюджетних установах, або 98 % із обревізованих.

Через ігнорування статті 26 Бюджетного кодексу України щодо здійснення контролю та аудиту у бюджетному процесі 48 бюджетними установами і організаціями допущено нецільове використання коштів на суму понад 3,7 млн. грн., безпідставно завищено потребу у бюджетних коштах на 22,3 млн. гривень.

Посилюючи профілактичну спрямованість контрольних заходів щодо запобігання безгосподарності та марнотратства, упереджено втрати фінансових та матеріальних ресурсів на суму понад 25,2 млн. гривень.

Контрольними заходами в комунальних закладах сфери охорони здоров'я виявлено порушення фінансово-бюджетної дисципліни, що призвели до втрат на загальну суму понад 2,5 млн. гривень.

Найбільше: Вінницьким обласним клінічним шкірно-венерологічним диспансером - на утримання медичного персоналу понад встановлені нормативи використано 405 тис. грн. коштів обласного бюджету. Аналогічні посади утримувалися в Погребищенській та Шаргородській ЦРЛ, Тульчинській районній стоматологічній поліклініці, що призвело до зайвого використання 157 тис. грн. коштів місцевих бюджетів.

Теплицькою ЦРЛ з загального фонду кошторису 126 тис. грн. спрямовано на утримання медичних працівників, які зайнятті наданням платних медичних послуг.

Системними в лікувальних закладах є порушення при використанні коштів на проведення ремонтно-будівельних робіт, які допущено по Немирівській ЦРЛ на 65 тис. грн., Жмеринською ЦРЛ та Печерською обласною лікарнею відновного лікування на 43,3 тис. грн. та 53,0 тис. гривень.

Вінницьким обласним клінічним ендокринологічним диспансером за фактично не виконані роботи по ремонту медичного обладнання перераховано приватній структурі м. Києва 22,5 тис. гривень.

Майже в усіх медичних закладах встановлено факти незаконної виплати заробітної плати, відрахувань до державних цільових фондів на загальну суму 650 тис. грн. та її недоплати на 345 тис. грн., чим порушено соціальні гарантії працівників цих закладів. Найбільше по ЦРЛ - Бершадській, Жмеринській, Погребищенській, Чечельницькій, Вінницькому обласному клінічному протитуберкульозному диспансеру, Вінницькій міській клінічній лікарні швидкої медичної допомоги.

Через так званні "доброчинні внески" Тульчинською районною стоматологічною поліклінікою надавалися послуги з пломбування зубів, за які отримано за 2009 - 2010 роки майже 150 тис. гривень.

Контрольними заходами у сфері освіти виявлено фінансових порушень, що призвели до втрат, на загальну суму майже 6,2 млн. грн., в тому числі по відділах освіти райдержадміністрацій 3,8 млн. гривень.

Відділом освіти Чечельницької райдержадміністрації незаконно та не за цільовим призначенням витрачено понад 270,0 тис. грн. бюджетних коштів. Посадовими особами відділів освіти райдержадміністрацій - Козятинської, Літинської, Мурованокуриловецької, Чечельницької, Козятинським загальноосвітнім навчально-виховним комплексом I - III ступенів "Школа-Інтернат" ім. Підгорбунського одержані для проведення поточних робіт кошти на суму понад 1,3 млн. грн. фактично витрачено на капітальні, чим в свою чергу спричинено їх нецільове витрачання.

Вищим професійним училищем N 7 зайво оплачено 100,0 тис. грн. завищеної підрядником обсягу та вартості виконаних робіт, подібно відділами освіти райдержадміністрацій: Шаргородської - 50,0 тис. грн., Літинської - 46 тис. гривень.

Відділом освіти Могилів-Подільської райдержадміністрації допущено завищені виплати відпускних та інших виплат на суму 174 тис. грн., відділом освіти Калинівської райдержадміністрації зайво витрачено бюджетних коштів на сплату внесків до Пенсійного фонду України в сумі 93 тис. грн., відділами освіти Шаргородської і Козятинської райдержадміністрацій відповідно 173 тис. грн. та 125 тис. грн.

Відділом освіти Мурованокуриловецької райдержадміністрації проведені незаконні виплати педагогічним працівникам, гарантовані статтею 57 Закону України "Про освіту" в сумі - 53 тис. гривень.

Працівникам професійно-технічного училища N 21 незаконно нарахована премія та здійснено перерахування внесків до державних цільових фондів на суму понад 157 тис. грн.

Допущено недонарахування заробітної плати працівникам відділів освіти райдержадміністрацій, в тому числі: Чечельницької на 105,9 тис. грн., Шаргородської - 131,5 тис. грн., Мурованокуриловецької - 54,4 тис. грн., Калинівської - 33,2 тис. гривень.

Браїлівським професійним ліцеєм без належного дозволу органу управління вищого рівня незаконно відчужено державне майно шляхом передачі у приватну власність частини приміщень гуртожитку та учбового корпусу під житлові квартири вартістю 550 тис. гривень.

Проведеними ревізіями в 19 установах і організаціях сфери ЖКГ виявлено фінансових порушень що призвели до втрат фінансових і матеріальних ресурсів на суму майже 3,1 млн. гривень.

Зокрема, завищення постачальницькими організаціями розрахунків для покриття різниці в тарифах за надані комунальні послуги, призвело до незаконного виділення з державного бюджету субвенції на компенсацію в різниці в тарифах на суму понад 1,3 млн. грн., найбільше: комунальними підприємствами "Вінницяоблтеплоенерго" - 459 тис. грн., "Вінницькі теплові мережі" - 425 тис. грн., "Гайсинтеплокомуненерго" - 137 тис. грн.

КП "Міськсвітло" внаслідок завищення понесених витрат на освітлення та робіт по технічній експлуатації мереж міста Вінниці безпідставно отримано майже 123 тис. грн. бюджетних коштів. Також, при відсутності відповідних дозвільних документів (ліцензії), підприємством надавалися послуги зі створенням об'єктів архітектури (монтаж зовнішніх інженерних мереж, систем, споруд, їх реконструкція та капітальний ремонт), за які отримано 3,6 млн. гривень.

КП "Житлово-експлуатаційна контора N 18" за фактично невиконані роботисуб'єкту підприємницької діяльності оплачено 309,1 тис. гривень.

КП "Бартеплокомуненерго" при відсутності фінансових можливостей та всупереч чинному законодавствунадано благодійної допомоги коштами та матеріальними цінностями на суму 84 тис. грн. Крім того, в травні 2009 року придбано техніку вартістю понад 54 тис. грн., яка протягом 2 років не задіяна у виробничій діяльності.

В управліннях агропромислового розвитку Барської, Калинівської, Літинської, Мурованокуриловецької, Могилів-Подільської райдержадміністрацій виявлено порушень, що призвели до втрат на суму 980 тис. грн., в тому числі на підставі рішень комісій, в порушення вимог відповідних порядків безпідставно виділено компенсації витрат по садівництву та бюджетної тваринницької дотації на суму понад 955 тис. гривень.

Неналежним чином виконуються положення законодавства щодо закупівель за державні кошти. Без проведення відповідних тендерних процедур КУ "Жмеринська ЦРЛ" проведено оплату за виконання робіт з капітального ремонту пологового відділення на суму 1,1 млн. грн., відділом освіти Козятинської райдержадміністрації оплачено послуг з поточного ремонту загальноосвітніх шкіл на 0,8 млн. грн., Теплицькою ЦРЛ придбано паливно-мастильних матеріалів на 0,5 млн. грн., Вінницьким обласним клінічним протитуберкульозним диспансером оплачено дезінфікуючих засобів на 0,3 млн. грн., комунальним закладом "Чечельницька ЦРЛ" - вугілля на суму 0,1 млн. гривень.

Проведені контрольні заходи щодо виконання місцевих бюджетів Тиврівського, Шаргородського, Хмільницького районів засвідчили незабезпечення виконання вимог нормативних актів щодо формування та виконання бюджетів, контролю за повнотою надходжень належних до бюджету коштів, законним та цільовим використанням коштів, дотриманням фінансово-бюджетної дисципліни в установах та організаціях районів. В цілому сума виявлених порушень фінансово-бюджетної дисципліни склала 3,1 млн. грн., з них - 2,0 млн. грн. збитки, в тому числі по Тиврівському району - 0,8 млн. грн., Шаргородському - 1,2 млн. гривень.

Крім того, вказаними райдержадміністраціями та органами місцевого самоврядування районів не використано усіх можливостей щодо мобілізації фінансових ресурсів у межах чинного законодавства, що не сприяло наповненню доходної частини місцевих бюджетів.

Спільними заходами з органами влади, фінансовими та правоохоронними органами забезпечено усунення фінансових порушень, що призвели до втрат на 33,4 млн. гривень.

За результатами розгляду переданих органами державної контрольно-ревізійної служби матеріалів правоохоронними органами порушено 50 кримінальних справ, в тому числі 26 - по об'єктах комунальної власності та 12 кримінальних справ за результатами участі у перевірках в якості залучених спеціалістів. Згідно з вимогами Бюджетного кодексу України застосовано 168 фінансових санкцій, до адміністративної відповідальності притягнуто 525 посадових осіб.

Одночасно, через невиконання законних вимог контрольно-ревізійного управління у Вінницькій області невідшкодованими залишаються 7,9 млн. грн. порушень, пов'язаних з втратами фінансових і матеріальних ресурсів, за наслідками контрольних заходів, проведених у січні - червні поточного року. Найбільше - по МКП "Могилів-Подільський парк культури та відпочинку ім. Л. Українки" не забезпечено усунення виявлених порушень на - 508,7 тис. грн.; відділами культури і туризму Могилів-Подільської міської ради, Тиврівської райдержадміністрації - 96,5 тис. грн. та 113,6 тис. грн. відповідно; обласною комунальною установою "Вінницька інноваційна компанія" - 167,5 тис. грн., Вінницьким обласним центром медико-соціальної експертизи - 284,1 тис. грн.; управліннями агропромислового розвитку - Калинівської райдержадміністрації - 438,0 тис. грн., Барської райдержадміністрації - 285,0 тис. грн., Літинської райдержадміністрації - 82,0 тис. грн.; відділами освіти райдержадміністрацій: Козятинської - 124,7 тис. грн., Тиврівської - 84,8 тис. грн.; комунальним закладом "Чечельницька ЦРЛ" - 181,1 тис. грн., КУ "Жмеринська ЦРЛ" - 79,0 тис. грн., Немирівською ЦРЛ - 62,7 тис. грн.; Шаргородською міською радою - 121,1 тис. грн.; селищними радами: Браїлівською - 250,4 тис. грн., Вендичанською - 149,0 тис. грн., Турбівською - 43,2 тис. грн., Томашпільською - 76,1 тис. грн.; Тиврівською районною радою - 40,2 тис. грн.; Вінницькими міськими комунальними підприємствами "Житлово-експлуатаційна контора N 18" та "Міськсвітло" відповідно - 318,9 тис. грн. та 198,9 тис. грн.

Відповідно до вимог Бюджетного кодексу України, Закону України "Про Державний бюджет України на 2011 рік", статей 13, 16, 18 та 33 Закону України "Про місцеві державні адміністрації", з метою забезпечення належного рівня фінансово-бюджетної дисципліни в області, усунення виявлених порушень, їх попередження та недопущення в подальшому:

1. Заступникам голови облдержадміністрації Аксельроду Р. Б., Барецькому В. І. та Спірідоновій Л. М. посилити контроль за роботою підвідомчих структурних підрозділів облдержадміністрації.

2. Головам райдержадміністрацій: Барської (Радіонов М. В.), Жмеринської (Твердохліб Ю. М.), Калинівської (Кіпоренко Р. С.), Козятинської (Лавренюк О. І.), Літинської (Хімічук В. П.), Погребищенської (Осадчук В. П.), Немирівської (Михайленко П. М.), Томашпільської (Томчук В. П.), Тиврівської (Муляр В. В.), Шаргородської (Литвин Г. І.), Чечельницької (Качинський М. Ф.), начальникам Головних управлінь облдержадміністрації: житлово-комунального господарства, енергетики та зв'язку (Бєлова І. Б.), агропромислового розвитку (Павліченко О. А.), начальникам управлінь облдержадміністрації: освіти і науки (Івасюк І. Д.), охорони здоров'я та курортів (Діденко Л. О.):

2.1. Забезпечити повне усунення порушень, виявлених у підвідомчих установах та закладах, і вжити заходів щодо притягнення до відповідальності посадових осіб, з вини яких вони допущені.

2.2. У зв'язку з допущеними порушеннями законодавства з фінансових питань під час провадження фінансово-господарської діяльності невідкладно розглянути відповідно до законодавства питання щодо відповідності займаній посаді керівників:

Вінницьких обласних клінічних диспансерів: шкірно-венерологічного, ендокринологічного, протитуберкульозного, Бершадської ЦРЛ, Жмеринської ЦРЛ, Погребищенської ЦРЛ, Немирівської ЦРЛ, Теплицької ЦРЛ, Чечельницької ЦРЛ, Тульчинської районної стоматологічної поліклініки, Липовецької обласної лікарні відновного лікування дітей з органічними ураженнями центральної нервової системи, порушенням психіки і опорно-рухового апарату, відділів освіти райдержадміністрацій - Калинівської, Літинської, Могилів-Подільської, Мурованокуриловецької, Шаргородської, Чечельницької, Козятинського загальноосвітнього навчально-виховного комплексу I - III ступенів "Школа-Інтернат" ім. Підгорбунського, вищого професійного училища N 7, комунального підприємства "Гайсинтеплокомуненерго".

2.3. Рекомендувати Вінницькому міському голові (Гройсман В. Б.) та Могилів-Подільському міському голові (Бровко П. П.) відповідно до компетенції та чинного законодавства вжити заходів щодо повного усунення порушень, виявлених в ході проведеного інспектування в підвідомчих установах та закладах, а також розглянути питання доцільності перебування на займаних посадах керівників, якими не забезпечено належного контролю за збереженням і використанням бюджетних коштів та ресурсів і допущено порушення фінансово-бюджетного законодавства.

3. Головам райдержадміністрацій:

3.1. Звернути увагу на незадовільне виконання положень Закону України "Про місцеві державні адміністрації" в частині здійснення на відповідних територіях державного контролю за збереженням і раціональним використанням державного майна, станом фінансової дисципліни, обліку і звітності, належним і своєчасним відшкодуванням шкоди, заподіяної державі, та вимог розпорядження голови облдержадміністрації від 23 лютого 2011 року N 84 "Про результати контрольно-ревізійної роботи за дотриманням фінансово-бюджетної дисципліни та результати ревізії бюджетів області у 2010 році".

3.2. Врахувати, що невиконання законних вимог органів державної контрольно-ревізійної служби щодо усунення виявлених порушень є достатньою підставою для розгляду питання доцільності перебування на посаді таких посадових осіб об'єктів контролю.

3.3. Встановити суворий контроль за здійсненням видатків на утримання установ та закладів в межах коштів, передбачених кошторисами та помісячними розписами асигнувань. Не допускати взяття зобов'язань (проведення фактичних видатків) понад розмір бюджетних асигнувань, визначених кошторисом.

3.4. Застосовувати до орендарів, боржників усіх можливих заходів впливу, передбачених чинним законодавством, включаючи розірвання договорів з недобросовісними постачальниками (платниками) та звернення з позовами до суду про відшкодування заподіяної шкоди.

3.5. Забезпечити невідкладно:

вжиття вичерпних заходів щодо покращення системи контролю за дотриманням бюджетного законодавства, наданих статтею 115 Бюджетного кодексу України;

забезпечення співпраці з податковими інспекціями щодо повноти та своєчасності сплати до місцевих бюджетів плати за землю;

проведення детального аналізу законності встановлення надбавок та доплат до посадових окладів працівникам бюджетних установ та закладів, що фінансуються з місцевих бюджетів та сплати єдиного соціального внеску;

проведення перевірок у підвідомчих установах і закладах на предмет відповідності штатних розписів Типовим нормативам і Типовим штатам відповідних міністерств за підпорядкованістю та правомірності включення до них надбавок та доплат.

3.6. Заслухати на засіданнях колегій райдержадміністрацій керівників об'єктів контролю про вжиті ними заходи з усунення виявлених порушень фінансово-бюджетної дисципліни.

3.7. Здійснювати контроль за дотриманням бюджетного законодавства на кожній стадії бюджетного процесу щодо місцевих бюджетів.

4. Керівникам структурних підрозділів облдержадміністрації - головним розпорядникам коштів обласного бюджету, головам райдержадміністрацій, міським головам міст обласного значення з метою упередження фінансових порушень у витрачанні коштів на заробітну плату забезпечити:

дотримання регламенту затвердження кошторисів в частині розрахунку та формування асигнувань на заробітну плату з обов'язковим проведенням експертизи проектів кошторисів розпорядників нижчого рівня на предмет відповідності штатних розписів Типовим нормативам і Типовим штатам відповідних міністерств та відомств:

виконання вимог законодавства при проведенні індексації грошових доходів працівників; розподілу відрахувань від фонду оплати праці інвалідів.

5. Структурним підрозділам облдержадміністрації, причетним до виконання цього розпорядження, райдержадміністраціям та виконкомам міських рад міст обласного значення інформувати про стан виконання встановлених цим розпорядженням завдань контрольно-ревізійне управління у Вінницькій області до 15 вересня 2011 року.

6. Контрольно-ревізійному управлінню у Вінницькій області (Вахновська О. В.) про виконання цього розпорядження інформувати мене особисто до 3 жовтня 2011 року.

7. Контроль за виконанням цього розпорядження залишаю за собою.

 

Голова обласної
державної адміністрації

М. Джига





 
 
Copyright © 2003-2018 document.UA. All rights reserved. При використанні матеріалів сайту наявність активного посилання на document.UA обов'язково. Законодавство-mirror:epicentre.com.ua
RSS канали