ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ З ПИТАНЬ РЕГУЛЯТОРНОЇ ПОЛІТИКИ ТА ПІДПРИЄМНИЦТВА

РІШЕННЯ

від 4 серпня 2011 року N 711

Про відмову в погодженні проектів регуляторних актів

Державний комітет України з питань регуляторної політики та підприємництва у відповідності до Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" розглянув:

проекти законів України "Про внесення змін до Податкового кодексу України (щодо регулятивного податку у сфері регулювання ринків фінансових послуг)" та "Про внесення змін до Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" (щодо регулятивного податку у сфері регулювання ринків фінансових послуг)" /далі - проекти законів/ і документи, що додаються до проектів, повторно надані на погодження листом Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України від 09.06.2011 N 6834/38-5.

За результатами проведеного аналізу проектів законів та відповідного аналізу регуляторного впливу на дотримання вимог статей 4, 5, 8 і 9 Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" встановив:

представленими законопроектами пропонується запровадити регулятивний податок, що має сплачуватись фінансовими установами за здійснення спеціально уповноваженим органом виконавчої влади у сфері регулювання ринків фінансових послуг /далі - Уповноважений орган/ регулювання та нагляду за відповідними фінансовими ринками.

У такий спосіб пропонується вирішити проблему недостатнього бюджетного фінансування Уповноваженого органу, що, за позицією розробника, не дає змоги здійснювати ефективне регулювання та нагляд за ринком фінансових послуг.

Держкомпідприємництвом вже неодноразово розглядалися аналогічні законопроекти в редакції назв "Про внесення змін до деяких законів України (щодо регулятивних зборів у сфері регулювання ринків фінансових послуг)" (лист Держфінпослуг від 07.06.2010 N 7172/38-5), а також "Про внесення змін до Податкового кодексу України (щодо регулятивних зборів у сфері регулювання ринків фінансових послуг)" та "Про внесення змін до Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" (щодо регулятивних зборів у сфері регулювання ринків фінансових послуг)" (лист Держфінпослуг від 31.01.2011 N 184/38-5).

Проте, за результатами їх розгляду Комітетом були прийняті рішення від 09.07.2010 N 605 та від 04.05.2011 N 337 про відмову в погодженні проектів регуляторних актів як таких, що не відповідають основним принципам державної регуляторної політики - доцільності, адекватності, ефективності та збалансованості.

З огляду на те, що втретє представлені для погодження проекти законів за своєю суттю є аналогічними до законопроектів, що вже розглядалися та які не були підтримані, Держкомпідприємництво залишається за незмінності позиції, висловленої у зазначених рішеннях Комітету, та додатково зауважує на наступному.

За інформацією, наведеною в аналізі регуляторного впливу проектів законів, аналіз світового досвіду фінансування регуляторів ринку фінансових послуг показав, що більшість країн визнають неефективним фінансування з державного бюджету на загальних засадах та здійснили поступовий перехід до повного фінансування за рахунок платежів піднаглядних фінансових установ.

Одночасно, в пакеті поданих документів надається огляд найкращої світової практики фінансування регуляторів ринку фінансових послуг.

Проте, в більшості країн, в яких фінансування регулятора ринку фінансових послуг здійснюється за рахунок платежів піднаглядних установ, існує єдиний фінансовий регулятор, що здійснює регулювання та нагляд за діяльністю всіх фінансових установ (банків, кредитних установ, страхових компаній, пенсійних фондів, інвестиційних фірм, фондового і валютного ринку).

При цьому, такі регулятори, як правило, є незалежними від уряду організаціями, діяльність яких повністю фінансується за рахунок внесків і платежів піднаглядних і підконтрольних установ, та які покривають свої витрати повністю з власних доходів незалежно від державних бюджетів.

За позицією Держкомпідприємництва, запропоноване проектами законів державне регулювання ставить в нерівне становище ті фінансові установи, регулювання діяльності яких та нагляд за якими здійснює Державна комісія з регулювання ринків фінансових послуг України, у порівнянні з банківськими фінансовими установами та фінансовими установами, що здійснюють діяльність на ринку цінних паперів.

Тобто, до створення в Україні єдиного політично незалежного регулятора фінансових ринків прийняття представлених проектів законів є передчасним і призведе лише до невиправданого додаткового фінансового навантаження на учасників ринків фінансових послуг.

Разом з тим, як альтернативний варіант вирішення існуючої проблеми на даному етапі, доцільним є передбачення функціонування у сегментах ринку фінансових послуг саморегулівних організацій, яким регулятор може делегувати повноваження в частині технічної обробки інформації, підготовки документів (технічні питання) тощо.

Підсумовуючи вищезазначене, Держкомпідприємництво не підтримує проекти законів України "Про внесення змін до Податкового кодексу України (щодо регулятивного податку у сфері регулювання ринків фінансових послуг)" та "Про внесення змін до Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" (щодо регулятивного податку у сфері регулювання ринків фінансових послуг)" у запропонованих редакціях.

Враховуючи викладене, керуючись частиною п'ятою статті 21 Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності", Державний комітет України з питань регуляторної політики та підприємництва вирішив:

відмовити в погодженні проектів законів України "Про внесення змін до Податкового кодексу України (щодо регулятивного податку у сфері регулювання ринків фінансових послуг)" та "Про внесення змін до Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" (щодо регулятивного податку у сфері регулювання ринків фінансових послуг)".

 

В. о. першого
заступника Голови

С. І. Свищева

 




 
 
Copyright © 2003-2018 document.UA. All rights reserved. При використанні матеріалів сайту наявність активного посилання на document.UA обов'язково. Законодавство-mirror:epicentre.com.ua
RSS канали