ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

УХВАЛА

18.08.2011 р.

N П/9991/428/11

Суддя Вищого адміністративного суду України Малинін В. В., вирішуючи питання про прийняття позовної заяви ОСОБА_1 до Кабінету Міністрів України про визнання постанови N 745 від 6 липня 2011 року (Постанова N 745) незаконною, такою, що не відповідає правовому акту вищої юридичної сили, встановив:

ОСОБА_1 звернувся до Вищого адміністративного суду України із позовною заявою, в якій просив визнати постанову Кабінету Міністрів України N 745 від 6 липня 2011 року (Постанова N 745) незаконною, такою, що не відповідає правовому акту вищої юридичної сили.

Територіальна підсудність адміністративних справ врегульована положеннями статті 19 КАС України і дозволяє розмежувати предметну компетенцію адміністративних судів одного рівня в залежності від місця розгляду справи. Територіальна підсудність визначає, який конкретно адміністративний суд може розглянути конкретну адміністративну справу за першою інстанцією.

Згідно частини 3 статті 19 КАС України адміністративні справи з приводу оскарження нормативно-правових актів Кабінету Міністрів України, міністерства чи іншого центрального органу виконавчої влади, Національного банку України чи іншого суб'єкта владних повноважень, повноваження якого поширюються на всю територію України, крім випадків, передбачених цим Кодексом, адміністративні справи з приводу оскарження рішень Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері державних закупівель, адміністративні справи, відповідачем у яких є закордонне дипломатичне чи консульське представництво України, його посадова чи службова особа, а також адміністративні справи про анулювання реєстраційного свідоцтва політичної партії, про заборону (примусовий розпуск, ліквідацію) політичної партії вирішуються окружним адміністративним судом, територіальна юрисдикція якого поширюється на місто Київ.

Зазначена норма запроваджує виключну територіальну підсудність. Виключна територіальна підсудність унеможливлює можливість вибору позивачем підсудності іншої ніж та, що встановлена адміністративним процесуальним законом для розгляду даної категорії спорів.

З урахуванням вище зазначеної норми адміністративного судочинства, даний позов не підсудний Вищому адміністративному суду як суду першої інстанції, а тому, згідно пункту 6 частини 2 статті 108 КАС України позовна заява підлягає поверненню позивачу.

Керуючись ст. ст. 19, 108, 231 Кодексу адміністративного судочинства України, ухвалив:

Позовну заяву ОСОБА_1 до Кабінету Міністрів України про визнання постанови N 745 від 6 липня 2011 року (Постанова N 745) незаконною, такою, що не відповідає правовому акту вищої юридичної сили, - повернути позивачу.

Роз'яснити позивачу, що він має право звернутися до адміністративного суду в порядку, встановленому ч. 3 ст. 19 КАС України.

 

Суддя

В. В. Малинін

 




 
 
Copyright © 2003-2018 document.UA. All rights reserved. При використанні матеріалів сайту наявність активного посилання на document.UA обов'язково. Законодавство-mirror:epicentre.com.ua
RSS канали