Додаткова копія: Про відмову в погодженні проекту регуляторного акта

ДЕРЖАВНА РЕГУЛЯТОРНА СЛУЖБА УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

від 14 травня 2019 року N 208

Про відмову в погодженні проекту регуляторного акта

Державна регуляторна служба України відповідно до Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" розглянула проект постанови Кабінету Міністрів України "Про внесення змін до Порядку відбору операторів електронних майданчиків для організації проведення електронних аукціонів з продажу об'єктів малої приватизації, авторизації електронних майданчиків" (далі - проект постанови), а також документи, що додаються до проекту постанови, надіслані Міністерством економічного розвитку і торгівлі України листом від 25.03.2019 N 3212-05/12693-03.

За результатами проведеного аналізу проекту постанови та аналізу регуляторного впливу на відповідність вимогам статей 4, 5, 8 і 9 Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" (далі - Закон) встановила:

Проектом постанови пропонується внести зміни до Порядку відбору операторів електронних майданчиків для організації проведення електронних аукціонів з продажу об'єктів малої приватизації, авторизації електронних майданчиків (Постанова N 433) (далі - проект Змін).

Проект постанови розроблено, як зазначено в аналізі регуляторного впливу, доданого до нього (далі - АРВ), з метою унормування порядку визначення розміру плати на розвиток ETC та її справляння з метою покращення врегулювання процесів розрахунку такої плати, усунення демпінгових та корупційних ризиків в роботі операторів, спрощення та удосконалення відносин фінансової дисципліни між адміністратором ETC та операторами.

Однак проект постанови не може бути погоджений з огляду на нижчезазначене.

Частиною другою пункту 2 проекту Змін пропонується встановити, що плата на розвиток електронної торгової системи визначається з урахуванням податку на додану вартість та становить 20 відсотків від максимального розміру плати за участь в електронному аукціоні, визначеного відповідно до Порядку проведення електронних аукціонів для продажу об'єктів малої приватизації та визначення додаткових умов продажу, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 10 травня 2018 р. N 432 (Постанова N 432).

У пункті 114 Порядку проведення електронних аукціонів для продажу об'єктів малої приватизації та визначення додаткових умов продажу (Постанова N 432) (далі - Порядок) встановлено, що максимальний розмір плати за участь в електронному аукціоні визначається у відсотках ціни продажу об'єкта приватизації з урахуванням податку на додану вартість та становить:

у разі, коли ціна продажу об'єкта приватизації становить понад 250000 тис. гривень, - до 1 відсотка;

у разі, коли ціна продажу об'єкта приватизації становить від 64000 до 250000 тис. гривень, - до 1,2 відсотка;

у разі, коли ціна продажу об'єкта приватизації становить від 16000 до 64000 тис. гривень, - до 1,5 відсотка;

у разі, коли ціна продажу об'єкта приватизації становить від 4000 до 16000 тис. гривень, - до 1,9 відсотка;

у разі, коли ціна продажу об'єкта приватизації становить від 1000 до 4000 тис. гривень, - до 2,4 відсотка;

у разі, коли ціна продажу об'єкта приватизації становить до 1000 тис. гривень, - до 3 відсотків.

Розмір плати за участь, який підлягатиме внесенню учасником, у разі визнання його переможцем електронного аукціону встановлюється в договорі між оператором електронного майданчика та учасником з урахуванням положень абзацу першого цього пункту.

Таким чином, зазначеним пунктом Порядку (Постанова N 432) не встановлено фіксованого розміру плати за участь в аукціоні, а надано право оператору електронного майданчика на свій розсуд встановлювати розмір плати за участь в електронному аукціоні, що не перевищує встановленого відповідно до ціни продажу об'єкта приватизації максимального розміру плати.

Виходячи з зазначеного, вимога до операторів електронних майданчиків, щодо сплати на розвиток електронної торгової системи 20 відсотків від максимально встановленого розміру плати за участь в електронному аукціоні є безпідставною, не узгоджується з положенням пункту 114 Порядку (Постанова N 432) та не має механізму практичного застосування.

Отже, розробку проекту постанови здійснено без урахування вимог Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності", а саме без дотримання принципів державної регуляторної політики, визначених статтею 4 цього Закону, зокрема принципів ефективності та збалансованості, а також недотриманням вимог статті 5 в частині недопущення прийняття регуляторних актів, які є непослідовними або не узгоджуються чи дублюють діючі регуляторні акти, та в частині викладення положень регуляторного акта у спосіб, який є доступним та однозначним для розуміння особами, які повинні впроваджувати або виконувати вимоги цього регуляторного акта.

Підсумовуючи викладене, керуючись статтею 21 Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності", Державна регуляторна служба України вирішила:

відмовити в погодженні проекту постанови Кабінету Міністрів України "Про внесення змін до Порядку відбору операторів електронних майданчиків для організації проведення електронних аукціонів з продажу об'єктів малої приватизації, авторизації електронних майданчиків".

 

Голова Державної
регуляторної служби України

К. Ляпіна




 
 
Copyright © 2003-2019 document.UA. All rights reserved. При використанні матеріалів сайту наявність активного посилання на document.UA обов'язково. Законодавство-mirror:epicentre.com.ua
RSS канали