ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ПОСТАНОВА

07.07.2011 р.

N 2а-6651/11/2670

Постанову залишено без змін(згідно з ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 21 грудня 2011 року) (Ухвала N 2а-6651/11/2670)

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі: головуючого - судді Огурцова О. П., при секретарі судового засідання - Покотило М. С., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом заступника прокурора міста Києва до Київської міської ради, треті особи - Головне управління земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), товариство з обмеженою відповідальністю "ГОЛДЕН ХАУС", про визнання протиправним та скасування рішення N 418/3856 від 26.02.2010 (за участю представника прокуратури - Лелиця В. В. (службове посвідчення оглянуто у судовому засіданні), представника відповідача - ОСОБА_2 (довіреність N 225-КР-368 від 06.04.2011), представника третьої особи 1 - ОСОБА_3 (довіреність N 06-34/30442 від 21.102010), представника третьої особи 2 - ОСОБА_4 (довіреність б/н від 11.10.2010).

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Заступник прокурора міста Києва звернувся до Окружного адміністративного суду міста Києва з адміністративним позовом до Київської міської ради, третя особа Головне управління земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), про визнання протиправним та скасування рішення N 418/3856 від 26.02.2010.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що висновки Головного управління містобудування, архітектури та дизайну міського середовища N 19-9040 від 31.08.2007 та Державного управління охорони навколишнього природного середовища в місті Києві N 05-08/8153 від 31.10.2007 не можуть бути підставою для відведення земельної ділянки, оскільки втратили чинність у зв'язку з невиконанням викладених в них вимог, а висновок Головного управління охорони культурної спадщини N 7206 від 18.09.2008 у зв'язку з закінченням терміну його дії. Також позивач зазначив про те, що внесення пунктом 3 оскаржуваного рішення змін до Програми розвитку зеленої зони міста Києва до 2010 року та концепції формування зелених насаджень в центральній частині міста, затверджених рішенням Київської міської ради від 19.07.2005 N 806/3381, шляхом виключення з переліку спортивних парків спортивного парку "Старт" заводу автоматики імені Петровського, а саме земельну ділянку площею 4,35 га, суперечить меті програми та інтересам жителів міста Києва.

Ухвалами Окружного адміністративного суду міста Києва від 13.05.2011 відкрито провадження, закінчено підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 01.06.2011 залучено до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору товариство з обмеженою відповідальністю "ГОЛДЕН ХАУС".

У судовому засіданні 20.06.2011 оголошувалась перерва.

У судовому засіданні 07.07.2011, у порядку частини третьої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України було проголошено вступну та резолютивну частини постанови.

У судовому засіданні 07.07.2011 представник прокуратури підтримав позовні вимоги у повному обсязі та просив суд задовольнити позов.

Представники відповідача та третьої особи 2 у судовому засіданні 07.07.2011 заперечили проти адміністративного позову та просили суд відмовити у задоволенні позовних вимог у повному обсязі.

Свої заперечення на адміністративний позов відповідач обґрунтовує тим, що рішення Київської міської ради N 418/3856 від 26.02.2010 було прийнято в межах повноважень та у відповідності з Земельним кодексом України, проект землеустрою щодо відведення у приватну власність земельної ділянки було погоджено у встановленому законом порядку з усіма відповідними службами, було затверджено містобудівне обґрунтування щодо внесення змін до містобудівної документації, внесено зміни до Програми розвитку зеленої зони міста Києва до 2010 року та концепції формування зелених насаджень в центральній частині міста, затверджених рішенням Київської міської ради N 806/3381 від 19.07.2005, а саме, виключено з переліку спортивних парків спортивний парк "Старт" заводу автоматики імені Петровського. Також відповідач зазначив про те, що вимоги висновків-погоджень проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки набувають обов'язкового характеру після затвердження проекту землеустрою рішенням ради, а тому посилання позивача на втрату висновками Головного управління містобудування, архітектури та дизайну міського середовища, Державного управління охорони навколишнього природного середовища в місті Києві та Головного управління охорони культурної спадщини своєї чинності є безпідставними.

Представник третьої особи 2 свої заперечення на адміністративний позов обґрунтовував тим, що рішення Київської міської ради N 418/3856 від 26.02.2010 було прийнято з дотриманням усіх норм чинного законодавства щодо порядку відведення земельної ділянки.

У судовому засіданні 07.07.2011 представник третьої особи 1 проти позовних вимог не заперечував та просив суд задовольнити позов.

Розглянувши подані позивачем документи і матеріали, заслухавши пояснення представників позивача, відповідача, третьої особи 1 та третьої особи 2, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив:

22.02.2007 між Державною податковою інспекцією у місті Києва та товариством з обмеженою відповідальністю "ГОЛДЕН ХАУС" укладено інвестиційний договір N 1, об'єктом якого є спортивний комплекс стадіон "Старт", що розташований за адресою: м. Київ, вул. Шолуденка, 26 - 28/4 та об'єктом інвестування-реконструкція та введення в експлуатацію спортивно-оздоровчого комплексу та будівництво багатофункціонального житлово-офісного комплексу з приміщеннями торговельного-розважального призначення та паркінгом.

Розпорядженням Київської міської адміністрації "Про реконструкцію Спортивного комплексу "Стадіон "Старт" на вул. Шолуденка, 26 - 28/4 у Шевченківському районі" N 976 від 30.07.2007 дозволено товариству з обмеженою відповідальністю "ГОЛДЕН ХАУС" здійснити проектування та реконструкцію спортивного комплексу "Стадіон "Старт" з будівництвом багатофункціонального комплексу спортивно-оздоровчого, офісно-житлового та торговельно-розважального призначення з паркінгом на земельній ділянці по вул. Шолуденка, 26 - 28/4 у Шевченківському районі міста Києва, зокрема, за умови оформлення у встановленому порядку права користування земельною ділянкою для реконструкції спортивного комплексу "Стадіон "Старт" з будівництвом багатофункціонального комплексу спортивно-оздоровчого, офісно-житлового та торговельно-розважального призначення з паркінгом на земельній ділянці по вул. Шолуденка, 26 - 28/4 у Шевченківському районі міста Києва.

01.02.2007 товариство з обмеженою відповідальністю "ГОЛДЕН ХАУС" звернулось до Київської міської ради з клопотанням про надання у користування земельної ділянки.

26.02.2010 Київською міською радою було прийнято рішення N 418/3856 "Про передачу товариству з обмеженою відповідальністю "ГОЛДЕН ХАУС" земельних ділянок для комплексної реконструкції спортивного комплексу стадіону "Старт", будівництва, експлуатації та обслуговування спортивно-оздоровчого комплексу та багатофункціонального житлово-офісного комплексу з приміщеннями торгово-розважального призначення та паркінгом на вул. Шолуденка, 26 - 28/4 у Шевченківському районі м. Києва".

Пунктом 1 зазначеного рішення припинено Відкритому акціонерному товариству "Науково-виробничий комплекс "Київський завод автоматики ім., Г. І. Петровського" право користування земельною ділянкою площею 0,28 га, відведеною відповідно до рішення виконавчого комітету Київської міської ради депутатів трудящих від 19.09.67 "Про закріплення за заводом автоматики ім. Г. І. Петровського території стадіону "Старт" та дозвіл на будівництво спортивного комплексу" та переведено зазначену земельну ділянку до земель запасу житлової і громадської забудови.

Згідно із пунктами 2 та 3 рішення Київської міської ради N 418/3856 від 26.02.2010 затверджено містобудівне обґрунтування щодо визначення параметрів реконструкції спортивного комплексу стадіону "Старт", будівництва, експлуатації та обслуговування спортивного оздоровчого комплексу та багатофункціонального житлово-офісного комплексу з приміщеннями торгово-розважального призначення та паркінгом на вул. Полуденка, 26 - 28/4 у Шевченківському районі м. Києва та внесено зміни до Програми розвитку зеленої зони міста Києва до 2010 року та концепції формування зелених насаджень в центральній частині міста, затверджених рішенням Київської міської ради N 806/3381 від 19.07.2005, продовжених рішенням Київської міської ради N 714/2783 від 27.11.2009, виключивши з переліку спортивних парків, спортивний парк "Старт" заводу автоматики ім. Петровського - земельну ділянку площею 4,35 га.

Пунктами 4 та 5 зазначеного рішення затверджено проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок товариству з обмеженою відповідальністю "ГОЛДЕН ХАУС" та передано земельні ділянки загальною площею 4,83 га для комплексної реконструкції спортивного комплексу стадіону "Старт", будівництва, експлуатації обслуговування спортивно-оздоровчого комплексу та багатофункціонального житлово-офісного комплексу з приміщеннями торгово-розважального призначення та паркінгом на вул. Шолуденка, 26 - 28/4 у Шевченківському районі м. Києва, в тому числі ділянку N 1 площею 4,35 га - в довгострокову оренду на 15 років, зокрема, площею 4,12 га - за рахунок земель, відведених відповідно до пункту 5 рішення Київської міської ради N 209/1186 від 01.03.2001 "Про оформлення права користування земельними ділянками" та право користування якими посвідчено договором на право тимчасового довгострокового користування землею N 85-5-00073 від 15.05.2001, площею 0,10 га за рахунок земель запасу житлової та громадської забудови, площею 0,13 га - за рахунок міських земель, не наданих у власність чи користування; ділянка N 2 загальною площею 0,48 га - в короткострокову оренду на 5 років, зокрема площею 0,18 га - за рахунок земель запасу житлової та громадської забудови, площею 0,30 га - за рахунок міських земель, не наданих у власність чи користування.

20.04.2011 прокуратурою міста Києва було винесено протест N 05/4/238-вих-11, яким вимагалось рішення Київської міської ради N 418/3856 від 26.02.2010 скасувати, як таке, що суперечить чинному законодавству, зупинено дію зазначеного рішення та зобов'язано розглянути зазначений протест у 10 денний термін.

Листом N 225-СК-487 від 29.04.2011 Київська міська рада повідомила прокуратуру міста Києва про те, що протест прокуратури міста Києва N 05/4/238-вих-11 від 20.04.2011 буде розглянуто на пленарному засіданні сесії Київської міської ради відповідно до її регламенту та про результати його розгляду буде повідомлено додатково. Зазначений лист прокуратурою міста Києва було отримано 04.05.2010, що підтверджується штампом про отримання.

Вважаючи оскаржуванерішення протиправним та таким, що не відповідає вимогам чинного земельного законодавства, прокурор міста Києва звернувся до суду з вимогою визнання його протиправним та скасування.

Оцінивши докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні, суд вважає позов таким, що підлягає задоволенню з наступних підстав.

Відповідно до частин першої, третьої та четвертої статті 21 Закону України "Про прокуратуру" протест на акт, що суперечить закону, приноситься прокурором, його заступником до органу, який його видав, або до вищестоящого органу. У такому ж порядку приноситься протест на незаконні рішення чи дії посадової особи. Протест прокурора зупиняє дію опротестованого акта і підлягає обов'язковому розгляду відповідним органом або посадовою особою у десятиденний строк після його надходження. Про наслідки розгляду протесту в цей же строк повідомляється прокурору. У разі відхилення протесту або ухилення від його розгляду прокурор може звернутися з заявою до суду про визнання акта незаконним. Заяву до суду може бути подано протягом п'ятнадцяти днів з моменту одержання повідомлення про відхилення протесту або закінчення передбаченого законом строку для його розгляду. Подача такої заяви зупиняє дію правового акта.

З аналізу зазначеної норми права вбачається, що у разі ухилення від розгляду протесту прокурору на акт, що суперечить закону у встановлений чинним законодавством строк, а саме у десятиденний строк після його надходження, прокурор може звернутися з заявою до суду про визнання акта незаконним протягом п'ятнадцяти днів з моменту закінчення передбаченого законом строку для його розгляду.

Протест N 05/4/238-вих-11 на рішення Київської міської ради N 418/3856 від 26.02.2010 прокуратурою міста Києва був винесений 20.04.2011, листом N 225-СК-487 від 29.04.2011 Київська міська рада повідомила прокуратуру міста Києва про те, що зазначений протест буде розглянуто на пленарному засіданні сесії Київської міської ради, водночас у встановлений чинним законодавством десятиденний строк не надало відповіді за результатами розгляду протесту.

Адміністративний позов до Окружного адміністративного суду міста Києва позивачем було подано 12.05.2011.

З огляду на викладене суд дійшов висновку про те, що прокуратура міста Києва правомірно звернулась до суду з позовом про визнання протиправним та скасування рішення N 418/3856 від 26.02.2010.

Відповідно до статті 3 Земельного кодексу України земельні відносини регулюються Конституцією України, цим Кодексом, а також прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами. Земельні відносини, що виникають при використанні надр, лісів, вод, а також рослинного і тваринного світу, атмосферного повітря, регулюються цим Кодексом, нормативно-правовими актами про надра, ліси, води, рослинний і тваринний світ, атмосферне повітря, якщо вони не суперечать цьому Кодексу.

З клопотанням про надання у користування земельної ділянки товариство з обмеженою відповідальністю "ГОЛДЕН ХАУС" звернулось 01.02.2007, рішення "Про передачу товариству з обмеженою відповідальністю "ГОЛДЕН ХАУС" земельних ділянок для комплексної реконструкції спортивного комплексу стадіону "Старт", будівництва, експлуатації та обслуговування спортивно-оздоровчого комплексу та багатофункціонального житлово-офісного комплексу з приміщеннями торгово-розважального призначення та паркінгом на вул. Шолуденка, 26 - 28/4 у Шевченківському районі м. Києва" N 418/3856 було прийнято відповідачем 26.02.2010, з огляду на що при вирішенні питання щодо порядку надання земельної ділянки мають застосовуватись норми права, які були чинні на момент існування правовідносин.

Згідно із пунктом "д" частини першої статті 9 Земельного кодексу України до повноважень Київської і Севастопольської міських рад у галузі земельних відносин на їх території, зокрема, належить: припинення права користування земельними ділянками у випадках, передбачених цим Кодексом.

Пунктами "а" та "б" частини першої статті 141 Земельного кодексу України встановлено, що підставами припинення права користування земельною ділянкою є добровільна відмова від права користування земельною ділянкою та вилучення земельної ділянки у випадках, передбачених цим Кодексом.

Частинами першою та другою статті 149 Земельного кодексу України встановлено, що земельні ділянки, надані у постійне користування із земель державної та комунальної власності, можуть вилучатися для суспільних та інших потреб за рішенням органів державної влади та органів місцевого самоврядування. Вилучення земельних ділянок провадиться за згодою землекористувачів на підставі рішень Кабінету Міністрів України, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, сільських, селищних, міських рад відповідно до їх повноважень.

З аналізу зазначених норм права вбачається, що Київська міська рада має право на припинення право постійного користування земельною ділянкою у разі відмови землекористувача від права користування земельною ділянкою та у випадку вилучення земельної ділянки за згодою землекористувача для суспільних та інших потреб.

Пунктом 1 рішення Київської міської ради N 418/3856 від 26.02.2010 припинено Відкритому акціонерному товариству "Науково-виробничий комплекс "Київський завод автоматики ім., Г. І. Петровського" право користування земельною ділянкою площею 0,28 га, відведеною відповідно до рішення виконавчого комітету Київської міської ради депутатів трудящих від 19.09.67 "Про закріплення за заводом автоматики ім. Г. І. Петровського території стадіону "Старт" та дозвіл на будівництво спортивного комплексу".

Як на обґрунтування правомірності припинення права постійного користування земельною ділянкою відповідач посилається на лист-згоду N 505/826 від 11.06.2008, водночас, зазначений лист згода не міститься в проекті землеустрою щодо відведення товариству з обмеженою відповідальністю "ГОЛДЕН ХАУС" земельних ділянок для комплексної реконструкції спортивного комплексу стадіону "Старт", будівництва, експлуатації та обслуговування спортивно-оздоровчого комплексу та багатофункціонального житлово-офісного комплексу з приміщеннями торгово-розважального призначення та паркінгом на вул. Шолуденка, 26 - 28/4 у Шевченківському районі м. Києва та не був наданий суду відповідачем.

З урахуванням наведеного суд дійшов висновку про те, що посилання відповідача на лист-згоду N 505/826 від 11.06.2008, як на обґрунтування правомірності припинення права постійного користування земельною ділянкою є безпідставними.

З огляду на викладене суд дійшов висновку про те, що відповідачем було неправомірно пунктом 1 рішення N 418/3856 від 26.02.2010 припинено Відкритому акціонерному товариству "Науково-виробничий комплекс "Київський завод автоматики ім. Г. І. Петровського" право постійного користування земельною ділянкою площею 0,28 га, відведеною відповідно до рішення виконавчого комітету Київської міської ради депутатів трудящих від 19.09.67 "Про закріплення за заводом автоматики ім. Г. І. Петровського території стадіону "Старт" та дозвіл на будівництво спортивного комплексу", оскільки немає належних доказів отримання згоди зазначеного підприємства на припинення його права постійного користування земельною ділянкою.

Пунктами "б" та "в" статті 9 Земельного кодексу України встановлено, що до повноважень Київської і Севастопольської міських рад у галузі земельних відносин на їх території, зокрема, належить розпорядження землями територіальної громади міста та надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності відповідно до Земельного кодексу України.

Згідно із частиною третьою статті 124 Земельного кодексу України передача в оренду земельних ділянок громадянам і юридичним особам із зміною їх цільового призначення та із земель запасу під забудову здійснюється за проектами відведення в порядку, встановленому статтями 118, 123 цього Кодексу.

Відповідно дочастини першої статті 123 Земельного кодексу України (в редакції, чинній на момент звернення товариства з обмеженою відповідальністю "ГОЛДЕН ХАУС" до відповідача з клопотанням про надання земельної ділянки) надання земельних ділянок юридичним особам у постійне користування здійснюється на підставі рішень органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування за проектами відведення цих ділянок.

Частинами третьою, четвертою та п'ятою статті 123 Земельного кодексу встановлено, що юридична особа, зацікавлена в одержанні земельної ділянки у постійне користування із земель державної або комунальної власності, звертається з відповідним клопотанням до районної, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій або сільської, селищної, міської ради. До клопотання про відведення земельної ділянки додаються матеріали, передбачені частиною п'ятнадцятою статті 151 цього Кодексу, документи, що обґрунтовують її розмір, призначення та місце розташування. Відповідна районна державна адміністрація або сільська, селищна, міська рада розглядає клопотання у місячний строк і дає згоду на розроблення проекту відведення земельної ділянки.

Згідно із частиною шостою статті 123 Земельного кодексу України проект відведення земельної ділянки погоджується із землекористувачем, органом по земельних ресурсах, природоохоронним і санітарно-епідеміологічним органами, органами архітектури та охорони культурної спадщини і після одержання висновку державної землевпорядної експертизи по об'єктах, які їй підлягають, подається до відповідної державної адміністрації або сільської, селищної, міської ради, які розглядають його у місячний строк і, в межах своїх повноважень, визначених цим Кодексом, приймають рішення про надання земельної ділянки.

З аналізу зазначених норм права вбачається, що надання земельної ділянки в користування здійснюється на підставі проекту відведення земельної ділянки, який після погодження з відповідними органами розглядається у місячний строк міською радою, яка приймає рішення про надання земельної ділянки.

Відповідно до частини третьої статті 186 Земельного кодексу України (в редакції, чинній на момент винесення оскаржуваного рішення) прогнозні матеріали використання і охорони земель, проекти землеустрою, матеріали державного земельного кадастру, проекти з питань використання і охорони земель, реформування земельних відносин, а також техніко-економічні матеріали обґрунтувань використання і охорони земель підлягають державній експертизі, яка здійснюється органом по земельних ресурсах відповідно до закону.

Пунктами 9, 10, та 11 Порядку розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України N 677 від 26.05.2004, встановлено, що проект відведення земельної ділянки виконавець погоджує із землевласником або землекористувачем, органом земельних ресурсів, природоохоронним органом, санітарно-епідеміологічною службою, органом містобудування і архітектури та охорони культурної спадщини. Погоджений проект відведення земельної ділянки підлягає державній експертизі, яка проводиться органом земельних ресурсів відповідно до законодавства. Після одержання позитивного висновку державної експертизи проект відведення земельної ділянки розглядається сільською, селищною, міською радою, районною, Київською та Севастопольською міською держадміністрацією, затверджується ними або в установленому порядку подається до інших органів, до повноважень яких належить надання у користування або передача у власність земельних ділянок.

Абзацом 7 статті 9 Закону України "Про державну експертизу землевпорядної документації" встановлено, що обов'язковій державній експертизі підлягають проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок особливо цінних земель, земель лісогосподарського призначення, а також земель водного фонду, природоохоронного, оздоровчого, рекреаційного та історико-культурного призначення

Частиною першою статті 31 зазначеного Закону встановлено, що обов'язкова державна експертиза проводиться за клопотанням (заявами) замовників чи розробників об'єктів державної експертизи, а при вирішенні земельних спорів - також за клопотанням відповідних органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування.

Згідно із статтею 35 Закону України "Про державну експертизу землевпорядної документації" результатом проведення державної експертизи є висновок державної експертизи. Висновки державної експертизи повинні містити оцінку допустимості та можливості прийняття рішення щодо об'єкта державної експертизи і враховувати соціально-економічні наслідки. Якщо об'єкт державної експертизи підготовлений згідно з вимогами законодавства, встановленими стандартами, нормами і правилами, то він позитивно оцінюється та погоджується. У разі необхідності погодження може обумовлюватися певними умовами щодо додаткового опрацювання окремих питань та внесення коректив, виконання яких не потребує суттєвих доробок. Позитивні висновки державної експертизи щодо об'єктів обов'язкової державної експертизи є підставою для прийняття відповідного рішення органами виконавчої влади чи органами місцевого самоврядування, відкриття фінансування робіт з реалізації заходів, передбачених відповідною документацією. Реалізація заходів, передбачених документацією із землеустрою та документацією з оцінки земель, види яких визначені законом, а також матеріалами і документацією державного земельного кадастру щодо об'єктів обов'язкової державної експертизи, без позитивних висновків державної експертизи забороняється. У разі якщо об'єкт державної експертизи не повною мірою відповідає вимогам законодавства, встановленим стандартам, нормам і правилам, він повертається на доопрацювання. При цьому вказуються конкретні вимоги, відповідно до яких необхідно внести зміни і доповнення до об'єкта державної експертизи. Об'єкт державної експертизи, який не відповідає вимогам законодавства, встановленим стандартам, нормам і правилам, оцінюється негативно і не погоджується. Негативна оцінка об'єкта державної експертизи повинна бути всебічно обґрунтована відповідно до вимог законодавства, встановлених стандартів, норм і правил. Висновки державної експертизи після їх затвердження спеціально уповноваженим органом виконавчої влади у сфері державної експертизи є обов'язковими для прийняття до розгляду замовником і врахування при прийнятті відповідного рішення щодо об'єктів державної експертизи.

З аналізу зазначених норм права вбачається, що розроблений проект відведення земельної ділянки погоджується із землекористувачем, органом по земельних ресурсах, природоохоронним і санітарно-епідеміологічним органами, органами архітектури та охорони культурної спадщини та після отримання зазначених погоджень проект підлягає державній експертизі, висновок якої є обов'язковим для врахування при прийнятті відповідного рішення щодо об'єкту державної експертизи.

До проекту землеустрою відведення земельних ділянок товариству з обмеженою відповідальністю "ГОЛДЕН ХАУС" для комплексної реконструкції спортивного комплексу стадіону "Старт", будівництва, експлуатації та обслуговування спортивно-оздоровчого комплексу та багатофункціонального житлово-офісного комплексу з приміщеннями торгово-розважального призначення та паркінгом на вул. Шолуденка, 26 - 28/4 у Шевченківському районі м. Києва, зокрема, додано:

- висновок Головного управління містобудування, архітектури та дизайну міського середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) N 09-10923 від 28.09.2007, відповідно до якого проект землеустрою погоджений для проведення державної землевпорядної експертизи та подальшого затвердження в установленому порядку, зокрема, за умови зобов'язання рішенням Київради про затвердження проекту відведення земельної ділянки замовника виконати вимоги викладені в листі Шевченківської районної у місті Києві державної адміністрації N 01/38-5831 від 08.08.2007.

- висновок N 05-08/9153 від 31.10.2007, відповідно до якого Державне управління охорони навколишнього природного середовища в місті Києві погоджує проект відведення земельної ділянки з урахуванням збереження існуючого статусу території як спортивний парк;

- лист N 7206 від 18.09.2007 Головного управління охорони культурної спадщини виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), яким надається згода на надання земельної ділянки в оренду та зазначено про те, що строк дії листа 1 рік з дня реєстрації;

- лист N 148-571 від 12.03.2008 відповідно до якого Київське комунальне об'єднання зеленого будівництва та експлуатації зелених насаджень міста "Київзеленбуд" не заперечує щодо погодження проекту землеустрою за умови не виключення території спортивно-оздоровчого комплексу з реконструйованим стадіоном з загальної площі об'єктів спортивного призначення міста.

Відповідно до змісту зазначених висновків, при невиконанні однієї з вимог зазначених в них вони втрачають свою силу.

Відповідно допункту 3 рішення Київської міської ради N 418/3856 від 26.02.2010 спортивний парк "Старт" заводу автоматики імені Петровського, а саме, земельну ділянку площею 4,35 га виключено з переліку спортивних парків та передано в оренду товариству з обмеженою відповідальністю "ГОЛДЕН ХАУС".

З огляду на викладене Київською міською радою не було виконано умов надання згоди на надання земельної ділянки в оренду викладених в висновку Державного управління охорони навколишнього природного середовища в місті Києві N 05-08/9153 від 31.10.2007 та листі Київського комунального об'єднання зеленого будівництва та експлуатації зелених насаджень міста "Київзеленбуд", а тому зазначені висновки втратили свою чинність.

Недійсність листа Головного управління охорони культурної спадщини виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) N 7206 від 18.09.2007 зумовлюється тим, що він був чинний до 18.09.2008, а висновку Головного управління містобудування, архітектури та дизайну міського середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) N 09-10923 від 28.09.2007, тим, що умовою надання погодження є зобов'язання рішенням Київради про затвердження проекту відведення земельної ділянки замовника виконати вимоги викладені в листі Шевченківської районної у місті Києві державної адміністрації N 01/38-5831 від 08.08.2007, який втратив свою чинність 08.08.2008.

Відповідно до проекту землеустрою відведення земельних ділянок товариству з обмеженою відповідальністю "ГОЛДЕН ХАУС" для комплексної реконструкції спортивного комплексу стадіону "Старт", будівництва, експлуатації та обслуговування спортивно-оздоровчого комплексу та багатофункціонального житлово-офісного комплексу з приміщеннями торгово-розважального призначення та паркінгом на вул. Шолуденка, 26 - 28/4 у Шевченківському районі м. Києва до складу ділянок, які передаються в оренду належать ділянки, які перебувають у постійному користуванні Відкритого акціонерного товариства "Науково-виробничий комплекс "Київський завод автоматики ім., Г. І. Петровського", водночас зазначений проект землеустрою не містить його погодження з зазначеним землекористувачем.

За таких обставин, суд приходить до висновку про те, що наявний у матеріалах справи проект землеустрою відведення земельних ділянок товариству з обмеженою відповідальністю "ГОЛДЕН ХАУС" для комплексної реконструкції спортивного комплексу стадіону "Старт", будівництва, експлуатації та обслуговування спортивно-оздоровчого комплексу та багатофункціонального житлово-офісного комплексу з приміщеннями торгово-розважального призначення та паркінгом на вул. Шолуденка, 26 - 28/4 у Шевченківському районі м. Києва, не був погоджений в установленому законодавством порядку, оскільки погоджувальні висновки Головного управління охорони культурної спадщини виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), Державного управління охорони навколишнього природного середовища в місті Києві, Київського комунального об'єднання зеленого будівництва та експлуатації зелених насаджень міста "Київзеленбуд" та Головного управління містобудування, архітектури та дизайну міського середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) втратили свою чинність, а погодження зазначеного проекту з землекористувачем, а саме з Відкритим акціонерним товариством "Науково-виробничий комплекс "Київський завод автоматики ім., Г. І. Петровського" взагалі відсутнє.

Водночас з аналізу змісту проекту землеустрою відведення земельних ділянок товариству з обмеженою відповідальністю "ГОЛДЕН ХАУС" для комплексної реконструкції спортивного комплексу стадіону "Старт", будівництва, експлуатації та обслуговування спортивно-оздоровчого комплексу та багатофункціонального житлово-офісного комплексу з приміщеннями торгово-розважального призначення та паркінгом на вул. Шолуденка, 26 - 28/4 у Шевченківському районі м. Києва вбачається, що щодо даного проекту не проводилась державна експертиза землевпорядної документації.

Як вбачається з проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок товариству з обмеженою відповідальністю "ГОЛДЕН ХАУС" для комплексної реконструкції спортивного комплексу стадіону "Старт", будівництва, експлуатації та обслуговування спортивно-оздоровчого комплексу та багатофункціонального житлово-офісного комплексу з приміщеннями торгово-розважального призначення та паркінгом на вул. Шолуденка, 26-28/4 у Шевченківському районі м. Києва, останні висновок щодо зазнаного проекту був наданий 12.3.2008.

Рішення "Про передачу товариству з обмеженою відповідальністю "ГОЛДЕН ХАУС" земельних ділянок для комплексної реконструкції спортивного комплексу стадіону "Старт", будівництва, експлуатації та обслуговування спортивно-оздоровчого комплексу та багатофункціонального житлово-офісного комплексу з приміщеннями торгово-розважального призначення та паркінгом на вул. Шолуденка, 26 - 28/4 у Шевченківському районі м. Києва" Київською міською радою було прийнято 26.02.2010.

З огляду на викладене суд дійшов висновку про те, що відповідачем рішення N 418/3856 від 26.02.2010 було прийнято зі значним порушенням строків встановлених чинним законодавством для приймають рішення про надання земельної ділянки за результатами розгляду проекту відведення земельної ділянки.

З огляду на викладене суд дійшов висновку про те, що при винесенні відповідачем рішення "Про передачу товариству з обмеженою відповідальністю "ГОЛДЕН ХАУС" земельних ділянок для комплексної реконструкції спортивного комплексу стадіону "Старт", будівництва, експлуатації та обслуговування спортивно-оздоровчого комплексу та багатофункціонального житлово-офісного комплексу з приміщеннями торгово-розважального призначення та паркінгом на вул. Шолуденка, 26 - 28/4 у Шевченківському районі м. Києва" було порушено встановлений чинним законодавством порядок надання земельних ділянок юридичним особам, оскільки проект відведення земельної ділянки не було погоджено у встановленому чинним законодавством порядку, не було проведено державну експертизу землевпорядної документації та рішення за результатами розгляду проекту землеустрою відповідачем було прийнято зі значним порушення встановлених строку та було неправомірно припинено Відкритому акціонерному товариству "Науково-виробничий комплекс "Київський завод автоматики ім., Г. І. Петровського" право користування земельною ділянкою площею 0,28 га, відведеною відповідно до рішення виконавчого комітету Київської міської ради депутатів трудящих від 19.09.67 "Про закріплення за заводом автоматики ім. Г. І. Петровського території стадіону "Старт" та дозвіл на будівництво спортивного комплексу" та переведено зазначену земельну ділянку до земель запасу житлової і громадської забудови, оскільки не було отримано згоди зазначеного підприємства на припинення права постійного користування, а тому рішення Київської міської ради N 418/3856 від 26.02.2010 прийнято з порушенням вимог чинного законодавства та підлягає скасуванню.

Відповідно до частини першої статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Враховуючи наведене суд дійшов висновку про те, що позовні вимоги позивача обґрунтовані та підлягають задоволенню.

Керуючись вимогами статей 69 - 71, 94, 160 - 165 Кодексу адміністративного судочинства України, суд постановив:

1. Адміністративний позов заступника прокурора міста Києва до Київської міської ради, треті особи - Головне управління земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), товариство з обмеженою відповідальністю "ГОЛДЕН ХАУС", про визнання протиправним та скасування рішення N 418/3856 від 26.02.2010 - задовольнити повністю.

2. Визнати протиправним та скасувати рішення Київської міської ради "Про передачу товариству з обмеженою відповідальністю "ГОЛДЕН ХАУС" земельних ділянок для комплексної реконструкції спортивного комплексу стадіону "Старт", будівництва, експлуатації та обслуговування спортивно-оздоровчого комплексу та багатофункціонального житлово-офісного комплексу з приміщеннями торгово-розважального призначення та паркінгом на вул. Шолуденка, 26 - 28/4 у Шевченківському районі м. Києва" N 418/3856 від 26.02.2010.

Відповідно до статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України постанова набирає законної сили після закінчення строку для її апеляційного оскарження. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів за правилами, встановленими статтями 185 - 187 Кодексу адміністративного судочинства України. Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Повний текст постанови складено 14.07.2011.

 

Суддя

О. П. Огурцов

 




 
 
Copyright © 2003-2018 document.UA. All rights reserved. При використанні матеріалів сайту наявність активного посилання на document.UA обов'язково. Законодавство-mirror:epicentre.com.ua
RSS канали