ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

РІШЕННЯ

05.09.2011 р.

 N 57/153

Рішення залишено без змін(згідно з постановою Київського апеляційного господарського суду від 25 жовтня 2011 року) (Постанова N 57/153)

Рішення залишено без змін (згідно з постановою Вищого господарського суду України від 11 січня 2012 року) (Постанова N 57/153)

За позовом

Заступника прокурора м. Києва в інтересах держави в особі Державного комітету України із земельних ресурсів

до

1) Київської міської ради
2) Головного управління земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації)
3) Обслуговуючого кооперативу житлового кооперативу "Житловий рай"

про

визнання недійсним рішення Київської міської ради від 29.10.2009 р. N 559/2628, державних актів на право власності на землю та договорів оренди земельних ділянок

Колегія суддів у складі:

 

Головуючий суддя

Гулевець О. В.

Суддя

Івченко А. М.

Суддя

Пригунова А. Б.

Представники сторін:

 

Від прокуратури:

Василюк О. Г. (посвідчення)

Від позивача:

ОСОБА_1 (Дов.)

Від відповідача-1:

ОСОБА_2 (Дов.)

Від відповідача-2:

ОСОБА_3 (Дов.)

Від відповідача-3:

ОСОБА_4 (Дов.)

У судовому засіданні 05.09.2011 судом оголошено вступну та резолютивну частини рішення у справі відповідно до положень ч. 2 ст. 85 Господарського процесуального кодексу України.

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

До господарського суду міста Києва звернувся заступник прокурора м. Києва в інтересах держави в особі Державного комітету України із земельних ресурсів з позовною заявою до 1) Київської міської ради, 2) Головного управління земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), 3) Обслуговуючого кооперативу житлового кооперативу "Житловий рай", в якій просить:

- визнати недійсним з моменту прийняття рішення Київської міської ради від 29.10.2009 р. N 559/2628 "Про передачу обслуговуючому кооперативу житловому кооперативу "ЖИТЛОВИЙ РАЙ" земельних ділянок для житлової забудови на вулиці Лютневій у Голосіївському районі м. Києва";

- визнати недійсними договори оренди земельних ділянок, укладені 24.12.2009 р. між Київською міською радою та Обслуговуючим кооперативом житловим кооперативом "Житловий рай" та зареєстровані Головним управлінням земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) у книзі записів державної реєстрації договорів 14.01.2009 NN 79-6-00731 та 79-6-00732;

- визнати недійсними видані Обслуговуючому кооперативу житловому кооперативу "Житловий рай" державні акти на право власності на земельні ділянки серії ЯЖ NN 922765, 922766, зареєстровані 02.12.2009 р. Головним управлінням земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) за NN 07-8-00315 та 07-8-00314;

- визнати відсутність у Обслуговуючого кооперативу житлового кооперативу "Житловий рай" права власності на земельні ділянки, що розташовані на вул. Лютневій у Голосіївському районі м. Києва загальною площею 20,04 га, вартістю за нормативною грошовою оцінкою 53116009,65 грн.;

- зобов'язати Головне управління земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) внести до автоматизованої системи державного земельного кадастру відомості про право власності територіальної громади міста Києва в особі Київської міської ради на земельні ділянки, що розташовані на вулиці Лютневій у Голосіївському районі міста Києва.

Ухвалою господарського суду міста Києва від 17.06.2011 р. порушено провадження у справі N 57/153 та призначено справу до розгляду на 08.07.2011 р.

Також в позовній заяві заступник прокурора м. Києва просить вжити заходів до забезпечення позову у даній справі, шляхом:

- накладення арешту на земельні ділянки, що розташовані за адресою: вул. Лютнева у Голосіївському районі м. Києва, площею 1,8995 га, кадастровий номер: 8000000000:90:190:0028; вул. Лютнева у Голосіївському районі м. Києва, площею 1,201 га, кадастровий номер: 8000000000:90:190:0029; вул. Лютнева у Голосіївському районі м. Києва, площею 8,1451 га, кадастровий номер: 8000000000:90:190:0031; вул. Лютнева у Голосіївському районі м. Києва, площею 8,799 га, кадастровий номер: 8000000000:90:190:0038;

- заборони Обслуговуючому кооперативу житловому кооперативу "Житловий рай" та будь-яким іншим особам вчиняти будь-які дії з вищезазначеними земельними ділянками, у тому числі укладати договори, вчиняти інші правочини стосовно цих земельних ділянок;

- заборони Головному управлінню земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) здійснювати будь-які реєстраційні дії щодо вищезазначених земельних ділянок.

Проте суд відмовляє в задоволенні вимоги про вжиття заходів до забезпечення позову з огляду на наступне.

Відповідно до інформаційного листа Вищого господарського суду України від 12.12.2006 р. N 01-8/2776 "Про деякі питання практики забезпечення позову" у випадку звернення до суду з клопотанням про забезпечення позову заявник повинен обґрунтувати причини звернення із заявою про забезпечення позову. З цією метою та з урахуванням загальних вимог передбачених ст. 33 ГПК України, обов'язковим є подання доказів наявності фактичних обставин, з якими пов'язується застосування певного заходу до забезпечення позову.

Однак в позовній заяві, прокурором не наведено обставин які б свідчили про наявність підстав для вжиття заходів до забезпечення позову, суду не надано жодних доказів того, що невжиття заходів до забезпечення позову якимось чином може утруднити чи зробити неможливим виконання рішення суду.

В судовому засіданні 08.07.2011 р. представники прокуратури та позивача підтримали заявлені позовні вимоги, вважають їх обґрунтованими і правомірними і такими, що підлягають задоволенню, з підстав викладених в позовній заяві.

Представник відповідача 2 - Головного управління земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) надав суду відзив на позовну заяву, в якому визнає позовні вимоги частково та просить відмовити в частині позовних вимог заявлених до відповідача-2.

Представники відповідача-1 - Київської міської ради та відповідача-3 - Обслуговуючого кооперативу житлового кооперативу "Житловий рай" в судове засідання не з'явились, вимог ухвали господарського суду міста Києва від 17.06.2011 р. не виконали.

Ухвалою господарського суду міста Києва від 08.07.2011 р. розгляд справи на підставі ст. 77 ГПК України відкладено на 19.07.2011 р.

В судовому засіданні 19.07.2011 р. представником прокуратури надано суду уточнення до п. 4 позовної заяви, згідно якого прокурор просить визнати недійсними видані Обслуговуючому кооперативу житловому кооперативу "Житловий рай" державні акти на право власності на земельні ділянки серії ЯЖ NN 922765, 922766, зареєстровані 02.12.2009 р. Головним управлінням земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) за NN 07-8-00315 та 07-8-00314.

Представником позивача - Державного комітету України із земельних ресурсів в судовому засіданні на виконання ухвали господарського суду міста Києва надано письмові пояснення, згідно з якими підтримав позовні вимоги та просить їх задовольнити.

Представник відповідача-1 - Київської міської ради надав відзив на позовну заяву, в якому заперечує проти позовних вимог та просить суд відмовити в їх задоволенні, посилаючись на прийняття оскаржуваного рішення Київською міською радою як органом місцевого самоврядування в межах повноважень, відповідно до визначеної законом компетенції.

Представник відповідача-3 - Обслуговуючого кооперативу житлового кооперативу "Житловий рай" в судове засідання 19.07.2011 р. не з'явився, про причини неявки суд не повідомив.

Ухвалою господарського суду міста Києва розгляд справи N 57/153 на підставі ст. 77 ГПК України відкладено на 05.08.2011 р.

В судове засідання 05.08.2011 р. представник відповідача-3 - Обслуговуючого кооперативу житлового кооперативу "Житловий рай" не з'явився, проте до господарського суду міста Києва подано заяву Обслуговуючого кооперативу житлового кооперативу "Житловий рай" про відкладення розгляду справи, у зв'язку з чим розгляд справи N 57/153 відкладено на 12.08.2011 р.

11.08.2011 р. через відділ діловодства господарського суду міста Києва від відповідача-3 - Обслуговуючого кооперативу житлового кооперативу "Житловий рай" надійшло клопотання про залучення до участі у справі правонаступника позивача - Державного комітету України із земельних ресурсів України - Державне агентство земельних ресурсів України. Вказане клопотання обґрунтовано тим, що згідно з Указом Президента України від 09.12.2010 р. N 1085/2010 "Про оптимізацію системи центральних органів виконавчої влади" передбачено утворити Державне агентство земельних ресурсів України, реорганізувавши Державний комітет України із земельних ресурсів. Указом Президента України від 08.04.2011 р. N 445/2011 "Про Державне агентство земельних ресурсів України" (Указ N 445/2011) затверджено Положення про Державне агентство земельних ресурсів України, установлено, що Державне агентство земельних ресурсів України є правонаступником Державного комітету України із земельних ресурсів.

Проте, вищевказане клопотання Обслуговуючого кооперативу житлового кооперативу "Житловий рай" залишено судом без задоволення, оскільки заявником не надано доказів виключення Державного комітету України із земельних ресурсів з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців. При цьому, представник Державного комітету України із земельних ресурсів в судовому засіданні наголошував, що процес реорганізації не завершений та позивач з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців не виключений.

11.08.2011 р. через відділ діловодства господарського суду міста Києва від відповідача-3 - Обслуговуючого кооперативу житлового кооперативу "Житловий рай" надійшло клопотання про припинення провадження у справі N 57/153.

11.08.2011 р. через відділ діловодства господарського суду міста Києва від відповідача-3 - Обслуговуючого кооперативу житлового кооперативу "Житловий рай" надійшов відзив на позовну заяву, в якому відповідач-3 позовні вимоги вважає необґрунтованими та просить суд відмовити в їх задоволенні.

12.08.2011 р. через відділ діловодства господарського суду міста Києва від відповідача-3 - Обслуговуючого кооперативу житлового кооперативу "Житловий рай" надійшло заперечення проти заяви про забезпечення позову.

12.08.2011 р. через відділ діловодства господарського суду міста Києва від відповідача-3 - Обслуговуючого кооперативу житлового кооперативу "Житловий рай" надійшло клопотання, в якому відповідач-3 просив суд вирішити питання про виділення позовних вимог по справі N 57/153 про визнання недійсним договорів оренди N 79-6-00731, N 79-6-00732; визнання відсутності в ОКЖК "Житловий рай" права власності на земельні ділянки, що розташовані на вул. Лютневій у Голосіївському районі м. Києва в окремі провадження.

Ухвалою господарського суду міста Києва від 12.08.2011 р. призначено колегіальний розгляд справи N 57/153.

Розпорядженням Голови господарського суду міста Києва Ємельянова А. С. від 12.08.2011 року призначено колегіальний розгляд справи N 57/153 у складі колегії суддів: Гулевець О. В. (головуючий), Івченко А. М., Пригунова А. Б.

Ухвалою господарського суду міста Києва від 12.08.2011 р. колегією суддів у складі: Гулевець О. В. (головуючий), Івченко А. М., Пригунова А. Б., прийнято справу N 57/153 до свого провадження та призначено її розгляд на 05.09.2011 р. за участю представників сторін.

У судовому засіданні 05.09.2011 р. судом розглядалося клопотання відповідача-3 - ТОВ "Житловий рай" про припинення провадження у справі N 57/153 в частині вимоги про визнання недійсним рішення Київради N 559/2628 від 29.10.2009 р. у зв'язку з непідвідомчістю.

Вказане клопотання судом відхилено, виходячи з наступного.

Виходячи з положень ст. 17 Кодексу адміністративного судочинства України спори з органом державної влади, органом місцевого самоврядування, їхньою посадовою або службовою особою, предметом яких є перевірка законності рішень, дій чи бездіяльності цих органів (осіб), відповідно прийнятих або вчинених ними при здійсненні владних управлінських функцій належать до компетенції адміністративних судів.

Натомість при вирішенні заявлених вимог у даній справі, в тому числі щодо недійсності рішення Київської міської ради від 29.10.2009 N 559/2628, остання виступає рівноправним суб'єктом земельних відносин, дії якого спрямовані на реалізацію права розпоряджатися землею, і не є суб'єктом владних повноважень по відношенню до іншого учасника спірних відносин - ОКЖК "Житловий рай", оскільки відсутня підпорядкованість, яка має місце під час здійснення органом місцевого самоврядування владних управлінських функцій.

В даному випадку, предметом позовних вимог, в тому числі при врахуванні підстав, з яких заявляється вимога про недійсність оспорюваного рішення Київради, є перевірка правильності формування волі однієї із сторін (Київради) стосовно розпорядження землею та передачі відповідних прав на неї, і такий спір не може бути розглянутий за правилами встановленими КАС України, що підтверджується зокрема і позицією Верховного суду України викладеною у постанові від 27.04.2010 р., на яку зроблено посилання прокурором у позовній заяві.

В силу положень ст. 11128 ГПК України рішення Верховного Суду України, прийняте за наслідками розгляду заяви про перегляд судового рішення з мотивів неоднакового застосування судом (судами) касаційної інстанції одних і тих самих норм матеріального права у подібних правовідносинах, є обов'язковим для всіх суб'єктів владних повноважень, які застосовують у своїй діяльності нормативно-правовий акт, що містить зазначену норму права, та для всіх судів України.

Про необхідність врахування мотивів постанови Верховного суду України прийнятою колегією суддів Судової палати в адміністративних справах 27.04.2010 у справі N 21-2328во09 зазначено також в листі Вищого господарського суду України від 23.06.2010 N 05-05/357.

Крім того, 05.09.2011 р. судом розглянуто клопотання відповідача-3 - ТОВ "Житловий рай" про виділення позовних вимог по справі N 57/153 про визнання недійсним договорів оренди N 79-6-00731, N 79-6-00732; визнання відсутності в ОКЖК "Житловий рай" права власності на земельні ділянки, що розташовані на вул. Лютневій у Голосіївському районі м. Києва в окремі провадження.

Вказане клопотання залишене без задоволення виходячи з наступного:

Відповідно до приписів ч. 1 ст. 58 Господарського процесуального кодексу України в одній позовній заяві може бути об'єднано кілька вимог, зв'язаних між собою підставою виникнення або поданими доказами.

Оскільки позовні вимоги стосуються визнання недійсними рішень та актів, що стосуються одного і того ж майна - спірних земельних ділянок, суд не вбачає підстав для виділення позовних вимог по справі N 57/153 в окремі провадження.

В судовому засіданні 05.09.2011 р. представники прокуратури та позивача позовні вимоги підтримали та просять задовольнити їх в повному обсязі.

Представники відповідачів проти позову заперечували з підстав, викладених у відзивах на позовну заяву.

Розглянувши документи і матеріали, додані до позову, всебічно і повно з'ясувавши всі обставини справи, оцінивши докази, які мають значення для вирішення спору, вислухавши представників сторін, суд встановив:

Як вбачається з матеріалів справи, рішенням Київської міської ради N 559/2628 від 29.10.2009 р. "Про передачу обслуговуючому кооперативу житловому кооперативу "ЖИТЛОВИЙ РАЙ" земельних ділянок для житлової забудови на вулиці Лютневій у Голосіївському районі м. Києва" затверджено містобудівне обґрунтування щодо внесення зміни до Генерального плану міста Києва, затвердженого рішенням Київради від 28.03.2002 N 370/1804, зміни цільового призначення сільськогосподарських земель під малоповерхову житлову забудову Обслуговуючому кооперативу житловому кооперативу "Житловий рай" на вул. Лютневій у Голосіївському районі м. Києва; внесено зміни до Генерального плану міста Києва та проекту планування його приміської зони на період до 2020 року, затверджених рішенням Київської міської ради від 28.03.2002 N 370/1804, а саме: територію в межах, визначених містобудівним обґрунтуванням, перевести за функціональним призначенням до зони малоповерхової житлової забудови; віднесено земельну ділянку площею 20,04 га до земель запасу житлової та громадської забудови з виключенням її з категорії земель сільськогосподарського призначення; затверджено проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок Обслуговуючому кооперативу житловому кооперативу "Житловий рай" для житлової забудови на вул. Лютневій у Голосіївському районі м. Києва; передано Обслуговуючому кооперативу житловому кооперативу "Житловий рай", за умови виконання пункту 7 цього рішення. Земельні ділянки загальною площею 20,04 га. для житлової забудови на вул. Лютневій у Голосіївському районі м. Києва, в тому числі:

- ділянку N 1 площею 19,94 га - у власність для житлової забудови;

- ділянку N 2 площею 3,10 га - у довгострокову оренду строком на 49 років для рекреаційних цілей та благоустрою території.

В обґрунтування свої позовних вимог, прокурор зазначає, що вищевказане рішення Київської міської ради від 29.10.2009 р. N 559/2628 прийнято з порушенням ст. ст. 41, 45, 83, 84, 127 Земельного кодексу України, оскільки Обслуговуючий кооператив житлового кооперативу "Житловий рай" не є житлово-будівельним кооперативом у розумінні ст. 41 Земельного кодексу України та з порушенням ст. ст. 7, 14, 25, 26 Закону "Про природно-заповідний фонд України", оскільки спірні земельні ділянки розташовані на територій ландшафтного заказника місцевого значення "Острів Жуків", що є підставою для визнання недійсним вищевказаного рішення.

Враховуючи заявлені позовні вимоги, суд визнає заявлені доводи обґрунтованими в зазначеній частині, з огляду на наступне.

Відповідно до ст. 3 Земельного кодексу України земельні відносини регулюються Конституцією України, цим Кодексом, а також прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами.

Право розпорядження землями територіальної громади міста, передача земельних ділянок комунальної власності у власність громадян і юридичних осіб, надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності в порядку, передбаченому законом належить до повноважень Київської міської ради відповідно до ст. 9 Земельного кодексу України.

Згідно ст. 123 Земельного кодексу України юридична особа, зацікавлена в одержанні земельної ділянки у постійне користування із земель державної або комунальної власності звертається з відповідним клопотанням до районної, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій або сільської, селищної, міської ради.

Земельна ділянка, передана Обслуговуючому кооперативу житловому кооперативу "Житловий рай" для житлової забудови на вул. Лютневій у Голосіївському районі м. Києва відповідно до оспорюваного рішення N 559/2628 від 29.10.2009 р. за рахунок частини земель, наданих Сільськогосподарському товариству з обмеженою відповідальністю "Хотівський", яка надана відповідно до рішення Київської міської ради N 117/990 від 23.10.2003 р.

Про отримання згоди на припинення права користування СТОВ "Хотівський" свідчить лист-згода від 19.06.2007 р. N 235 та передачу вказаної частини земельної ділянки ОКЖК "Житловий рай", про яку зазначено у спірному рішенні, а відтак СТОВ "Хотівський" добровільно відмовилось від орендованої земельної ділянки, що згідно ст. 141 Земельного кодексу України є однією з підстав припинення права користування земельною ділянкою.

Враховуючи доводи прокурора про відсутність підстав для надання ОКЖК "Житловий рай" земельних ділянок у власність та оренду згідно ст. 41 ЗК України, судом встановлено наступне.

Земельні ділянки передані у власність ОКЖК "Житловий рай" безоплатно відповідно до ст. 41 Земельного кодексу України, якою передбачено, що житлово-будівельним (житловим) та гаражно-будівельним кооперативам за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування земельні ділянки для житлового і гаражного будівництва передаються безоплатно у власність або надаються в оренду у розмірі, який встановлюється відповідно до затвердженої містобудівної документації.

Відповідно до ст. 94 Господарського кодексу України кооперативи як добровільні об'єднання громадян з метою спільного вирішення ними економічних, соціально-побутових та інших питань можуть створюватися у різних галузях (виробничі, споживчі, житлові тощо).

Законом України "Про кооперацію" визначено, що відповідно до завдань та характеру діяльності кооперативи поділяються на такі типи: виробничі, обслуговуючі та споживчі; а напрямами діяльності кооперативи можуть бути житлово-будівельними, садово-городніми, гаражними, торговельно-закупівельними, транспортними, освітніми, туристичними, медичними тощо (ч. 2 ст. 6 Закону).

Статус житлово-будівельного кооперативу закріплено в Житловому кодексі України, порядок його створення, організації, порядок вступу до кооперативу, хто може бути членом кооперативу.

Згідно статей 133, 137 Житлового кодексу Української РСР громадяни, які потребують поліпшення житлових умов, вправі вступити до житлово-будівельного кооперативу і одержати в ньому квартиру. Однією із умов вступу до житлово-будівельного кооперативу є перебування на квартирному обліку в даному населеному пункті.

Житлово-будівельні кооперативи організовуються при виконавчих комітетах місцевих Рад народних депутатів, при підприємствах, установах і організаціях.

Порядок організації та діяльності житлово-будівельних кооперативів установлюється законодавством Союзу РСР, Житловим кодексом УРСР, Примірним статутом житлово-будівельного кооперативу та іншими актами законодавства України.

Житлово-будівельний кооператив діє на основі статуту, прийнятого відповідно до Примірного статуту житлово-будівельного кооперативу загальними зборами громадян, які вступають до організовуваного кооперативу і зареєстрованого в установленого порядку. Кількість членів кооперативу повинна бути відповідною кількості квартир у будинку. Квартири, які надаються членам кооперативу повинні відповідати граничному розміру жилої площі, сумі пайового внеску та кількості членів сім'ї.

В пункті 1 та 2 Примірного статуту житлово-будівельного кооперативу встановлено, що житлово-будівельний кооператив організовується з метою задоволення економічних, соціальних та інших потреб його членів, а саме: забезпечення житлом членів кооперативу і членів їх сімей шляхом будівництва багатоквартирного жилого будинку (будинків), а у випадках, передбачених законодавством, одно і двоквартирних жилих будинків садибного типу або багатоквартирного блокованого жилого будинків з надвірними будівлями, або котеджів з будівництва паркінгів, гаражів, спортивних, культурно-побутових і господарських приміщень за власні кошти кооперативу за допомогою банківського кредиту, а також для наступної експлуатації та управління цим будинками кооперативу.

Відповідно до наданих установчих документів, які також містяться у затвердженому спірним рішенням проекті землеустрою щодо відведення земельних ділянок Обслуговуючому кооперативу житловому кооперативу "Житловий рай" для житлової забудови на вул. Лютневій у Голосіївському районі м. Києва, державну реєстрацію юридичної особи Обслуговуючого кооперативу житлового кооперативу "Житловий рай" проведено Печерською районною у місті Києві державною адміністрацією 16.06.2007 р. та зареєстровано статут кооперативу, про що зроблено реєстраційний запис N 10701020000028639.

Відповідно до п. 2.1.1 зареєстрованого статуту ОКЖК "Житловий рай" метою його створення є забезпечення житлом членів кооперативу та членів їх сімей шляхом будівництва багатоквартирного жилого будинку (будинків), будівництва одноквартирних і двоквартирних жилих будинків садибного типу або багатоквартирних блокованих жилих будинків з надвірними будівлями, або котеджів за власні кошти кооперативу або з допомогою банківського кредиту, наступної експлуатації та управління будинками кооперативу.

Таким чином, згідно з наведеними у положеннях статуту ОКЖК "Житловий рай", метою створення та основними завданнями, з урахуванням ч. 2 ст. 6 Закону України "Про кооперацію", за напрямом діяльності ОКЖК "Житловий рай" відповідає поняттю "житлово-будівельний кооператив".

Як передбачено ч. 1 ст. 134 ЖК УРСР на облік бажаючих вступити до житлово-будівельного кооперативу беруться громадяни, які постійно проживають у даному населеному пункті і потребують поліпшення житлових умов.

Зазначені вимоги при створенні ОКЖК "Житловий рай" були порушені, виходячи з наступного.

Відповідно до п. 3.2 статуту ОКЖК "Житловий рай" засновниками (членами) кооперативу є громадяни України ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8.

Відповідно до даних Голосіївської та Подільської районних у місті Києві державних адміністрацій, ОСОБА_7, яка зареєстрована в Подільському районі м. Києва за адресою: АДРЕСА_1 та ОСОБА_8, який зареєстрований у Голосіївському районі м. Києва за адресою АДРЕСА_2, на час створення і державної реєстрації кооперативу, а також і на момент прийняття Київською міською радою оскаржуваного рішення на квартирному обліку не перебували.

За даними Оболонської районної у м. Києві державної адміністрації ОСОБА_5, зареєстрований в Оболонському районі м. Києва, перебував на квартирному обліку з 23.03.2004 р. в першочерговому списку працівників МВС.

Що стосується ОСОБА_6, то на час створення, державної реєстрації кооперативу та момент прийняття Київською міською радою оскаржуваного рішення, на квартирному обліку не перебував.

Метою створення ОКЖК "Житловий рай" є, у тому числі, забезпечення житлом членів кооперативу та членів їх сімей шляхом будівництва багатоквартирного жилого будинку (будинків), будівництва одноквартирних і двоквартирних жилих будинків садибного типу або багатоквартирних блокованих жилих будинків з надвірними будівлями, або котеджів за власні кошти кооперативу або з допомогою банківського кредиту, наступної експлуатації та управління будинками кооперативу (п. 2.1.1 статуту), тоді як згідно з абзацом 2 п. 3 Примірного статуту житлово-будівельного кооперативупри будівництві одно- і двоквартирних жилих будинків садибного типу число громадян, необхідне для організації кооперативу, визначається виконавчим комітетом районної, міської, районної в місті Ради народних депутатів, але не може бути менше 5 чоловік.

Проте, як вже зазначалось, при створенні та державній реєстрації Обслуговуючого кооперативу житлового кооперативу "Житловий рай" його засновниками (членами) виступили 4 особи, що, в свою чергу, суперечить наведеним вимогам Примірного статуту житлово-будівельного кооперативу.

Також, відповідно до містобудівного обґрунтування, що міститься у проекті землеустрою щодо відведення земельних ділянок ОКЖК "Житловий рай", на відведених кооперативу землях планується забудова 62 садибних ділянок з розрахунковою кількістю населення 248 чоловік, у той час як засновниками (членами) обслуговуючого кооперативу житлового кооперативу "Житловий рай" як вже зазначено є лише 4 особи.

Окрім цього у статуті Обслуговуючого кооперативу житлового кооперативу "Житловий рай" не визначено кількість квартир у житловому будинку (будинках), які заплановано до будівництва кооперативом, що може призвести до здійснення ОКЖК "Житловий рай" діяльності, що суперечить меті створення обслуговуючого житлово-будівельного кооперативу, - обслуговування членів кооперативу шляхом забезпечення житлом членів кооперативу та членів їх сімей, а не будівництво житла для інших осіб.

Зазначені вище обставини свідчать, що ОКЖК "Житловий рай" не створювався як житлово-будівельний кооператив відповідно до Житлового кодексу УРСР та Примірного статуту житлово-будівельного кооперативу, а тому не мав права на отримання безоплатно земельних ділянок у власність відповідно до ст. 41 ЗК України.

В даному випадку суд приймає доводи відповідача-3 - Обслуговуючого кооперативу житлового кооперативу "Житловий рай", викладені у відзиві на позов, щодо правомірності створення та реєстрації юридичної особи - ОКЖК "Житловий рай", однак зазначений факт ніким не заперечується. ОКЖК "Житловий рай" набув статусу юридичної особи у встановленому порядку, за організаційно-правовою формою є обслуговуючим кооперативом, його правовий статус регулюється Господарським кодексом України, Законом України "Про кооперацію", натомість виходячи з положень закону, зокрема ст. 41 ЗК України при врахуванні мети створення житлово-будівельного кооперативу, земельна ділянка такому кооперативу надається саме для будівництва будинку (будинків) для членів кооперативу та членів їх сімей.

Таким чином, враховуючи положення ст. 41 ЗК України, згідно з якими житлово-будівельним (житловим) за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування земельні ділянки для житлового будівництва передаються безоплатно у власність, при вирішенні питання щодо надання безоплатно земельної ділянки слід враховувати саме мету створення кооперативу, яка має відповідати встановленим вимогам до порядку створення такого кооперативу.

В свою чергу, відповідно до ч. 2 ст. 127 ЗК України (в редакції, чинній на час прийняття оскаржуваного рішення), продаж земельних ділянок державної та комунальної власності громадянам та юридичним особам здійснюється на конкурентних засадах (аукціон), крім викупу земельних ділянок, на яких розташовані об'єкти нерухомого майна, що є власністю покупців цих ділянок, в яких відсутні акції (частки, паї), що належать державі.

Зазначене не виключає набуття права на земельну ділянку правомірно створеною зареєстрованою, як ОКЖК "Житловий рай", юридичною особою, однак в загальному порядку - на конкурентних засадах.

Враховуючи наведене, суд погоджується з доводами викладеними у позові щодо невідповідності вимогам чинного законодавства підстав набуття земельних ділянок житлово-будівельними кооперативами при прийняті оскаржуваного рішення Київської міської ради згідно ст. 41 ЗК України.

Обґрунтовуючи свої заперечення відповідач-1 - Київська міська рада зазначає, що відповідно ч. 2 ст. 20 Земельного кодексу України зміна цільового призначення земель провадиться органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування, які приймають рішення про передачу цих земель у власність або надання у користування, вилучення (викуп) земель і затверджують проекти землеустрою або приймають рішення про створення об'єктів природоохоронного та історико-культурного призначення.

Київська міська рада прийняла рішення про віднесення земельної ділянки на вул. Лютневій у Голосіївському районі м. Києва до території малоповерхової житлової забудови з врахуванням положень ст. 20 Земельного кодексу України та проекту відведення земельної ділянки.

Тому Обслуговуючому кооперативу житловому кооперативу "Житловий рай" передано у власність та користування земельні ділянки по вул. Лютневій у Голосіївському районі м. Києва, що відповідає ст. 38 Земельного кодексу України.

Крім того у відзиві відповідач-1 - Київська міська рада зазначає, що Київську міську раду, як орган місцевого самоврядування не наділено функціями контролю чи нагляду за дотриманням законодавства у сфері державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, а також не наділено правом встановлювати, чи відповідає певна юридична особа тій організаційно правовій формі, яка визначена у її статуті та свідоцтві про державну реєстрацію юридичної особи, а тому посилання заступника прокурора м. Києва на ту обставину, що Київська міська рада не мала права застосовувати до ОКЖК "Житловий рай" ст. 41 Земельного кодексу України, оскільки ОКЖК "Житловий рай" не є житлово-будівельним кооперативом в розумінні Закону України "Про кооперацію" та Житлового кодексу УРСР, не можуть братись судом до уваги з огляду на наступне.

Однак суд не бере до уваги зазначені вище заперечення відповідача-1 - Київської міської ради, виходячи з наступного.

Відповідно до статті 116 Земельного кодексу України громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень.

Статтею 10 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" встановлено, що сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.

Таким чином, з правового аналізу наведених правових норм вбачається, що реалізуючи надані Конституцією та законодавством України повноваження у галузі земельних відносин, Київська міська рада зобов'язана діяти виключно в інтересах її територіальної громади, не порушуючи при цьому баланс інтересів держави, територіальної громади та окремих громадян.

Зміна цільового використання з сільськогосподарського призначення на житлову забудову спірних земельних ділянок та безоплатна передача кооперативу у власність 20,04 гектарів в порядку статті 41 Земельного кодексу України з метою поліпшення житлових умов чотирьох членів цього кооперативу не можуть кваліфікуватись судом як належне виконання місцевою радою покладених на неї Конституцією і законами повноважень. Такі дії місцевої ради не узгоджуються з наведеними вище правовими приписами та прямо порушують права і законні інтереси територіальної громади столиці України.

Таким чином, суд приходить до висновку, що Київська міська рада, приймаючи рішення N 559/2628 від 29.10.2009 р., діяла всупереч інтересів територіальної громади, що є прямим порушенням вимог статті 10 Закону України "Про місцеве самоврядування".

З приводу розташування наданих ОКЖК "Житловий рай" земельних ділянок в межах об'єкта природно-заповідного фонду ландшафтного заказника місцевого значення "Жуків Острів" суд враховує наступне.

Як вбачається з матеріалів справи (висновок Державного управління охорони навколишнього природного середовища в м. Києві від 19.12.2007 р. N 05-08/10162 та Головного управління містобудування, архітектури та дизайну міського середовища Київської міської державної адміністрації від 17.07.2007 р. N 19-7172), на час прийняття рішення Київською міською радою N 559/2628 від 29.10.2009 р., спірна територія знаходилась в межах заказника місцевого значення "Жуків острів", створеного рішенням Київської міської ради N 147/649 "Про оголошення природних об'єктів пам'ятками природи та заказниками місцевого значення у м. Києві" від 2 грудня 1999 року.

Відповідно до ст. ст. 60, 61, 63 Закону України "Про охорону навколишнього природного середовища" ці природні території та об'єкти підлягають особливій охороні.

Національні природні парки, заказники, пам'ятки природи, заповідні урочища, ботанічні сади тощо частиною першою статті 3 Закону "Про природно-заповідний фонд України" віднесено до природно-заповідного фонду України.

Частиною третьою статті 7 Закону "Про природно-заповідний фонд України" встановлено імперативний правовий припис, яким на землях природно-заповідного фонду та іншого природоохоронного або історико-культурного призначення забороняється будь-яка діяльність, яка негативно впливає або може негативно впливати на стан природних та історико-культурних комплексів та об'єктів чи перешкоджає їх використанню за цільовим призначенням.

Відповідно до ст. 9 Закону "Про природно-заповідний фонд України" визначено вичерпний перелік видів використання територій та об'єктів природно-заповідного фонду, серед якого відсутня житлова забудова.

Виходячи з наведеного, суд встановлює, що приймаючи рішення N 559/2628 від 29.10.2009 року в частині відведення спірної території під житлову забудову, Київська міська рада порушила вимоги законів України "Про охорону навколишнього природного середовища" та "Про природно-заповідний фонд України".

Стаття 38 Земельного кодексу України надає визначення земель житлової та громадської забудови, до яких відносяться земельні ділянки в межах населених пунктів, які використовуються для розміщення житлової забудови, громадських будівель і споруд, інших об'єктів загального користування.

Відповідно до наявних у матеріалах справи документів (висновок Державного управління охорони навколишнього природного середовища в м. Києві від 19.12.2007 р. N 05-08/10162 та Головного управління містобудування, архітектури та дизайну міського середовища Київської міської державної адміністрації від 17.07.2007 р. N 19-7172), на підставі яких прийнято оскаржуване рішення, яким змінено цільове використання на житлову забудову, земельна ділянка знаходиться в межах прибережних захисних смуг об'єктів водного фонду (о. Жуків), а також лісового фонду КП "Лісопаркове господарство "Конча Заспа".

Чинним на час прийняття Київською міською радою оспорюваного рішення законодавством встановлено ряд обмежень при використанні цих територій.

Згідно з ст. 59 Земельного кодексу України громадянам та юридичним особам органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування із земель водного фонду можуть передаватися на умовах оренди земельні ділянки прибережних захисних смуг, смуг відведення і берегових смуг водних шляхів, а також озера, водосховища, інші водойми, болота та острови для сінокосіння, рибогосподарських потреб, культурно-оздоровчих, рекреаційних, спортивних і туристичних цілей, проведення науково-дослідних робіт.

Відповідно до п. 8 Порядку користування землями водного фонду, затвердженого постановою Кабінету міністрів України від 13.05.96 р. N 502, користування землями прибережних захисних смуг уздовж річок, навколо водойм і на островах здійснюється у режимі обмеженої господарської діяльності. На зазначених землях забороняється діяльність, що негативно впливає або може вплинути на їх стан чи суперечить їхньому призначенню, у тому числі будівництво будь-яких споруд (крім гідротехнічних, гідрометричних та лінійних), у тому числі баз відпочинку, дач, гаражів та стоянок автомобілів.

Крім цього, згідно з положень ст. 43 ЗК України землі природно-заповідного фонду - це ділянки суші і водного простору з природними комплексами та об'єктами, що мають особливу природоохоронну, екологічну, наукову, естетичну, рекреаційну та іншу цінність, яким відповідно до закону надано статус територій та об'єктів природно-заповідного фонду.

Відповідно до ст. 53 Закону України "Про природно-заповідний фонд України" рішення про організацію чи оголошення територій та об'єктів природно-заповідного фонду місцевого значення та встановлення охоронних зон територій та об'єктів природно-заповідного фонду приймається обласними, Київською та Севастопольською міськими радами.

Згідно ст. 47 Закону України "Про землеустрій" проектами землеустрою щодо організації і встановлення меж територій природно-заповідного фонду та іншого природоохоронного призначення визначаються місце розташування і розміри земельних ділянок, власники земельних ділянок, землекористувачі, у тому числі орендарі, а також встановлюється режим використання та охорони територій природно-заповідного фонду та іншого природоохоронного призначення, оздоровчого (округи і зони санітарної (гірничо-санітарної) охорони), рекреаційного та історико-культурного (охоронні зони) призначення. Порядок розробки проектів землеустрою щодо організації і встановлення меж територій природно-заповідного фонду та іншого природоохоронного призначення, оздоровчого, рекреаційного та історико-культурного призначення встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до положень пункту 10 Порядку розроблення проектів землеустрою з організації та встановлення меж територій природно-заповідного фонду, іншого природоохоронного, оздоровчого, рекреаційного та історико-культурного призначення, який затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 25.08.2004 р. N 1094, проект землеустрою з організації та встановлення меж територій природно-заповідного фонду розглядається та затверджується сільською, селищною, міською радою, обласною, районною, Київською або Севастопольською міською держадміністрацією чи в установленому порядку подається іншим органам, до повноважень яких належить надання у користування або передача у власність земельних ділянок.

Згідно з п. 1 рішення від 22.08.2007 N 162/1996 "Про питання створення ландшафтного заказника місцевого значення "Жуків острів" Київською міською радою було схвалено схему ландшафтного заказника місцевого значення "Жуків острів" у складі детального плану території острова Жуків, при цьому радою жодним чином не встановлено та не вирішено питання щодо визначення його меж та розміру, а п. 3 вказаного рішення Державному управлінню охорони навколишнього природного середовища в м. Києві доручено забезпечити розробку проекту створення ландшафтного заказника місцевого значення "Жуків острів".

Зазначене рішення ради має організаційний характер врегулювання поточних питань і містить в собі лише проект створення ландшафтного заказника місцевого значення "Жуків острів".

В свою чергу, п. 9 рішення Київської міської ради N 806/3381 від 19.07.2005 р. регламентовано утриматись до встановлення меж ландшафтного заказника місцевого значення острів Жуків від розгляду питань відведення земельних ділянок, які відповідно до рішення Київської міської ради від 02.12.99 N 147/649 "Про оголошення природних об'єктів пам'ятками природи та заказниками місцевого значення у м. Києві" (згідно якого ландшафтний заказник оголошено заказником місцевого значення), можуть бути включені до складу заказника.

На розміщення спірних земельних ділянок на території заказника "Острів Жуків" вказувалось у висновках Державного управління охорони навколишнього природного середовища в м. Києві від 19.12.2007 N 05-08/10162 та Головного управління містобудування, архітектури та дизайну міського середовища Київської міської державної адміністрації від 17.07.2007 N 19-7172, що містяться в матеріалах проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок Обслуговуючому кооперативу житловому кооперативу "Житловий рай".

На підставі наведеного, відповідач-1 - Київська міська рада до встановлення меж ландшафтного заказника місцевого значення "Острів Жуків" повинен був утриматись від розгляду питань відведення земельних ділянок, які відповідно до рішення Київської міської ради від 02.12.99 N 147/649 "Про оголошення природних об'єктів пам'ятками природи та заказниками місцевого значення у м. Києві", згідно якого ландшафтний заказник оголошено заказником місцевого значення), можуть бути включені до складу заказника.

При врахуванні встановлених обставин справи, рішення Київської міської ради N 559/2628 від 29.10.2009 р. "Про передачу обслуговуючому кооперативу житловому кооперативу "ЖИТЛОВИЙ РАЙ" земельних ділянок для житлової забудови на вулиці Лютневій у Голосіївському районі м. Києва" не відповідає вимогам чинного законодавства, що згідно з ч. 2 ст. 144 Конституції України, ч. 3 ст. 152 ЗК України, ч. 10 ст. 59 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" є підставою для визнання його недійсним в судовому порядку.

Заперечення відповідача-1 щодо того, що Київська міська рада, приймаючи рішення від 29.10.2009 р. N 559/2628 "Про передачу обслуговуючому кооперативу житловому кооперативу "ЖИТЛОВИЙ РАЙ" земельних ділянок для житлової забудови на вул. Лютневій у Голосіївському районі м. Києва" діяла в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією України та Законами України, і жодним чином не порушувала права Державного комітету України із земельних ресурсів, оскільки останній не наділений повноваженнями розпоряджатися землями комунальної власності м. Києва, є безпідставними та не беруться судом до уваги, виходячи з наступного.

Згідно приписів ст. 15 ЗК України, ст. 6 Закону України "Про державний контроль за використанням та охороною земель" п. 3  Положення про Державний комітет України із земельних ресурсів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 19.03.2008 р. N 224, на Державний комітет України із земельних ресурсів, покладено здійснення державного контролю за використанням та охороною земель.

Таким чином, Державний комітет України із земельних ресурсів уповноважений здійснювати функцію контролю за використанням та охороною земель, а тому позов заступника прокурора м. Києва в інтересах держави, у відповідності до ст. 2 ГПК України, поданий з правильним визначенням органу, уповноваженого державою здійснювати вказану функцію.

Відповідно до положень ст. 155 ЗК України у разі видання органом виконавчої або органом місцевого самоврядування акта, яким порушуються права особи щодо володіння, користування чи розпорядження належною їй земельною ділянкою, такий акт визнається недійсним.

Виходячи з вищевикладеного, та враховуючи, що державні акти на право власності на земельні ділянки серії ЯЖ NN 922765, 922766, зареєстровані 02.12.2009 р. Головним управлінням земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (за NN 07-8-00315 та 07-8-00314 відповідно, видані Обслуговуючому кооперативу житлового кооперативу "Житловий рай" на підставі рішення Київської міської ради від N 559/2628 від 29.10.2009 р., яке визнане недійсним у судовому порядку, як таке що прийняте з порушеннями чинного законодавства України, вимоги щодо визнання недійсними зазначених актів підлягають задоволенню.

Також прокуратурою м. Києва заявлено вимогу про визнання недійсними договорів оренди земельних ділянок, укладених 24.12.2009 р. між Київською міською радою та Обслуговуючим кооперативом житловим кооперативом "Житловий рай" та зареєстровані Головним управлінням земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) у книзі записів державної реєстрації договорів 14.01.2009 NN 79-6-00731 та 79-6-00732.

Враховуючи, що рішення на підставі якого Обслуговуючий кооператив житлового кооперативу "Житловий рай" набуто права власності на земельні ділянки, є недійсним, укладення договорів оренди земельних ділянок NN 79-6-00731 та 79-6-00732 від 24.12.2009 р. відбулось з порушенням норм чинного законодавства, заявлені позовні вимоги щодо визнання недійсними зазначених договорів, суд визнає такими, що підлягають задоволенню.

Щодо заявлених позовних вимог про зобов'язання Головного управління земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) внести до автоматизованої системи державного земельного кадастру відомості про право власності територіальної громади міста Києва в особі Київської міської ради на земельні ділянки, що розташовані на вулиці Лютневій у Голосіївському районі міста Києва.

Суд приходить до висновку, що позовні вимоги в цій частині задоволенню не підлягають, виходячи з наступного.

Права та інтереси держави Головним управлінням земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (КМДА) не порушені, а норми процесуального закону не передбачають вирішення спору на майбутнє, і зазначене прямо визначено у п. 4 ч. 1 ст. 84 ГПК України, де вказується, що резолютивна частина рішення має містити висновок про задоволення позову або про відмову в позові повністю чи частково по кожній з заявлених вимог; висновок не може залежати від настання або ненастання якихось обставин (умовне рішення).

Прийняття судом рішення щодо визнання недійсним рішення Київської міської ради N 559/2628 від 29.10.2009 р. "Про передачу обслуговуючому кооперативу житловому кооперативу "ЖИТЛОВИЙ РАЙ" земельних ділянок для житлової забудови на вулиці Лютневій у Голосіївському районі м. Києва" своїм наслідком передбачає внесення до державного земельного кадастру відомостей про право власності територіальної громади міста Києва в особі Київської міської ради у встановленому чинним законодавством порядку, тому в суду відсутні підстави вважати, що відповідач-2 буде порушувати права позивача, а про зазначене заявляється самим Головним управлінням земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (КМДА) у поданому суду відзиві на позов.

Враховуючи вищевикладене, з врахуванням наданих доказів прийшов до висновку про часткове задоволення позовних вимог.

У відповідності до ст. 49 ГПК України, судові витрати покладаються на відповідачів пропорційно розміру задоволених позовних вимог.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 44, 49, 82 - 85 ГПК України, господарський суд, вирішив:

1. Позов задовольнити частково.

2. Визнати недійсним з моменту прийняття рішення Київської міської ради від 29.10.2009 р. N 559/2628 "Про передачу обслуговуючому кооперативу житловому кооперативу "ЖИТЛОВИЙ РАЙ" земельних ділянок для житлової забудови на вулиці Лютневій у Голосіївському районі м. Києва".

3. Визнати недійсним виданий Обслуговуючому кооперативу житловому кооперативу "Житловий рай" (01004, м. Київ, вул. Кропивницького, буд. 18, офіс 34; ідентифікаційний код 35197577) державний акт на право власності на земельні ділянки серії ЯЖ N 922765 зареєстрований 02.12.2009 р. Головним управлінням земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (01044, м. Київ, вул. Хрещатик, 32-а; код ЄДРПОУ 26199097) за N 07-8-00315.

4. Визнати недійсним виданий Обслуговуючому кооперативу житловому кооперативу "Житловий рай" (01004, м. Київ, вул. Кропивницького, буд. 18, офіс 34; ідентифікаційний код 35197577) державний акт на право власності на земельні ділянки серії ЯЖ N 922766, зареєстрований 02.12.2009 р. Головним управлінням земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (01044, м. Київ, вул. Хрещатик, 32-а; код ЄДРПОУ 26199097) за N 07-8-00314.

5. Визнати недійсними договори оренди земельних ділянок, укладені 24.12.2009 р. між Київською міською радою та Обслуговуючим кооперативом житловим кооперативом "Житловий рай" (01004, м. Київ, вул. Кропивницького, буд. 18, офіс 34; ідентифікаційний код 35197577) та зареєстровані Головним управлінням земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) у книзі записів державної реєстрації договорів 14.01.2009 NN 79-6-00731 та 79-6-00732.

6. Визнати відсутність у Обслуговуючого кооперативу житлового кооперативу "Житловий рай" (01004, м. Київ, вул. Кропивницького, буд. 18, офіс 34; ідентифікаційний код 35197577) права власності на земельні ділянки, що розташовані на вул. Лютневій у Голосіївському районі м. Києва загальною площею 20,04 га, вартістю за нормативною грошовою оцінкою 53116009,65 грн.

7. В іншій частині позовних вимог відмовити.

8. Стягнути з Київської міської ради (01044, м. Київ, вул. Хрещатик 36, код ЄДРПОУ 22883141) в дохід державного бюджету України 85 (вісімдесят п'ять) грн. 00 коп. державного мита та 118 (сто вісімнадцять) грн. 00 коп. витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу.

9. Стягнути з Обслуговуючого кооперативу житлового кооперативу "Житловий рай" (01004, м. Київ, вул. Кропивницького, буд. 18, офіс 34; ідентифікаційний код 35197577) в дохід державного бюджету України 170 (сто сімдесят) грн. 00 коп. державного мита та 118 (сто вісімнадцять) грн. 00 коп. витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу.

10. Видати накази після набрання рішенням законної сили.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним господарським судом.

Дата підписання рішення 09.09.2011 р.

 

Головуючий суддя

О. В. Гулевець

Суддя

А. М. Івченко

Суддя

А. Б. Пригунова

 




 
 
Copyright © 2003-2018 document.UA. All rights reserved. При використанні матеріалів сайту наявність активного посилання на document.UA обов'язково. Законодавство-mirror:epicentre.com.ua
RSS канали