КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

30.06.2011 р.

Справа: N 2а-5748/10/2670

Київський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: головуючого - Шурка О. І., суддів: Василенка Я. М., Степанюка А. Г., при секретарі Киричуку Р. В., розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційні скарги Міністерства охорони здоров'я України, Центру медичної статистики МОЗ України на постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 1 грудня 2010 року (Постанова N 2а-5748/10/2670) у справі за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Медбланк+", товариства з обмеженою відповідальністю "ДП Інтерхелп", фізичної особи - підприємця ОСОБА_3, фізичної особи - підприємця ОСОБА_4, заступника Генерального прокурора України в інтересах держави в особі Кабінету Міністрів України до Міністерства охорони здоров'я України, третя особа - Центр медичної статистики МОЗ України, про визнання незаконними наказів, встановив:

Заступник Генерального прокурора України звернувся до суду з позовом в інтересах держави в особі Кабінету Міністрів України, де прохав визнати протиправним та скасувати наказ МОЗ України від 7 жовтня 2008 року за N 573 "Про впорядкування використання бланків суворого обліку", а ТОВ "Медбланк+", ТОВ "ДП Інтерхелп" та фізичні особи - підприємці ОСОБА_3 та ОСОБА_4 - з позовом про визнання незаконним та скасування абз. 21 п. 3.2 Статуту Державного закладу "Центр медичної статистики МОЗ України" (затвердженого наказом МОЗ України від 15 липня 2010 року за N 580), зобов'язати цей абзац вилучити зі Статуту та провести перереєстрацію статутних документів.

Судом першої інстанції встановлено, що спірне положення Статуту підприємства на права останніх чотирьох позивачів не вплинуло та не впливає, а тому в задоволенні позову про скасування цього положення статутних документів кожному з них суд відмовив.

Стосовно наказу МОЗ України від 7 жовтня 2008 року за N 573 (яким затверджено облікові форми за NN 140-2/0 та 140-3/0 та Інструкції щодо їх заповнення), то, як встановлено окружним судом, Центр медичної статистики визначений головним закладом щодо розробки, заповнення, упровадження, контролю за обігом та визначенням замовника облікових статистичних форм, а МОЗ України є держзамовником бланків суворої звітності через Центр згідно заявкам обласних центрів медстатистики. Саме Центр здійснює видачу бланків суворого обліку, яка здійснюється лише після надання закладами охорони здоров'я Центру певних документів.

Як зазначено в преамбулі, цей наказ МОЗ України прийнятий відповідно до ст. ст. 13, 14 Закону України "Про державну статистику" та Положення про Міністерство охорони здоров'я України та з метою здійснення належного контролю за використанням бланків і вдосконалення їх обліку.

В той же час органи державної статистики - спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади у галузі статистики та утворювані ним підпорядковані йому органи, перелік яких чітко визначені законом, рівно, як і права та обов'язки (ст. ст. 1, 11, 13, 14 Закону України "Про державну статистику").

Виходячи з системного аналізу норм останнього Закону, суд першої інстанції прийшов до висновку, що МОЗ не входить до системи органів державної статистики та не являється спеціально уповноваженим органом виконавчої влади у цій галузі, тому цей центральний орган виконавчої влади, делегуючи повноваження іншого центрального органу виконавчої влади державному закладу "Центр медичної статистики МОЗ України", вийшов за межі повноважень та діяв поза межами наданих йому повноважень, тобто всупереч ч. 2 ст. 19 Конституції України.

В той же час аналіз статутних положень цього держзакладу та наказів МОЗ України за N 72 від 22.04.92 року, N 348 від 12.12.97 року та N 580 від 15.07.2010 року вказує на те, що Центр є юридичною особою, має самостійний баланс, розрахункові рахунки, печатку. Ця державна бюджетна неприбуткова установа, заснована на державній власності під управлінням МОЗ України, є насамперед виключно закладом охорони здоров'я.

В свою чергу, повноваження МОЗ України визначені Положенням про МОЗ України (зокрема п. 4), затвердженим постановою КМУ за N 1542 від 02.11.2006 року, відповідно до яких цей центральний орган виконавчої влади вправі контролювати розробку, замовлення, упровадження та контролювати обіг бланків суворого обліку.

За таких обставин делегування функцій МОЗ України окремій юридичній особі (зокрема Центру), яка не є структурним підрозділом відповідача, законодавством не передбачено, а як для закладу охорони здоров'я в сенсі ст. ст. 1, 16 Закону України "Основи законодавства про охорону здоров'я" такі статистичні функції не властиві.

В той же час, виходячи зі змісту ч. 1 ст. 62 ГК України та затвердженому наказом ДК України з питань техрегулювання та споживчої політики від 28.05.2004 року за N 97 Державного класифікатора України, цей заклад охорони здоров'я є суб'єктом господарювання та здійснення ним функцій державного нагляду і контролю є недопустимим (ст. 19 ГК України) та не узгоджується з положеннями закону України "Про основні засади державного нагляду у сфері господарської діяльності".

Колегія суддів апеляційного суду в повній мірі погоджується з рішенням суду першої інстанції та вважає, що воно прийняте на підставі всебічно досліджених обставин по справі, з дотриманням норм матеріального та процесуального права.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Таким чином, колегія суддів вирішила згідно ст. 200 КАС України залишити апеляційну скаргу без задоволення, а постанову суду - без змін, з урахуванням того, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права.

Керуючись ст. ст. 160, 195, 196, 198, 200, 205, 206 КАС України, суд ухвалив:

Апеляційні скарги Міністерства охорони здоров'я України, Центру медичної статистики МОЗ України - залишити без задоволення, а постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 1 грудня 2010 року (Постанова N 2а-5748/10/2670) - без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення, але може бути оскаржена до Вищого адміністративного суду України в порядок і строки, визначені ст. 212 КАС України.

Повний текст ухвали виготовлено 05.07.2011.

 

Головуючий

 

Судді:

 

 




 
 
Copyright © 2003-2018 document.UA. All rights reserved. При використанні матеріалів сайту наявність активного посилання на document.UA обов'язково. Законодавство-mirror:epicentre.com.ua
RSS канали