ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ З ПИТАНЬ РЕГУЛЯТОРНОЇ ПОЛІТИКИ ТА ПІДПРИЄМНИЦТВА

РІШЕННЯ

від 25 жовтня 2011 року N 920

Про відмову в погодженні проекту регуляторного акта

Державний комітет України з питань регуляторної політики та підприємництва у відповідності до Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" розглянув:

проект постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Порядку проведення обов'язкового технічного контролю та обсягів перевірки технічного стану колісних транспортних засобів, Порядку визначення суб'єктів проведення обов'язкового технічного контролю колісних транспортних засобів, Технічного опису та зразка протоколу перевірки технічного стану транспортного засобу" /далі - проект постанови/, а також документи, що додаються до проекту, надіслані на погодження листом Міністерства інфраструктури України від 19.09.2011 N 4174/05/14-11.

За результатами здійснення аналізу проекту постанови та відповідного аналізу регуляторного впливу на дотримання вимог статей 4, 5, 8 і 9 Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" встановив:

проектом постанови передбачається затвердити проект Порядку проведення обов'язкового технічного контролю та обсягів перевірки технічного стану колісних транспортних засобів, проект Порядку визначення суб'єктів проведення обов'язкового технічного контролю колісних транспортних засобів і проект Технічного опису та зразка протоколу перевірки технічного стану транспортного засобу.

Проте, вказаний проект постанови не може бути погоджений Держкомпідприємництвом з огляду на те, що при розробці проекту Порядку визначення суб'єктів проведення обов'язкового технічного контролю колісних транспортних засобів /далі - проект Порядку/ розробником не дотримано вимог статей 4 та 5 Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності".

Зокрема, проектом Порядку передбачається встановити процедуру визначення суб'єктів обов'язкового технічного контролю колісних транспортних засобів.

Разом з тим, згідно статті 23 Закону України "Про автомобільний транспорт" перевірку технічного стану транспортних засобів під час обов'язкового технічного контролю транспортних засобів здійснюють суб'єкти господарювання, визначені відповідно до Закону України "Про дорожній рух" в порядку, який встановлює Кабінет Міністрів України.

В свою чергу, абзацом п'ятим статті 35 Закону України "Про дорожній рух" передбачено, що обов'язковий технічний контроль транспортних засобів, призначених для експлуатації на вулично-дорожній мережі загального користування та зареєстрованих у підрозділах Державтоінспекції Міністерства внутрішніх справ України, здійснюють суб'єкти проведення обов'язкового технічного контролю, які мають на правах власності або користування обладнання, що дає змогу перевіряти технічний стан транспортних засобів на відповідність вимогам безпеки дорожнього руху та охорони навколишнього середовища.

Абзацом шостим цієї ж статті визначено, що перелік обладнання, необхідного для одержання права на здійснення обов'язкового технічного контролю транспортних засобів, а також документів, що подаються суб'єктами проведення обов'язкового технічного контролю для одержання такого права, визначаються Кабінетом Міністрів України.

Водночас, статтею 4 Закону України "Про дорожній рух" визначена компетенція Кабінету Міністрів України у сфері дорожнього руху, згідно з якою до повноважень Уряду віднесено, зокрема, визначення порядку здійснення державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку транспортних засобів, проведення їх обов'язкового технічного контролю та визначення обсягів перевірки технічного стану транспортних засобів, визначення переліку обладнання, необхідного для одержання суб'єктами господарювання права на здійснення обов'язкового технічного контролю транспортних засобів, призначених для експлуатації на вулично-дорожній мережі загального користування та зареєстрованих у підрозділах Державтоінспекції Міністерства внутрішніх справ України, а також переліку документів, що подаються для одержання такого права та інші повноваження, визначені цим Законом.

З огляду на вищезазначене, чинними законами України не передбачено повноважень Кабінету Міністрів України щодо затвердження Порядку визначення суб'єктів проведення обов'язкового технічного контролю колісних транспортних засобів, в зв'язку з чим абзац третій постановляючої частини проекту постанови та відповідний проект Порядку підлягає виключенню.

Крім зазначеного, вважаємо за необхідне звернути увагу на наступному.

На даний час ведення реєстру суб'єктів, уповноважених на проведення перевірки технічного стану транспортних засобів під час державного технічного огляду, покладено на Державтоінспекцію Міністерства внутрішніх справ України.

Водночас, функція контролю за дотриманням уповноваженими суб'єктами господарювання вимог до проведення перевірки технічного стану колісних транспортних засобів також віднесена до повноважень Державтоінспекції МВС.

З огляду на викладене, незрозумілою та нелогічною є позиція розробника в частині перекладення функції з розгляду заяви суб'єкта господарювання на визначення його суб'єктом обов'язкового технічного контролю, та прийняття відповідного рішення, на Міністерство інфраструктури України, як це пропонується проектом Порядку.

По суті, у разі набуття чинності зазначеним проектом регуляторного акта виникне ситуація, за якої суб'єкт господарювання, що бажає отримати право на проведення обов'язкового технічного контролю транспортних засобів, змушений бути звертатись в дві установи - спочатку до Мінінфраструктури з метою отримання рішення про надання такого права, а потім до Державтоінспекції МВС - для отримання витягу з реєстру.

Не вбачаємо доцільності в існуванні у зазначеному процесі свого роду "посередника" в особі Мінінфраструктури, функції якого будуть зводитись лише до прийняття і розгляду заяв суб'єктів господарювання та передачі відповідної інформації до Державтоінспекції МВС.

Крім того, за позицією Держкомпідприємництва, це призведе до необґрунтованих додаткових часових витрат суб'єктів господарювання, затягування з отриманням належного права на проведення обов'язкового технічного контролю транспортних засобів та, відповідно, до фінансових втрат суб'єктів господарювання.

Таким чином, запропоновані проектом постанови норми порушують статтю 5 Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" в частині недопущення прийняття регуляторних актів, які не узгоджуються з діючими регуляторними актами.

Крім того, при розробці проекту постанови розробником не дотримано принципів державної регуляторної політики, визначених статтею 4 Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності", зокрема:

доцільності - обґрунтованої необхідності державного регулювання господарських відносин з метою вирішення існуючої проблеми;

ефективності, тобто забезпечення досягнення внаслідок дії регуляторного акта максимально можливих позитивних результатів за рахунок мінімально необхідних витрат ресурсів суб'єктів господарювання, громадян та держави;

збалансованості - в частині недоведеного розробником забезпечення балансу інтересів суб'єктів господарювання громадян та держави.

Враховуючи зазначене, керуючись частиною п'ятою статті 21 Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності", Державний комітет України з питань регуляторної політики та підприємництва вирішив:

відмовити в погодженні проекту постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Порядку проведення обов'язкового технічного контролю та обсягів перевірки технічного стану колісних транспортних засобів, Порядку визначення суб'єктів проведення обов'язкового технічного контролю колісних транспортних засобів, Технічного опису та зразка протоколу перевірки технічного стану транспортного засобу".

 

Перший заступник Голови

Г. М. Яцишина

 




 
 
Copyright © 2003-2018 document.UA. All rights reserved. При використанні матеріалів сайту наявність активного посилання на document.UA обов'язково. Законодавство-mirror:epicentre.com.ua
RSS канали