ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА

12.05.2011 р.

N К-5559/08

Колегія суддів Вищого адміністративного суду України у складі: головуючого - судді Заїки М. М., суддів - Білуги С. В., Гаманка О. І., Загороднього А. Ф., Співака В. І., розглянувши в порядку письмового провадження касаційну скаргу В. С. М. на постанову Артемівського районного суду міста Луганська від 05.11.2007 та постанову Донецького апеляційного адміністративного суду від 13.03.2008 у справі за позовом В. С. М. до управління праці та соціального захисту населення Артемівської районної у місті Луганську ради, Головного управління Державного казначейства України в Луганській області (в особі управління Державного казначейства у місті Луганську) про визнання дій неправомірними та стягнення недоплаченої щорічної допомоги інваліду війни, встановила:

У серпні 2007 року В. С. М. звернувся до суду з позовом до управління соціального захисту населення Артемівської районної у місті Луганську ради, Головного управління Державного казначейства України в Луганській області, в особі управління Державного казначейства у місті Луганську про стягнення недоплаченої щорічної допомоги інваліду війни до 5 травня за 2000 - 2007 роки.

Постановою Артемівського районного суду міста Луганська від 05.11.2007 позовні вимоги задоволено частково. Зобов'язано управління праці та соціального захисту населення Артемівської районної у місті Луганську ради доплатити В. С. М. компенсацію у сумі дві тисячі вісімсот вісімдесят вісім гривень в рахунок недоплаченої щорічної одноразової допомоги до 5 травня 2007 року. Зобов'язано Головне управління Державного казначейства України в місті Луганську зняти суму недоплаченої щорічної одноразової грошової допомоги В. С. М. у сумі дві тисячі вісімсот вісімдесят вісім гривень з рахунку управління праці та соціального захисту населення Артемівської районної у місті Луганську і виплатити її В. С. М. В решті позовних вимог відмовлено.

Постановою Донецького апеляційного адміністративного суду від 13.03.2008 постанову Артемівського районного суду міста Луганська від 05.11.2007 змінено. Виключено із резолютивної частини абзац "Зобов'язати Головне управління Державного казначейства України в місті Луганську зняти суму недоплаченої щорічної одноразової грошової допомоги В. С. М. у сумі дві тисячі вісімсот вісімдесят вісім гривень з рахунку Управління праці та соціального захисту населення Артемівської районної у місті Луганську і виплатити її В. С. М.". В іншій частині постанову залишено без змін.

У касаційній скарзі В. С. М. просить постанову Артемівського районного суду міста Луганська від 05.11.2007 та постанову Донецького апеляційного адміністративного суду від 13.03.2008 скасувати, посилаючись на порушення судами першої та апеляційної інстанції норм матеріального та процесуального права, та винести нове рішення, яким його позовні вимоги задовольнити в повному обсязі.

Перевіривши наведені доводи в касаційній скарзі, рішення судів щодо застосування судами першої та апеляційної інстанції норм матеріального та процесуального права, колегія суддів вважає, що касаційна скарга підлягає частковому задоволенню з наступних підстав.

Відповідно до статті 13 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" щорічно до 5 травня інвалідам війни виплачується разова грошова допомога у розмірі восьми мінімальних пенсій за віком.

Відповідно до вимог статті 17 вищевказаного Закону фінансування витрат, пов'язаних з введенням в дію цього Закону, здійснюється за рахунок коштів державного та місцевого бюджетів.

Частиною 4 статті 171 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" передбачено, що особи, які не отримали разової грошової допомоги до 5 травня, мають право звернутися за нею та отримати її до 30 вересня відповідного року, в якому здійснюється виплата допомоги.

Частиною 1 статті 99 Кодексу адміністративного судочинства України, в редакції, яка діяла на момент виникнення спірних правовідносин, встановлено, що адміністративний позов може бути подано в межах строку звернення до адміністративного суду, встановленого цим кодексом або іншими законами. Для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюється річний строк, який якщо не встановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.

Згідно частини 1 статті 100 Кодексу адміністративного судочинства України, в редакції, яка діяла на момент виникнення спірних правовідносин, пропущення строку звернення до адміністративного суду є підставою для відмови у задоволенні адміністративного позову за умови, що на цьому наполягає одна із сторін.

Таким чином, суди першої та апеляційної інстанції дійшли правильного висновку, що стосовно вимог щодо виплати щорічної грошової допомоги у 2000 - 2006 роках, вбачається сплив строку позовної давності, оскільки на цьому наголошував відповідач у справі.

Пунктом 13 статті 71 Закону України "Про Державний бюджет на 2007 рік" дія статті 13 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" на 2007 рік була зупинена.

Рішенням Конституційного Суду України від 9 липня 2007 року N 6-рп/2007 визнано неконституційними положення Закону України "Про Державний бюджет України на 2007 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України", якими зупинялась на цей рік дія статей 12, 13, 14 та 15 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту".

Відповідно до частини 2 статті 152 Конституції України закони, інші правові акти або їх окремі положення, що визнані неконституційними, втрачають чинність з дня ухвалення Конституційним Судом України рішення про їх неконституційність.

Управлінням праці та соціального захисту населення Артемівської районної у місті Луганську ради щорічна грошова допомога до 5 травня за 2007 рік була виплачена позивачу в травні 2007 року, тобто до ухвалення рішення Конституційного Суду України.

За таких обставин колегія суддів приходить до висновку, що касаційна скарга підлягає частковому задоволенню. Зважаючи на те, що у справі не вимагається збирання або додаткової перевірки доказів, обставини справи встановлені судами повно і правильно, але допущено помилку в застосуванні норм матеріального права - судові рішення судів першої та апеляційної інстанції підлягають скасуванню з ухваленням нового рішення про відмову у задоволенні позову В. С. М.

Керуючись ст. ст. 220, 222, 223, 229, 230, 232 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів постановила:

Касаційну скаргу В. С. М. задовольнити частково.

Постанову Артемівського районного суду міста Луганська від 05.11.2007 та постанову Донецького апеляційного адміністративного суду від 13.03.2008 у справі за позовом В. С. М. до управління праці та соціального захисту населення Артемівської районної у місті Луганську ради, Головного управління Державного казначейства України в Луганській області, в особі управління Державного казначейства у місті Луганську про визнання дій неправомірними та стягнення недоплаченої щорічної допомоги інваліду війни - скасувати.

Прийняти нову постанову, якою у задоволенні позовних вимог В. С. М. до управління праці та соціального захисту населення Артемівської районної у місті Луганську ради, Головного управління Державного казначейства України в Луганській області, в особі управління Державного казначейства у місті Луганську про визнання дій неправомірними та стягнення недоплаченої щорічної допомоги інваліду війни відмовити.

Постанова оскарженню не підлягає.

 




 
 
Copyright © 2003-2018 document.UA. All rights reserved. При використанні матеріалів сайту наявність активного посилання на document.UA обов'язково. Законодавство-mirror:epicentre.com.ua
RSS канали