ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ З ПИТАНЬ РЕГУЛЯТОРНОЇ ПОЛІТИКИ ТА ПІДПРИЄМНИЦТВА

РІШЕННЯ

від 16 серпня 2011 року N 752

Про відмову в погодженні проекту регуляторного акта

Державний комітет України з питань регуляторної політики та підприємництва у відповідності до Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" розглянув:

Проект розпорядження Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України "Про вимоги до рейтингу фінансової надійності (стійкості) страховиків та перестраховиків-нерезидентів та порядок їх підтвердження" /далі - проект розпорядження/ та документи, що додаються до проекту, повторно надані на погодження листом Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України від 04.07.2011 N 7839/39-5.

За результатами здійснення аналізу проекту розпорядження та відповідного аналізу регуляторного впливу на дотримання вимог статей 4, 5, 8 і 9 Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" встановив:

Проектом розпорядження передбачається затвердити Вимоги до рейтингів фінансової надійності (стійкості) страховиків та перестраховиків-нерезидентів та порядок їх підтвердження /далі - проект Вимог/.

Аналогічний проект розпорядження вже розглядався Держкомпідприємництвом на предмет погодження відповідно до листа Держфінпослуг від 14.03.2011 N 2903/39-5.

Однак за результатами його розгляду Комітетом було прийнято рішення від 20.05.2011 N 457 (Рішення N 457) про відмову в погодженні проекту регуляторного акта як такого, що не відповідає вимогам статей 4 та 5 Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності".

Редакція проекту розпорядження, що подана вдруге на погодження, є аналогічною редакції, щодо якої Держкомпідприємництвом були надані зауваження, за винятком нової норми, представленої в пункті 6 проекту Вимог, згідно з якою договори перестрахування, укладені з перестраховиками-нерезидентами з країн - членів Єдиного економічного простору, рейтинг фінансової надійності (стійкості) яких відповідав вимогам законодавства, встановленим на момент укладання договорів, діють до закінчення строку цих договорів.

При цьому передбачається, що у разі внесення змін до зазначених договорів щодо перестрахування або продовження строку (пролонгації) цих договорів щодо перестраховиків-нерезидентів з країн - членів Єдиного економічного простору враховується рейтинг перестраховика-нерезидента, присвоєний на день внесення змін або продовження договорів.

За позицією Держкомпідприємництва, доповнення проекту Вимог зазначеним пунктом не в повній мірі враховує зауваження, викладені в рішенні Комітету від 20.05.2011 N 457 (Рішення N 457), та в цілому не вирішить ситуацію, яка виникне після набуття проектом розпорядження чинності, та яка вже на даний момент викликає стурбованість учасників страхового ринку.

Зокрема, занепокоєність останніх викликає ймовірність блокування співпраці українських страховиків з перестрахувальниками країн Єдиного економічного простору, зокрема, з нерезидентами з Росії, тарифи яких є набагато нижчими, ніж на європейському страховому ринку.

З набуттям проектом розпорядження чинності страховики-резиденти фактично не зможуть перестраховувати свої ризики та укладати договори перестрахування зі страховиками-нерезидентами або перестраховиками-нерезидентами, які є членами країн Єдиного економічного простору, оскільки рейтинг фінансової надійності (стійкості) більшості таких страховиків (перестраховиків) є нижчим за рівень рейтингу, який пропонується проектом Вимог.

Водночас, такому рівню рейтингу, що запропонований проектом, відповідають більшість страховиків (перестраховиків) - нерезидентів з країн Європи, проте і тарифи на їх послуги є набагато вищими у порівнянні з нерезидентами, наприклад, з Росії, що, в свою чергу, буде мати своїм наслідком додаткові фінансові витрати для вітчизняних страховиків.

З іншої сторони, досить високі вимоги регулятора можуть негативно позначитися на обсягах страхових угод українських страхових компаній зі страховиками-нерезидентами, збільшити їх ризики і страхове навантаження, а це, в кінцевому рахунку, не сприятиме додатковому захисту вітчизняних страхувальників.

Крім того, за оцінками провідних рейтингових агентств, пропоновані проектом вимоги до рейтингів фінансової надійності (стійкості) страховиків (перестраховиків) - нерезидентів є вищими від суверенних рейтингів України, що є непослідовним.

З огляду на вищевикладене, доцільно розглянути можливість викладення пункту 2 проекту Вимог в редакції діючого пункту 1 Вимог до рейтингів фінансової надійності (стійкості) страховиків та перестраховиків-нерезидентів, затверджених розпорядженням Держфінпослуг від 03.12.2004 N 2885, згідно з яким на момент укладення договорів перестрахування рейтинг фінансової надійності (стійкості) страховиків та перестраховиків-нерезидентів повинен відповідати одній з таких вимог:

1.1 платоспроможність страховиків та перестраховиків-нерезидентів відповідає рівню, не нижчому від високої надійності, за класифікацією таких міжнародних рейтингових агентств:

"A.M.Best" (США) - "B+";

"Moody's Investors Service" (США) - "Baa";

"Standard & Poor's" (США) - "BBB";

"Fitch Ratings" (Великобританія) - "BBB";

1.2 платоспроможність страховиків та перестраховиків-нерезидентів країн - членів Єдиного економічного простору відповідає рівню рейтингів, не нижчому, ніж за класифікацією таких міжнародних рейтингових агентств:

"A.M.Best" (США) - "B";

"Moody's Investors Service" (США) - "Ba";

"Standard & Poor's" (США) - "BB";

"Fitch Ratings" (Великобританія) - "BB";

крім випадків негативного прогнозу таких рейтингів.

Таким чином, при розробці проекту розпорядження розробником не дотримано принципів державної регуляторної політики, визначених статтею 4 вищезазначеного Закону України, зокрема:

- ефективності, тобто забезпечення досягнення внаслідок дії регуляторного акта максимально можливих позитивних результатів за рахунок мінімально необхідних витрат ресурсів суб'єктів господарювання, громадян та держави;

- збалансованості - в частині недоведеного розробником забезпечення балансу інтересів суб'єктів господарювання, громадян та держави.

Враховуючи зазначене, керуючись частиною п'ятою статті 21 Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності", Державний комітет України з питань регуляторної політики та підприємництва вирішив:

Відмовити в погодженні проекту розпорядження Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України "Про вимоги до рейтингу фінансової надійності (стійкості) страховиків та перестраховиків-нерезидентів та порядок їх підтвердження".

 

Перший заступник Голови -
голова ліквідаційної комісії

Г. М. Яцишина

 




 
 
Copyright © 2003-2018 document.UA. All rights reserved. При використанні матеріалів сайту наявність активного посилання на document.UA обов'язково. Законодавство-mirror:epicentre.com.ua
RSS канали