ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

УХВАЛА

09.11.2011 р.

N К-56356/09-С

Колегія суддів Вищого адміністративного суду України у складі: Гашицького О. В., Мойсюка М. І., Малиніна В. В., Штульман І. В., Ситникова О. Ф., розглянувши у попередньому судовому засіданні справу за адміністративним позовом ОСОБА_6 до Президента України Ющенка Віктора Андрійовича, третя особа: Голова Верховного Суду України Онопенко Василь Васильович, про визнання незаконним та скасування Указу Президента України, за касаційною скаргою ОСОБА_6 на постанову Донецького окружного адміністративного суду від 28 липня 2009 року і ухвалу Донецького апеляційного адміністративного суду від 27 жовтня 2009 року, установила:

У жовтні 2008 року ОСОБА_6 звернувся із зазначеним позовом посилаючись на те, що 23 червня 2009 року Президент України Ющенко В. А. видав Указ N 475/2009 "Про відзначення державними нагородами України з нагоди дня Конституції України", яким нагородив орденом князя Ярослава Мудрого V ступеня Голову Верховного Суду України Онопенка В. В., чим порушив вимоги закону і права позивача у сфері публічно-правових відносин.

Посилаючись на ці обставини ОСОБА_6 просив про задоволення позову.

Постановою Донецького окружного адміністративного суду від 28 липня 2009 року, залишеною без змін ухвалою Донецького апеляційного адміністративного суду від 27 жовтня 2009 року у позові відмовлено.

У поданій до Вищого адміністративного суду України касаційній скарзі позивач, посилаючись на неправильне застосування судами норм матеріального і порушення норм процесуального права, просить судові рішення скасувати, ухвалити нове рішення, яким позов задовольнити.

Заслухавши доповідача, перевіривши доводи касаційної скарги, матеріали справи колегія суддів дійшла висновку про відхилення скарги з таких підстав.

Відповідно до частини 1 статті 220 Кодексу адміністративного судочинства України суд касаційної інстанції перевіряє правильність застосування судами першої та апеляційної інстанцій норм матеріального та процесуального права, правової оцінки обставин у справі і не може досліджувати докази, встановлювати та визнавати доведеними обставини, що не були встановлені в судовому рішенні, та вирішувати питання про достовірність того чи іншого доказу.

Згідно з частиною 3 статті 211 Кодексу адміністративного судочинства України підставами касаційного оскарження є порушення судом норм матеріального чи процесуального права.

З матеріалів справи вбачається, що оскаржувані судові рішення ухвалені з додержанням норм матеріального і процесуального права, підстави для їх обов'язкового скасування відсутні.

Відмовляючи у позові суди, на підставі наявних у справі даних встановили і правильно виходили з того, що оскаржуваний Указ Президента України відповідає вимогам закону і не порушує прав позивача.

Суди до спірних правовідносин правильно застосували положення норм 19, 106 Конституції України, 3, 5, 7 Закону України "Про державні нагороди України" та Кодексу адміністративного судочинства України.

За приписами частини 1 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.

Згідно з частиною 2 статті 171 Кодексу адміністративного судочинства України право оскаржити нормативно-правовий акт мають особи, щодо яких його застосовано, а також особи - суб'єкти правовідносин, у яких буде застосовано цей акт.

Суди дійшли правильного висновку, що Указ Президента України від 23 червня 2009 року N 475/2009 "Про відзначення державними нагородами України з нагоди Дня Конституції України" є правовим актом індивідуальної дії, не містить норм права і торкається інтересів конкретно визначеної особи - Голови Верховного Суду України Онопенка В. В.

Дія цього Указу не розповсюджується на інших осіб, у тому числі на позивача, не зачіпає його права, свободи чи інтереси. Позивач не перебуває у відносинах, до яких спірний Указ може бути застосовано.

За таких обставин, правових підстав для задоволення позову не було.

Рішення судів відповідають дійсним обставинам справи та нормам матеріального і процесуального права, доводи касаційної скарги їх висновків не спростовують, такі ґрунтуються на помилковому трактуванні правових норм, а тому підстав для скасування судових рішень колегія суддів не вбачає.

За правилами частини першої статті 224 Кодексу адміністративного судочинства України, суд касаційної інстанцій залишає касаційну скаргу без задоволення, а судові рішення - без змін, якщо визнає, що суди першої та апеляційної інстанцій не допустили порушень норм матеріального і процесуального права при ухваленні судових рішень чи вчиненні процесуальних дій.

Не може бути скасовано правильне і справедливе рішення суду з одних лише формальних міркувань.

Керуючись статтями 2201, 223, 224, 231 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів ухвалила:

Касаційну скаргу ОСОБА_6 відхилити, а постанову Донецького окружного адміністративного суду від 28 липня 2009 року і ухвалу Донецького апеляційного адміністративного суду від 27 жовтня 2009 року залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копій особам, які беруть участь у справі, і оскарженню не підлягає.

 

Суддя

М. І. Мойсюк

 




 
 
Copyright © 2003-2018 document.UA. All rights reserved. При використанні матеріалів сайту наявність активного посилання на document.UA обов'язково. Законодавство-mirror:epicentre.com.ua
RSS канали