КИЇВСЬКА МІСЬКА РАДА
VIII сесія VI скликання

РІШЕННЯ

від 29 грудня 2011 року N 1002/7238

Про звернення депутатів Київської міської ради до Президента України, Верховної Ради України та Кабінету Міністрів України

Відповідно до Конституції України, Законів України "Про місцеве самоврядування в Україні", "Про столицю України - місто-герой Київ", "Про житлово-комунальні послуги", "Про державне регулювання у сфері комунальних послуг", Указу Президента України N 347/2002 від 17.04.2002 "Про Національну доктрину розвитку освіти", постанови Кабінету Міністрів України N 896 від 03.11.93 "Про Державну національну програму "Освіта" ("Україна XXI століття")", постанови Кабінету Міністрів України N 869 від 01.06.2011 "Про забезпечення єдиного підходу до формування тарифів на житлово-комунальні послуги" (Постанова N 869) Київська міська рада вирішила:

1. Направити звернення депутатів Київської міської ради до Президента України, Верховної Ради України та Кабінету Міністрів України згідно з додатком.

2. Офіційно оприлюднити це звернення в газеті Київської міської ради "Хрещатик".

3. Контроль за виконанням цього рішення покласти на постійну комісію Київради з питань гуманітарної політики.

 

Київський міський голова

Л. Черновецький

 

Додаток
до рішення Київської міської ради
29.12.2011 N 1022/7238

Звернення депутатів Київської міської ради до Президента України, Верховної Ради України та Кабінету Міністрів України

Депутати Київської міської ради висловлюють стурбованість щодо проблем розвитку приватної освіти в місті Києві та реалізації державної політики в галузі освіти взагалі.

Приватні заклади освіти є ровесниками незалежної України. Вони почали активно виникати в 1991 році саме як альтернатива масовій школі. На першому етапі це були вальдорфські школи, школи Монтессорі, школи, які відповідали особистим запитам батьків, приміром, школи з духовною складовою, культурологічні, фінансові, економічні. Необхідно зазначити, що держава активно підтримувала розвиток приватної школи, оскільки загальна середня освіта є обов'язковою і держава гарантує її виконання. Однак у 2000 році з невідомих причин державний компонент на виконання обов'язкового державного стандарту освіти перестав фінансуватися з боку держави. Справа розвитку навчальних закладів приватної форми власності стала справою самих колективів і батьків.

Кількість приватних шкіл значно зменшується через відсутність фінансово-господарських механізмів регулювання їх діяльності. Природа діяльності таких шкіл подвійна. З одного боку, це самостійний суб'єкт господарювання, школа сама має забезпечувати обладнання, робити ремонти, закупати підручники. А з іншого боку, діяльність приватної школи регламентована державою, школа не має права навчати за іншими підручниками, виконувати іншу навчальну програму, застосовувати іншу форму контролю за навчанням. Тобто на 90 % діяльність приватної школи і комунальної співпадає, не співпадає тільки відповідальність держави перед учнями, які навчаються в приватній і державній школах.

У постанові Кабінету Міністрів України N 896 від 03.11.93 "Про Державну національну програму "Освіта" ("Україна XXI століття")", передбачено "виведення освіти в Україні на рівень освіти розвинутих країн світу шляхом докорінного реформування її концептуальних, структурних, організаційних засад; подолання монопольного становища держави в освітній сфері через створення на рівноправній основі недержавних навчально-виховних закладів; глибокої демократизації традиційних навчально-виховних закладів; формування багатоваріантної інвестиційної політики в галузі освіти.". На жаль, поняття "на рівноправній основі" залишається на папері, оскільки в Україні відсутня рівноправність в оподаткуванні, землекористуванні, орендних відносинах, комунальних тарифах тощо.

Як у місті Києві, так і в державі загалом приватні навчальні заклади здійснюють оплату комунальних послуг майже за такими ж тарифами, як і металургійні заводи.

Необхідно зазначити, що нерівний підхід до встановлення тарифів на комунальні послуги між державними, комунальними та приватними закладами освіти призводить до зменшення кількості приватних навчальних закладів.

На думку депутатів Київської міської ради, тарифи на оплату комунальних послуг для приватних навчальних закладів повинні бути на рівні бюджетних організацій.

З огляду на вищезазначене та враховуючи те, що повноваження органів місцевого самоврядування в Україні в частині визначення додаткових категорій споживачів комунальних послуг обмежені, а повноваження по регулюванню тарифів на комунальні послуги, електроенергію надані Національній комісії регулювання ринку комунальних послуг України та Національній комісії регулювання енергетики України, Київська міська рада звертається до Президента України, Верховної Ради України та Кабінету Міністрів України з пропозицією внести зміни до чинних нормативно-правових актів у частині врегулювання рівних тарифів на оплату комунальних послуг серед закладів освіти різної форми власності.

Передбачені в цьому зверненні пропозиції сприятимуть виконанню стратегічних завдань в сфері реформування освіти в Україні.

 

Заступник міського голови -
секретар Київради

Г. Герега

 




 
 
Copyright © 2003-2018 document.UA. All rights reserved. При використанні матеріалів сайту наявність активного посилання на document.UA обов'язково. Законодавство-mirror:epicentre.com.ua
RSS канали