КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

08.06.2010 р.

Справа N 2а-9402/092670

Київський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: головуючого судді - Романчук О. М., суддів: Собківа Я. М., Усенка В. Г., при секретарі: Шевчук К. В., розглянувши у судовому засіданні апеляційну скаргу Дочірнього підприємства "Донбаснафтопродукт" товариства з обмеженою відповідальністю "Донбаснафтопродукт" на ухвалу Окружного адміністративного суду м. Києва від 6 серпня 2009 року у справі за позовом Дочірнього підприємства "Донбаснафтопродукт" товариства з обмеженою відповідальністю "Донбаснафтопродукт" до Міністерства палива та енергетики України про визнання недійсним наказу Міністерства палива та енергетики України від 10 листопада 2005 року N 568, встановив:

Дочірнє підприємство "Донбаснафтопродукт" товариства з обмеженою відповідальністю "Донбаснафтопродукт" звернулися до Окружного адміністративного суду із позовом до Міністерства палива та енергетики України про визнання недійсним наказу Міністерства палива та енергетики України від 10 листопада 2005 року N 568.

Ухвалою Окружного адміністративного суду м. Києва від 6 серпня 2009 року позовну заяву повернуто позивачу.

Не погоджуючись із зазначеною ухвалою, позивачі по справі подали апеляційну скаргу, в якій просили скасувати ухвалу Окружного адміністративного суду м. Києва від 6 серпня 2009 року та направити справу до суду першої інстанції для продовження розгляду справи.

Заслухавши суддю-доповідача, дослідивши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга підлягає задоволенню з наступних підстав.

Відповідно до ст. 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Як вбачається із матеріалів справи, підставою звернення до суду стало зупинення органами Державної виконавчої служби виконавчого провадження щодо стягнення в примусовому порядку з ДП "Луганськвугілля" коштів на користь Дочірнього підприємства "Донбаснафтопродукт" товариства з обмеженою відповідальністю "Донбаснафтопродукт", яке є кредитором ДП "Луганськвугілля".

Виконавче провадження було зупинено на підставі п. 15 ст. 34 Закону України "Про виконавче провадження", оскільки згідно наказу Мінпаливенерго України "Про затвердження переліку підприємств" N 568 від 10.11.2005 року ДП "Луганськвугілля" внесено до реєстру підприємств паливо-енергетичного комплексу, які беруть участь у процедурі погашення заборгованості відповідно до Закону України "Про заходи, спрямовані на забезпечення сталого функціонування підприємств паливно-енергетичного комплексу".

Обґрунтовуючи своє рішення про повернення позовної заяви позивачу, суд першої інстанції виходив з того, що даний позов не підсудний Окружному адміністративному суду м. Києва, оскільки наказ Міністерства палива та енергетики України від 10 листопада 2005 року N 568 "Про затвердження переліку підприємств" не містить нормативно-правових норм і є рішенням суб'єкта владних повноважень розпорядчого характеру, яке стосується інтересів конкретної особи.

Колегія суддів не може погодитися із таким висновком суду першої інстанції.

Виходячи із загального розуміння нормативно-правового акта - це письмовий документ компетентного органу держави, в якому закріплюються встановлені та забезпечувані державою обов'язкові правила поведінки суб'єктів суспільного життя.

В залежності від юридичної сили нормативно-правові акти поділяються на закони та підзаконні нормативно-правові акти.

До підзаконних нормативно-правових актів відносяться: Укази Президента України, Постанови Верховної Ради України, постанови Кабінету Міністрів України, розпорядження і накази міністерств та інше.

Територіальна підсудність адміністративних справ визначена ст. 19 КАС України.

Так, відповідно до ч. 3 ст. 19 КАС України адміністративні справи з приводу оскарження нормативно-правових актів Президента України, Кабінету Міністрів України, міністерства чи іншого центрального органу виконавчої влади, Національного банку України чи іншого суб'єкта владних повноважень, повноваження якого поширюються на всю територію України; адміністративні справи, відповідачем у яких є закордонне дипломатичне чи консульське представництво України, їхня посадова чи службова особа, а також адміністративні справи про анулювання реєстраційного свідоцтва політичної партії, про заборону (примусовий розпуск, ліквідацію) політичної партії вирішуються окружним адміністративним судом, територіальна юрисдикція якого поширюється на місто Київ.

Щодо актів індивідуальної дії, то вони породжують права і обов'язки тільки того суб'єкта чи визначеного ними певного кола суб'єктів, якому вони адресовані.

У даному випадку суд першої інстанції дійшов помилкового висновку, що наказ Міністерства палива та енергетики України від 10 листопада 2005 року N 568 "Про затвердження переліку підприємств" є актом індивідуальної дії та стосується інтересів конкретної особи - позивача.

Таким чином, колегія суддів приходить до висновку, що судом першої інстанції ухвалено рішення із порушенням норм матеріального та процесуального права, що призвело до неправильного вирішення питання.

Керуючись ст. ст. 160, 167, 199, 202, 205, 206, 212, 254 КАС України, суд ухвалив:

Апеляційну скаргу Дочірнього підприємства "Донбаснафтопродукт" товариства з обмеженою відповідальністю "Донбаснафтопродукт" задовольнити.

Ухвалу Окружного адміністративного суду м. Києва від 6 серпня 2009 року скасувати та постановити нову з направленням справи до суду першої інстанції для продовження розгляду справи.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення, але може бути оскаржена до Вищого адміністративного суду України в порядок і строки, визначені ст. 212 КАС України.

Повний текст виготовлено: 11 червня 2010 року.

 

Головуючий, суддя

 

Судді:

 

 




 
 
Copyright © 2003-2018 document.UA. All rights reserved. При використанні матеріалів сайту наявність активного посилання на document.UA обов'язково. Законодавство-mirror:epicentre.com.ua
RSS канали