КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

26.05.2011 р.

Справа N 2а-817/10/2670

Київський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: головуючого - Шурка О. І., суддів - Василенка Я. М., Степанюка А. Г., при секретарі Киричуку Р. В., розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу представника позивачів ОСОБА_2 на постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 15 грудня 2010 року (Постанова N 2а-817/10/2670) у справі за позовом ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5 до управління праці та соціального захисту населення Токмацької міської ради, Головного управління праці та соціального захисту населення Запорізької обласної державної адміністрації, Кабінету Міністрів України, Міністерства фінансів України, Міністерства праці та соціальної політики України, Комітету Верховної Ради України з питань бюджету про зобов'язання вчинити дії, встановлення відповідності оскаржуваного нормативно-правового акта актам вищої юридичної сили, стягнення коштів, визнання незаконним і протиправним п. 1 постанови Кабінету Міністрів України N 183 від 12.03.2008, зобов'язання внести зміни до закону, встановив:

Постановою Окружного адміністративного суду м. Києва від 15 грудня 2010 року (Постанова N 2а-817/10/2670) позов задоволено частково, а саме: зобов'язано управління праці та соціального захисту населення Токмацької міської ради видати позивачам нагрудний знак "Ветеран війни - учасник війни". В задоволенні решти позовних вимог відмовлено.

Не погоджуючись з вищезазначеною постановою, представник позивачів подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати незаконну, на їх думку, постанову суду першої інстанції та постановити нову про задоволення позову в повному обсязі. В своїй апеляційній скарзі апелянт посилається на незаконність, необґрунтованість та необ'єктивність рішення суду, неповне з'ясування всіх обставин, що мають значення для вирішення справи, порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, що є підставою для скасування судового рішення.

Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи, доводи апеляційної скарги, колегія суддів знаходить, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

Постанова КМ України N 183 від 12.03.2008 року "Про розміри разової грошової допомоги, що виплачується в 2008 році відповідно до Законів України "Про жертви нацистських переслідувань" та "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" приймалася на виконання ч. 5 ст. 61 Закону України "Про жертви нацистських переслідувань" та ч. 5 ст. 12 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту".

Відповідно до ч. 5 ст. 61 Закону України "Про жертви нацистських переслідувань" (в редакції, що діяла на момент прийняття постанови КМ України N 183 від 12.03.2008 року) особам, зазначеним у цій статті, щороку до 5 травня виплачується разова грошова допомога у розмірі, який визначається КМ України в межах бюджетних призначень, встановлених законом про Державний бюджет України.

Згідно з ч. 5 ст. 12 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" (в редакції, що діяла на момент прийняття постанови КМ України N 183 від 12.03.2008 року) щорічно до 5 травня учасникам бойових дій виплачується разова грошова допомога у розмірі, який визначається КМ України в межах бюджетних призначень, встановлених Законом про Державний бюджет України.

З огляду на вищевикладені норми законодавства, судова колегія приходить до висновку, що саме на Кабінет Міністрів України було покладено обов'язок визначення розміру бюджетних асигнувань, передбачених Державним бюджетом України.

В Державному бюджеті України видатки на виплату щорічної разової грошової допомоги ветеранам війни та жертвам нацистських переслідувань в 2008 році збільшені на 31,2 млн. грн. порівняно з 2007 роком і передбачені у сумі 403 млн. грн.

За рахунок цих коштів у 2008 році було проведено виплату разової грошової допомоги ветеранам війни у розмірах, визначених оскаржуваною постановою.

Крім того, судова колегія погоджується з посиланням КМ України на ті обставини, що постанова N 183 від 12.03.2008 року розрахована на її одноразове застосування, тобто виплату щорічної допомоги до 5 травня 2008 року.

Щодо Рішення Конституційного Суду України від 22.05.2008 за N 10-рп, то колегія суддів наголошує на тому, що воно було прийняте 22.05.2008, а виплата щорічної грошової допомоги була здійснена, згідно чинного законодавства до 5 травня, тобто на момент виплати допомоги вказаного рішення не існувало. Рішення Конституційного Суду України не має зворотної сили і набуває чинності лише з моменту його ухвалення, тобто посилання на нього апелянтів є безпідставним.

Таким чином, на момент прийняття постанови N 183 від 12.03.2008 її норми цілком відповідали вимогам чинного законодавства України.

Колегія суддів також погоджується з висновком суду першої інстанції щодо необґрунтованості позовних вимог про зобов'язання Комітет Верховної Ради України з питань бюджету внести зміни до Закону України "Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів", передбачивши фінансування на виготовлення нагрудних знаків ветеранам війни та доплату щорічної грошової допомоги, з доводів викладених в мотивувальній частині оскаржуваної постанови.

12.05.94 Кабінетом Міністрів України прийнято постанову N 302 "Про порядок видачі посвідчень і нагрудних знаків ветеранів війни",  затверджено Положення про порядок видачі посвідчень та нагрудних знаків. Згідно п. 4 постанови виготовлення бланків посвідчень ветеранів війни і бланків листів талонів на право одержання проїзних документів (квитків) безоплатно і з 50-відсотковою знижкою їх вартості та нагрудних знаків здійснюється Міністерством фінансів: для інвалідів війни, учасників війни та осіб, на яких поширюється чинність Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" - за замовленням Міністерства праці та соціальної політики.

Відповідно до ч. 2 п. 7 Положення "Посвідчення інваліда війни", "Посвідчення учасник війни" і відповідні нагрудні знаки, "Посвідчення члена сім'ї загиблого" видаються пенсіонерам, які отримують пенсії в органах Пенсійного фонду, органами праці та соціального захисту населення, іншим пенсіонерам - органами, в яких вони перебувають на обліку для призначення пенсії.

Так, позивачі отримують пенсію у Пенсійному фонді та є учасниками бойових дій, про що мають відповідні посвідчення, а тому суд першої інстанції вірно задовольнив позовні вимоги в частині зобов'язання управління праці та соціального захисту населення Токмацької РДА видати їм нагрудний знак "Ветеран війни - учасник війни".

Доводи апеляційної скарги спростовуються встановленими судом першої інстанції обставинами, наявними в матеріалах справи доказами та нормами права, зазначеними в мотивувальній частині оскаржуваного рішення суду.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

При цьому, апелянтом не надано належних доказів на підтвердження доводів апеляційної скарги про неправомірність висновків суду першої інстанції.

Відповідно до ст. 200 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає скаргу без задоволення, а постанову суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

За таких обставин, апеляційну скаргу слід залишити без задоволення, а постанову суду першої інстанції без змін.

Керуючись ст. ст. 160, 195, 196, 198, 200, 205, 206 КАС України, суд ухвалив:

Апеляційну скаргу представника позивачів ОСОБА_2 - залишити без задоволення, а постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 15 грудня 2010 року (Постанова N 2а-817/10/2670) - без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення, але може бути оскаржена до Вищого адміністративного суду України в порядок і строки, визначені ст. 212 КАС України.

Повний текст ухвали виготовлено 31.05.2011.

 

Головуючий

 

Судді:

 

 




 
 
Copyright © 2003-2018 document.UA. All rights reserved. При використанні матеріалів сайту наявність активного посилання на document.UA обов'язково. Законодавство-mirror:epicentre.com.ua
RSS канали