ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ З ПИТАНЬ РЕГУЛЯТОРНОЇ ПОЛІТИКИ ТА ПІДПРИЄМНИЦТВА

РІШЕННЯ

від 11 жовтня 2011 року N 894

Про відмову у погодженні проекту регуляторного акта

Державний комітет України з питань регуляторної політики та підприємництва у відповідності до Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" розглянув:

проект Закону України "Про внесення змін до Податкового кодексу України" (надалі - проект Закону) та документи, що додаються до нього, подані листом Пенсійного фонду України N 19591/03-20 від 15.09.2011 р.

За результатами здійснення аналізу проекту Закону та відповідного аналізу регуляторного впливу на дотримання вимог статей 4, 5, 8 і 9 Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" встановив:

Проектом Закону пропонується внести зміни до Податкового кодексу України в частині позбавлення платників податків права на сплату єдиного податку або фіксованого податку, у разі якщо платник податку не сплачує єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування у порядку та на умовах, встановлених Законом України від 08.07.2010 р. N 2464 "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" (надалі - Закон N 2464).

З цього приводу слід зазначити, що на сьогодні платники податку мають право обрати спосіб оподаткування доходів як за загальною системою оподаткування, так і за спрощеною системою оподаткування (єдиний податок) або шляхом сплати фіксованого податку за умови дотримання певних вимог.

З 1 січня 2011 року сплата єдиного податку та фіксованого податку регулюється Указом Президента України від 03.07.98 р. N 727 "Про спрощену систему оподаткування, обліку та звітності суб'єктів малого підприємництва" (надалі - Указ) та абзацами шостим - двадцять восьмим пункту 1 статті 14 розділу IV Декрету Кабінету Міністрів України від 26.12.92 р. N 13-92 "Про прибутковий податок з громадян" (надалі - Декрет) з урахуванням особливостей, встановлених у підрозділі 8 Розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України.

При цьому, нарахування, обчислення та сплата єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування здійснюються суб'єктами малого підприємництва, які сплачують єдиний податок або фіксований податок, у порядку, визначеному Законом України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування".

Разом з тим, відповідно до частини четвертої статті 4 Закону N 2464 фізичні особи - підприємці, які обрали спрощену систему оподаткування, звільняються від сплати за себе єдиного внеску, якщо вони є пенсіонерами за віком або інвалідами та отримують відповідно до закону пенсію або соціальну допомогу. Такі особи можуть бути платниками єдиного внеску виключно за умови їх добровільної участі у системі загальнообов'язкового державного соціального страхування.

Слід зазначити, що статтею 22 Конституції України встановлено, що при прийнятті нових законів або внесенні змін до чинних законів не допускається звуження змісту та обсягу існуючих прав і свобод.

Зважаючи на вищенаведене, прийняття запропонованих проектом Закону норм та розповсюдження їх на всіх без виключення платників єдиного та фіксованого податків (зокрема, пенсіонерів за віком або інвалідів, які отримують відповідно до закону пенсію або соціальну допомогу, зареєстровані як фізичні особи - підприємці, які обрали спрощену систему оподаткування та звільнені від сплати єдиного внеску за себе) не відповідатиме чинному законодавству України.

Отже, запропоновані проектом Закону норми порушують статтю 4 Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" в частинах:

- доцільності, тобто розробником достатньо не обґрунтована необхідність внесення запропонованих проектом Закону норм саме в такому вигляді;

- передбачуваності, оскільки запропонована редакція проекту Закону не в повній мірі узгоджується з нормами діючого законодавства України;

- ефективності, тобто яким чином при запровадженні зазначених норм буде забезпечено досягнення внаслідок дії такого регуляторного акта максимально можливих позитивних результатів за рахунок мінімально необхідних витрат ресурсів суб'єктів господарювання, громадян та держави;

- збалансованості, оскільки розробником не доведено балансу інтересів громадян, суб'єктів господарювання і держави внаслідок реалізації проекту Закону.

Також при розробці проекту Закону не дотримано вимог статті 5 даного Закону в частині недопущення прийняття регуляторних актів, які є непослідовними або не узгоджуються з діючими регуляторними актами.

Враховуючи викладене, керуючись частиною 5 статті 21 Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності", Державний комітет України з питань регуляторної політики та підприємництва вирішив:

відмовити в погодженні проекту Закону України "Про внесення змін до Податкового кодексу України".

 

Перший заступник Голови -
голова ліквідаційної комісії

Г. Яцишина

 




 
 
Copyright © 2003-2018 document.UA. All rights reserved. При використанні матеріалів сайту наявність активного посилання на document.UA обов'язково. Законодавство-mirror:epicentre.com.ua
RSS канали