ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ З ПИТАНЬ РЕГУЛЯТОРНОЇ ПОЛІТИКИ ТА ПІДПРИЄМНИЦТВА

РІШЕННЯ

від 9 вересня 2011 року N 803

Про відмову в погодженні проекту регуляторного акта

Державний комітет України з питань регуляторної політики та підприємництва у відповідності до Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" розглянув:

проект Закону України "Про внесення зміни до частини другої статті 17 Закону України "Про архітектурну діяльність" (далі - проект Закону), а також додані до нього документи, надані на погодження листом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 23.08.2011 N 40-11/7/50-9558.

За результатами проведеного аналізу проекту Закону та відповідного аналізу регуляторного впливу на дотримання вимог статей 4, 5, 8 і 9 Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" встановив:

проектом Закону частина друга статті 17 Закону України "Про архітектурну діяльність" викладається в такій редакції:

"Порядок ліцензування господарської діяльності, пов'язаної із створенням об'єктів архітектури, та розмір плати за видачу ліцензії, її копії або дубліката, і переоформлення ліцензії визначається Кабінетом Міністрів України.".

Відповідно до пункту 14 Порядку ліцензування господарської діяльності, пов'язаної із створенням об'єктів архітектури, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 05.12.2007 N 1396, плата за видачу ліцензії справляється на підставі постанови Кабінету Міністрів України від 29 листопада 2000 р. N 1755 "Про строк дії ліцензії на провадження певних видів господарської діяльності, розміри і порядок зарахування плати за її видачу".

Крім того, Законом України "Про ліцензування певних видів господарської діяльності" встановлено:

плата за видачу копії ліцензії (частина восьма статті 14);

плата за переоформлення ліцензії (частина восьма статті 16);

плата за видачу дубліката ліцензії (частина восьма статті 18).

Враховуючи зазначене, проект Закону не узгоджується із Законом України "Про ліцензування певних видів господарської діяльності".

Таким чином, запропонований розробником проект Закону не відповідає статті 5 Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності", положеннями якої для забезпечення здійснення державної регуляторної політики передбачено, зокрема, недопущення прийняття регуляторних актів, які є непослідовними або не узгоджуються чи дублюють діючі регуляторні акти.

Відповідно до частини першої статті 8 Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" стосовно кожного проекту регуляторного акта його розробником готується аналіз регуляторного впливу.

Аналіз регуляторного впливу є основним документом, який дозволяє оцінити ефективність дії регуляторного акта, оптимальність та ефективність запропонованого регулювання.

Вимоги до проведення аналізу впливу регуляторного акта, проект якого розроблений регуляторним органом, встановлені Методикою проведення аналізу впливу регуляторного акта, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11 березня 2004 р. N 308 (далі - Методика).

Згідно з пунктом 4 Методики при визначенні проблеми, яку передбачається розв'язати шляхом державного регулювання, зазначаються причини та умови виникнення проблеми; обґрунтування неможливості її розв'язання за допомогою ринкових механізмів або чинних регуляторних актів; суб'єкти, на яких проблема справляє негативний вплив.

В абзаці третьому розділу 1 аналізу регуляторного впливу проекту Закону зазначено, що з метою усунення протиріч в діючих законодавчих нормах Міністерством регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства підготовлено проект Закону України "Про внесення змін до частини другої статті 17 Закону України "Про архітектурну діяльність".

Проте в чому саме полягають протиріччя в діючих законодавчих нормах та альтернативні шляхи усунення таких протиріч в аналізі регуляторного впливу належним чином не обґрунтовано.

Отже, при розробці проекту Закону розробником не дотримано передбачених в статті 4 Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" принципів державної регуляторної політики, зокрема: доцільності, яким забезпечується обґрунтована необхідність державного регулювання господарських відносин з метою вирішення існуючої проблеми; ефективності, тобто забезпечення досягнення внаслідок дії регуляторного акта максимально можливих позитивних результатів за рахунок мінімально необхідних витрат ресурсів суб'єктів господарювання, громадян та держави; збалансованості - забезпечення у регуляторній діяльності балансу інтересів суб'єктів господарювання, громадян та держави.

Таким чином, при розробці проекту Закону розробником не дотримано вимог статей 4, 5 і 8 Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності".

Враховуючи викладене, керуючись частиною п'ятою статті 21 Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності", Державний комітет України з питань регуляторної політики та підприємництва вирішив:

відмовити в погодженні проекту Закону України "Про внесення зміни до частини другої статті 17 Закону України "Про архітектурну діяльність".

 

Перший заступник Голови -
голова ліквідаційної комісії

Г. М. Яцишина

 




 
 
Copyright © 2003-2018 document.UA. All rights reserved. При використанні матеріалів сайту наявність активного посилання на document.UA обов'язково. Законодавство-mirror:epicentre.com.ua
RSS канали