ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

УХВАЛА

24.05.2011 р.

N К-32017/10

Колегія суддів Вищого адміністративного суду України у складі: головуючого - Заїки М. М, суддів - Білуги С. В., Гаманка О. І., Загороднього А. Ф., Співака В. І. та секретаря - Тоцького Д. А. (за участю представника Кабінету Міністрів України - Головатенко О. М. та представника Міністерства охорони навколишнього природного середовища України - Носкової М. А.), розглянувши у відкритому судовому засіданні касаційну скаргу Кабінету Міністрів України на постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 25 січня 2010 року та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 21 вересня 2010 року у справі за позовом ОСОБА_6 до Кабінету Міністрів України, Державного комітету лісового господарства України, третя особа - Міністерство охорони навколишнього природного середовища України, про визнання протиправними та скасування розпорядження Кабінету Міністрів України від 6 лютого 2008 року N 247-р та наказу Державного комітету лісового господарства України від 12 лютого 2008 року N 72-к, встановила:

У червні 2009 року ОСОБА_6 звернувся до суду з позовом до Кабінету Міністрів України, Державного комітету лісового господарства України, третя особа Міністерство охорони навколишнього природного середовища України, про визнання протиправними та скасування розпорядження Кабінету Міністрів України від 6 лютого 2008 року N 247-р та наказу Державного комітету лісового господарства України від 12 лютого 2008 року N 72-к.

Постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 25 січня 2010 року, залишеною без змін ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 21 вересня 2010 року, позовні вимоги ОСОБА_6 задоволено. Визнано протиправним та скасовано розпорядження Кабінету Міністрів України від 6 лютого 2008 року N 247-р та наказ Державного комітету лісового господарства України від 12 лютого 2008 року N 72-к, поновлено позивача на посаді Голови Державного комітету лісового господарства України. Стягнуто з Державного комітету лісового господарства України на користь ОСОБА_6 середній заробіток за час вимушеного прогулу у розмірі 47789 грн.

У касаційній скарзі Кабінет Міністрів України просить рішення судів першої та апеляційної інстанції скасувати, а за справою постановити нове рішення, яким відмовити в задоволенні позовних вимог, посилаючись на порушення судами норм матеріального права.

Заслухавши доповідь судді - доповідача, колегія суддів вважає, що касаційна скарга задоволенню не підлягає, оскільки рішення судів першої та апеляційної інстанції постановлені з додержанням норм матеріального та процесуального права, правова оцінка обставинам у справі дана вірно, а доводи касаційної скарги є необґрунтованими і не дають підстав, які передбачені статтями 225 - 229 Кодексу адміністративного судочинства України, для зміни чи скасування судових рішень.

Судами попередніх інстанцій встановлено, що постановою Кабінету Міністрів України від 20.09.2006 N 1326 ОСОБА_6 призначений на посаду Голови Державного комітету лісового господарства України. указом Державного комітету лісового господарства України від 21.09.2006 N 288-к позивача призначено на посаду Голови комітету лісового господарства України. Указом Президента України від 12.03.2007 позивачу присвоєно другий ранг державного службовця. 06.02.2008 Кабінетом Міністрів України видано розпорядження N 247-р "Про звільнення ОСОБА_6 з посади Голови Державного комітету лісового господарства України". 12.02.2008 на виконання вищезазначеного розпорядження, Державним комітетом лісового господарства України видано наказ N 72-к "Про звільнення ОСОБА_6 з посади Голови Державного комітету лісового господарства України", згідно з яким позивача звільнено з займаної посади Голови Державного комітету лісового господарства України.

Також судами першої та апеляційної інстанцій встановлено, що підставою винесення оскаржуваного розпорядження Кабінету міністрів України N 247-р від 06.02.2008 стало подання Прем'єр-міністра України відповідно до пропозиції Міністра охорони навколишнього природного середовища. Разом з цим, підстав для прийняття відповідного рішення про звільнення як в поданні так і в розпорядженні не зазначено.

Відповідно до Положення про Державний комітет лісового господарства України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України N 883 від 27.06.2007, Державний комітет лісового господарства України є центральним органом виконавчої влади з питань лісового, мисливського господарства та полювання, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра охорони навколишнього природного середовища. Згідно з частиною 1 пункту 9 даного Положення, Держкомлісгосп очолює Голова, якого призначає на посаду і звільняє з посади Кабінет Міністрів України за поданням Прем'єр-міністра України відповідно до пропозиції Міністра охорони навколишнього природного середовища.

Колегія суддів погоджується з висновками судів попередніх інстанцій, що процедура звільнення, яка передбачена вказаним пунктом має бути узгоджена з загальними нормами Кодексу законів про працю України та з урахуванням особливостей, що передбачені для державних службовців Законом України "Про державну службу".

Крім того, необхідно з зазначити, що відповідно до постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Порядку розгляду питань, пов'язаних з призначенням на посади та звільненням з посад керівників органів виконавчої влади, урядових органів, державних підприємств та їх об'єднань" від 26.06.2007 N 880 (що була чинна на момент виникнення спірних правовідносин) було затверджено Порядок розгляду питань, пов'язаних з призначенням на посади та звільненням з посад керівників центральних і місцевих органів виконавчої влади, торговельно-економічних місій у складі закордонних дипломатичних установ України, державних підприємств та їх об'єднань, керівників самостійних структурних підрозділів центральних органів виконавчої влади. Згідно із пунктом 14 зазначеного Порядку у разі внесення пропозиції щодо звільнення з посади у поданні обґрунтовуються причини неможливості перебування особи на займаній посаді. До подання додаються проект рішення про звільнення з посади, завізований керівником відповідного органу, заява особи про звільнення за власним бажанням або пояснення особи, що звільняється за порушення трудової дисципліни, у разі потреби - матеріали службового розслідування, медична довідка, інші документи, що безпосередньо стосуються справи.

Враховуючи викладене, колегія суддів погоджується з висновками судів попередніх інстанцій про безпідставність та неправомірність звільнення позивача з займаної посади.

За таких обставин касаційна скарга Кабінету Міністрів України задоволенню не підлягає, а постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 25 січня 2010 року та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 21 вересня 2010 року необхідно залишити без змін.

Керуючись ст. ст. 220, 221, 223, 224, 230, 231 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів ухвалила:

Касаційну скаргу Кабінету Міністрів України залишити без задоволення, а постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 25 січня 2010 року та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 21 вересня 2010 року у справі за позовом ОСОБА_6 до Кабінету Міністрів України, Державного комітету лісового господарства України, третя особа Міністерство охорони навколишнього природного середовища України, про визнання протиправними та скасування розпорядження Кабінету Міністрів України від 6 лютого 2008 року N 247-р та наказу Державного комітету лісового господарства України від 12 лютого 2008 року N 72-к - без змін.

Ухвала оскарженню не підлягає.

 

Головуючий

М. М. Заїка

Судді:

С. В. Білуга

 

О. І. Гаманко

 

А. Ф. Загородній

 

В. І. Співак

 




 
 
Copyright © 2003-2018 document.UA. All rights reserved. При використанні матеріалів сайту наявність активного посилання на document.UA обов'язково. Законодавство-mirror:epicentre.com.ua
RSS канали