ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ З ПИТАНЬ РЕГУЛЯТОРНОЇ ПОЛІТИКИ ТА ПІДПРИЄМНИЦТВА

РІШЕННЯ

від 16 вересня 2011 року N 816

Про відмову у погодженні проекту регуляторного акта

Державний комітет України з питань регуляторної політики та підприємництва у відповідності до Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" розглянув:

проект Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо визначення єдиного документа, що підтверджує взяття на облік юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців в органах статистики, державної податкової служби, Пенсійного фонду України" (надалі - проект Закону) та документи, що додаються до нього, подані листом Державної реєстраційної служби N 356-7-15-11 від 15.08.2011 р. та у відповідності до доручення Першого віце-прем'єр-міністра України-Міністра економічного розвитку і торгівлі України N 25105/139/1-11 від 26.08.2011 р.

За результатами здійснення аналізу проекту Закону та відповідного аналізу регуляторного впливу на дотримання вимог статей 4, 5, 8 і 9 Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" встановив:

Проектом Закону пропонується визначити єдиний документ - виписку з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, що підтверджує взяття на облік новоствореного суб'єкта господарювання в органах статистики, державної податкової служби, Пенсійного фонду України.

Проте проект Закону потребує подальшого доопрацювання з огляду на те, що розробником не дотримано відповідності даного проекту Закону статті 4 Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності".

Зокрема, в пункті 1 розділу I проекту Закону пропонується внести зміни до статті 21 чинного Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" від 15.05.2003 р. N 755-IV (надалі - Закон N 755) та надати в першому абзаці статті 21 визначення "виписки з Єдиного державного реєстру", залишивши редакцію подальшої частини статті без змін.

Проте з метою дотримання логічного викладення законодавчих норм вважаємо за доцільне перенести вказане вище визначення до статті 1 "Визначення термінів" чинного Закону N 755, враховуючи аналогічне викладення визначень та положень щодо їх застосування в статтях 6, 8, 11 та 16.

Окрім цього, зазначаємо, що відповідно до вимог статті 9 Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності", кожен проект регуляторного акта оприлюднюється з метою одержання зауважень і пропозицій від фізичних та юридичних осіб, їх об'єднань за встановленою формою у спосіб, передбачений статтею 13 даного Закону.

У той же час, відповідно до вимог статті 20 цього ж Закону, зауваження і пропозиції щодо оприлюдненого проекту регуляторного акта, розробленого органом виконавчої влади, та відповідного аналізу регуляторного впливу надаються фізичними та юридичними особами, їх об'єднаннями, крім розробника цього проекту, також і спеціально уповноваженому органу, зокрема, при оприлюдненні проектів регуляторних актів, розроблених центральними органами виконавчої влади.

Таким чином, у повідомленні про оприлюднення проекту регуляторного акта розробник повинен також зазначати адресу Держкомпідприємництва для направлення відповідних зауважень та пропозицій.

Відсутність адреси спеціально уповноваженого органу у повідомленні про оприлюднення є порушенням статті 4 вищезгаданого Закону в частині прозорості та врахування громадської думки.

Водночас, відповідно до статті 7 Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності", якщо регуляторний орган готує або розглядає проект регуляторного акта, який не внесений до затвердженого цим регуляторним органом плану діяльності з підготовки проектів регуляторних актів, цей орган повинен внести відповідні зміни до плану не пізніше десяти робочих днів з дня початку підготовки цього проекту або з дня внесення проекту на розгляд до цього регуляторного органу, але не пізніше дня оприлюднення цього проекту.

Затверджені плани діяльності з підготовки проектів регуляторних актів, а також зміни до них оприлюднюються у спосіб, передбачений статтею 13 даного Закону, не пізніш як у десятиденний строк після їх затвердження.

На даний момент на сайті Державної реєстраційної служби проект Закону не внесений до плану діяльності з підготовки проектів регуляторних актів на 2011 р. та не оприлюднені зміни до даного плану, які б вносили до нього проект Закону, що також порушує статтю 4 Закону в частині передбачуваності, тобто послідовності регуляторної діяльності, відповідності її цілям державної політики, а також планам з підготовки проектів регуляторних актів, що дозволяє суб'єктам господарювання здійснювати планування їхньої діяльності.

Таким чином, при розробці даного проекту Закону Державною реєстраційною службою України не дотримано вимог статті 4 Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності".

Враховуючи викладене, керуючись частиною 5 статті 21 Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності", Державний комітет України з питань регуляторної політики та підприємництва вирішив:

відмовити в погодженні проекту Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо визначення єдиного документа, що підтверджує взяття на облік юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців в органах статистики, державної податкової служби, Пенсійного фонду України".

 

Перший заступник Голови -
голова ліквідаційної комісії

Г. Яцишина

 




 
 
Copyright © 2003-2018 document.UA. All rights reserved. При використанні матеріалів сайту наявність активного посилання на document.UA обов'язково. Законодавство-mirror:epicentre.com.ua
RSS канали