МІНІСТЕРСТВО ЮСТИЦІЇ УКРАЇНИ

ЛИСТ

від 27.12.2011 р. N 14606-0-4-11/6.1

Раді підприємців при Кабінеті Міністрів України
Всеукраїнській громадській організації "Союз захисту підприємництва"

У відповідь на ваші листи стосовно доцільності відтермінування набрання чинності Законом України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо посилення відповідальності за порушення законодавства про захист персональних даних" (Закон N 3454-VI) Міністерством юстиції в межах компетенції повідомляється таке.

Статтею 32 Конституції України проголошено право людини на невтручання в її особисте життя. Крім того, не допускається збирання, зберігання, використання, поширення конфіденційної інформації про особу без її згоди, крім випадків, визначених законом, і лише в інтересах національної безпеки, економічного добробуту та прав людини.

Закон України "Про захист персональних даних", який набрав чинності з 1 січня 2011 року, конкретизує права людини, гарантовані статтею 32 Конституції України.

З метою забезпечення виконання громадянами, органами державної влади та місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями незалежно від форми власності вимог Закону України "Про захист персональних даних" 2 червня 2011 року Верховною Радою України було прийнято Закон України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо посилення відповідальності за порушення законодавства про захист персональних даних" (Закон N 3454-VI), який набирає чинності з 1 січня 2012 року.

Диспозиції статей Кодексу України про адміністративні правопорушення повністю відображають положення Закону України "Про захист персональних даних", якими покладено обов'язки на володільців та/або розпорядників баз персональних даних.

За порушення недоторканності приватного життя, а саме за незаконне збирання, зберігання, використання, знищення, поширення конфіденційної інформації про особу або незаконну зміну такої інформації, винна особа може бути притягнена до кримінальної відповідальності.

Окрім цього, звертаємо увагу, що набрання чинності зазначеним Законом (Закон N 3454-VI) не призведе до настання автоматичної відповідальності за порушення законодавства про захист персональних даних.

Згідно з Кодексом України про адміністративні правопорушення штрафи за порушення законодавства України про захист персональних даних можуть бути накладені лише на підставі рішень районних, районних у місті, міських чи міськрайонних судів. Рішення таких судів може бути прийнято лише на підставі протоколу про адміністративне правопорушення, який має право складати винятково Державна служба України з питань захисту персональних даних на підставі проведеної перевірки.

Державна служба України з питань захисту персональних даних відповідно до компетенції може проводити планові та позапланові перевірки володільців та/або розпорядників баз персональних даних. Про проведення планової перевірки суб'єкти перевірок будуть повідомлені завчасно, а також накази Державної служби України з питань захисту персональних даних щодо проведення планових перевірок будуть оприлюднені на її офіційному веб-сайті. Позапланові перевірки будуть проводитись Державною службою України з питань захисту персональних даних лише за вмотивованими скаргами суб'єктів персональних даних.

Також Закон України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо посилення відповідальності за порушення законодавства про захист персональних даних" (Закон N 3454-VI) було прийнято ще в червні 2011 року. Перехідний період задля забезпечення можливості фізичних та юридичних осіб вжити всіх необхідних заходів для приведення їх діяльності у відповідність до вимог Закону України "Про захист персональних даних" складає 7 місяців.

З огляду на вищевикладене вважаємо, що відстрочення набрання чинності або внесення змін до окремих положень Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо посилення відповідальності за порушення законодавства у сфері захисту персональних даних" (Закон N 3454-VI) є недоцільним та може призвести до недотримання Закону України "Про захист персональних даних" та порушення прав людини на недоторканність приватного життя, встановленого Конституцією України.

Водночас у Верховній Раді України зареєстровано два проекти законів України, спрямованих на перенесення набрання чинності Законом України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо посилення відповідальності за порушення законодавства у сфері захисту персональних даних" (Закон N 3454-VI), а саме проекти Законів України "Про внесення змін до Прикінцевих положень Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо посилення відповідальності за порушення законодавства про захист персональних даних" щодо перенесення терміну введення в дію" (N 9624 від 20.12.2011, внесений народними депутатами І. А. Горіною та К. М. Ляпіною) та "Про внесення змін до Прикінцевих положень Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо посилення відповідальності за порушення законодавства про захист персональних даних" (щодо введення в дію)" (N 9624-1 від 21.12.2011, внесений народними депутатами Я. І. Додатком, Ю. І. Костенком, І. О. Зайцем). Міністерство юстиції не підтримує ці проекти законів України.

 

Заступник Міністра -
керівник апарату

А. Ю. Сєдов

 




 
 
Copyright © 2003-2018 document.UA. All rights reserved. При використанні матеріалів сайту наявність активного посилання на document.UA обов'язково. Законодавство-mirror:epicentre.com.ua
RSS канали