ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ПОСТАНОВА

21.10.2009 р.

N 2а-5074/09/2670

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі колегії суддів: головуючого - судді Кишинського М. І., суддів - Степанюка А. Г., Качура І. А., при секретарі судового засідання - Попадин О. Б. у відкритому судовому засіданні вирішив адміністративну справу за позовом заступника Генерального прокурора України Корнякової Т. В. до Кабінету Міністрів України про визнання протиправним та скасування розпорядження від 25.02.2009 р. N 255-р, третя особа без самостійних вимог на боці відповідача - Державний комітет України з державного матеріального резерву.

На підставі ч. 3 ст. 160 Кодексу адміністративного судочинства України в судовому засіданні 21.10.2009 р. проголошено вступну та резолютивну частину постанови.

Позивач звернувся до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до Відповідача про визнання протиправним і скасування розпорядження Кабінету Міністрів України від 25.02.2009 N 255-р "Про відпуск продовольчого зерна з державного резерву у 2009 році".

Позовні вимоги мотивовані тим, що Кабінет Міністрів України при виданні оспорюваного розпорядження перевищив надані законом повноваження, неправомірно втрутився у діяльність Держкомрезерву, перебравши на себе його повноваження та безпідставно змінив визначений законом порядок відпуску матеріальних цінностей з державного резерву, що підлягають поновленню.

В судовому засіданні позивач підтримав свої позовні вимоги і просив їх задоволити.

Відповідач позов не визнав. В запереченнях на позовну заяву і в судовому засіданні зазначив, що оскаржуване розпорядження Кабінету Міністрів України відповідає законодавству та прийняте в межах повноважень.

Представник третьої особи в судовому засіданні зазначив, що прийняттям розпорядження від 25.02.2009 N 255-р "Про відпуск продовольчого зерна з державного резерву у 2009 році" Кабінет Міністрів України будь-яких прав Держкомрезерву не порушив.

За результатами розгляду наданих сторонами документів, пояснень їхніх представників, Окружний адміністративний суд м. Києва, встановив:

Як вбачається з матеріалів справи, з метою стабілізації ситуації на ринку зерна і борошна Держкомрезерву Кабінетом Міністрів України винесено розпорядження від 25 лютого 2009 року N 255-р "Про відпуск продовольчого зерна з державного резерву у 2009 році".

Проведеною Генеральною прокуратурою України перевіркою встановлено, що вказане розпорядження Уряду не відповідає вимогам законодавства, оскільки прийняте з перевищенням повноважень.

У зв'язку з цим, 28.04.2009 р. Генеральним прокурором України до Кабінету Міністрів України принесено протест з вимогою скасування розпорядження.

Листом Кабінету Міністрів України від 12.05.2009 р. Генеральну прокуратуру України було повідомлено про відхилення протесту.

За таких обставин, Позивач звернувся із заявою до суду про визнання акта незаконним та його скасування.

В обґрунтування своїх вимог Позивач посилався на п. 4 ст. 12 Закону України "Про державний матеріальний резерв" та на пункти 1, 3 Положення про Державний комітет України з державного матеріального резерву, згідно яких центральним органом виконавчої влади, який забезпечує реалізацію державної політики у сфері управління державним матеріальним резервом, є Державний комітет України з державного матеріального резерву (Держкомрезерв), основними завданнями якого є участь у формуванні та забезпеченні реалізації державної політики у сфері розміщення, зберігання, використання, поповнення, освіження (поновлення) запасів державного резерву та здійснення управління державним резервом. Кабінет Міністрів України, на думку Позивача, перевищив свої повноваження і неправомірно втрутився в діяльність Держкомрезерву.

Колегія суддів не погоджується з такою позицією Позивача з огляду на наступне.

Частиною 2 статті 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з частиною 1 статті 113 та пункту 5 статті 116 Конституції України Кабінет Міністрів України є вищим органом у системі органів виконавчої влади, який здійснює управління об'єктами державної власності відповідно до закону.

Відповідно до абзацу 3, 11, 18 ч. 1 ст. 20 Закону України "Про Кабінет Міністрів України" Кабінет Міністрів України забезпечує прогнозування та державне регулювання національної економіки, визначає обсяги продукції (робіт, послуг) для державних потреб, порядок формування та розміщення державного замовлення на її виробництво, вирішує відповідно до законодавства інші питання щодо задоволення державних потреб у продукції (робіт, послуг); утворює згідно із законом державні резервні фонди фінансових і матеріально-технічних ресурсів та приймає рішення про їх використання; забезпечує проведення державної політики цін, здійснює державне регулювання ціноутворення.

Згідно зі ст. 3 Закону України "Про державний матеріальний резерв" державний резерв призначається для надання державної підтримки окремим галузям народного господарства, підприємствам, установам і організаціям з метою стабілізації економіки в разі тимчасових порушень термінів постачання важливих видів сировини і паливно-енергетичних ресурсів, продовольства, виникнення диспропорції між попитом і пропонуванням на внутрішньому ринку та участі у виконанні міждержавних договорів.

Відповідно до абз. 6 ч. 4 ст. 8 Закону України "Про державний матеріальний резерв" центральний орган виконавчої влади, що здійснює управління резервом, здійснює за рішенням Кабінету Міністрів України заходи із стабілізації ринку стратегічно важливих видів продукції в разі виникнення диспропорції між попитом і пропонуванням на внутрішньому ринку.

Статтею 12 вказаного Закону передбачено, що державний резерв матеріальних цінностей є недоторканим і може використовуватися лише за рішенням Кабінету Міністрів України. Матеріальні цінності з державного резерву реалізуються на конкурсних засадах у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до п. 2 Порядку реалізації матеріальних цінностей державного резерву, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25.08.2004 N 1078 (у редакції постанови Уряду від 26.03.2008 N 284), конкурс з обмеженою участю та продаж визначеному одержувачу (споживачу) проводиться у разі прийняття Кабінетом Міністрів України актів про здійснення заходів із стабілізації ринку та надання державної підтримки окремим галузям, підприємствам, установам та організаціям.

Таким чином, розпорядження від 25.02.2009 N 255-р "Про відпуск продовольчого зерна з державного резерву у 2009 році" прийнято Кабінетом Міністрів України у відповідності з чинним законодавством України.

Крім того, матеріали справи містять Висновок Міністра юстиції України за результатами правової експертизи проекту розпорядження Кабінету Міністрів України "Про відпуск зерна з державного резерву у 2009 році", в якому зазначено, що акт Кабінету Міністрів України відповідає Конституції України, актам, законодавства, що мають вищу юридичну силу та узгоджується з актами такої ж юридичної сили.

Оцінивши за правилами, встановленими ст. 86 КАС України наявні у матеріалах справи докази та пояснення сторін, надані під час розгляду справи, суд вважає, що заявлений адміністративний позов є необґрунтованим та таким, що задоволенню не підлягає.

На підставі наведеного, керуючись ст. 124 Конституції України, ст. ст. 69 - 71, 94, 160 - 165, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва постановив:

У позові відмовити.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у встановлений строк постанова набирає законної сили після закінчення цього строку.

Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів за правилами, встановленими ст. ст. 185 - 187 КАС України шляхом подання через суд першої інстанції заяви про апеляційне оскарження з наступним поданням протягом двадцяти днів апеляційної скарги. Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.

 

Головуючий, суддя

М. І. Кишинський

Судді:

А. Г. Степанюк

 

І. А. Качур

 




 
 
Copyright © 2003-2018 document.UA. All rights reserved. При використанні матеріалів сайту наявність активного посилання на document.UA обов'язково. Законодавство-mirror:epicentre.com.ua
RSS канали