НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ РЕГУЛЮВАННЯ ЕЛЕКТРОЕНЕРГЕТИКИ УКРАЇНИ

ЛИСТ

від 22.04.2011 р. N 900/11/27-11

49081, м. Дніпропетровськ,
К-нко С. В.
ВАТ "ЕК "Дніпрообленерго"
Територіальним представництвам НКРЕ
Ліцензіатам з постачання електричної енергії за регульованим тарифом

Щодо надання роз'яснень (в заміну листа НКРЕ від 28.03.2006 N 01-39-09/1538)

Шановна Світлано Володимирівно!

Національна комісія регулювання електроенергетики України (далі - НКРЕ) розглянула Ваше звернення від 17.03.2011 N 82/01/14 щодо надання роз'яснень з питання споживання електричної енергії, а також застосування тарифів на електричну енергію для приватних нотаріусів та в межах своєї компетенції повідомляє.

Частиною першої та другої статті 1 Закону України "Про нотаріат" (далі - Закон) визначено, що нотаріат в Україні - це система органів і посадових осіб, на які покладено обов'язок посвідчувати права, а також факти, що мають юридичне значення, та вчиняти інші нотаріальні дії, передбачені цим Законом, з метою надання їм юридичної вірогідності.

Вчинення нотаріальних дій в Україні покладається на нотаріусів, які працюють в державних нотаріальних конторах, державних нотаріальних архівах (державні нотаріуси) або займаються приватною нотаріальною діяльністю (приватні нотаріуси).

Таким чином, урегульовані статтею 34 Закону нотаріальні дії - це дії, які вчиняють нотаріуси (державні та приватні).

Взаємовідносини, які виникають в процесі продажу і купівлі електричної енергії між виробниками або постачальниками електричної енергії та споживачами (на роздрібному ринку електричної енергії), регулюються Правилами користування електричною енергією, затвердженими постановою НКРЕ від 31.07.96 N 28, зареєстрованими (із змінами) (далі ПКЕЕ).

Дія цих Правил поширюється на всіх юридичних осіб та фізичних осіб (крім населення) (абзац другий пункту 1.1 ПКЕЕ).

Відповідно до положень пункту 1.2 ПКЕЕ, населення - це споживачі електричної енергії - фізичні особи, які з метою задоволення власних побутових або господарських потреб споживають електричну енергію для потреб електроустановок, що належать їм за ознакою права власності або користування, за винятком електроустановок, які використовуються для здійснення в установленому законодавством порядку підприємницької діяльності.

Слід зазначити, що до комунально-побутових потреб населення належать індивідуальні витрати електроенергії на побутове освітлення, опалення, приготування їжі, а також не пов'язана з отриманням доходів робота електричних побутових пристроїв (пральних машин, холодильників тощо), приватної комп'ютерної та оргтехніки, санітарно-гігієнічні та культурні потреби.

Згідно з розділом 1 Порядку застосування тарифів на електроенергію, що відпускається населенню і населеним пунктам, затвердженого постановою НКРЕ від 10.03.99 N 309 (із змінами) (далі - Порядок), встановлюється тариф на відпуск електроенергії населенню, що споживає електричну енергію для різних побутових потреб у житлових будинках, квартирах, гуртожитках; для потреб особистих підсобних господарств присадибних і садових ділянок, дач; освітлення гаражів та боксів для особистих автомобілів, човнів.

Оскільки, використання електричної енергії для ведення приватної нотаріальної діяльності не можна віднести до комунально-побутових потреб населення, тарифи відповідно до розділу I Порядку не поширюється.

Разом з цим, відносини між громадянами (споживачами електричної енергії) та енергопостачальниками регулюються Правилами користування електричною енергією для населення, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 26.07.99 N 1357 (із змінами) (далі - ПКЕЕН).

Положеннями абзацу 1 пункту 3 ПКЕЕН встановлено, що споживання електричної енергії здійснюється на підставі договору про користування електричною енергією між споживачем і енергопостачальником, що розробляється енергопостачальником згідно з Типовим договором про користування електричною енергією (Додаток 1 до ПКЕЕН).

Відповідно до положень пункту 2 ПКЕЕН, об'єкт споживача - це житловий будинок, гараж, майстерня або інша електрифікована споруда, що належить споживачу на правах власності або користування.

Статтею 4 Житлового кодексу України визначено, що жилі будинки, а також жилі приміщення в інших будівлях, що знаходяться на території України, утворюють житловий фонд.

З огляду на вищевикладене, споживання електричної енергії у приміщеннях житлового фонду фізичними особами здійснюється на підставі договору про користування електричною енергією, що укладається відповідно до вимог ПКЕЕН.

У разі здійснення підприємницької або іншої професійної діяльності (в тому числі нотаріальної діяльності) безпосередньо на об'єкті споживача, необхідно здійснити розподіл обліку електричної енергії на побутові та непобутові потреби.

За умови технічної неможливості встановлення окремого засобу обліку для врахування спожитої на непобутові потреби електричної енергії у споживача, з яким укладено договір про користування електричною енергію, до договору про користування електричною енергією вносяться відповідні зміни щодо розподілу електричної енергії, визначеної за встановленим засобом обліку на побутові та непобутові потреби.

Звертаємо увагу ВАТ "ЕК "Дніпрообленерго", що у разі врегулювання порушеного питання з урахуванням вищенаведеного та у разі, якщо на об'єкті споживача не відбувається збільшення електричної потужності або не змінюється категорія надійності струмоприймачів споживача, що, в свою чергу, має наслідком зміну схеми зовнішнього електрозабезпечення об'єкта та проведення реконструкції зовнішніх мереж інженерного забезпечення об'єкта, вимога щодо отримання технічних умов є необґрунтованою.

Роз'яснення щодо застосування тарифів для приватних нотаріусів, надані НКРЕ листом від 28.03.2006 N 01-39-09/1538, вважати недійсними.

З повагою,

 

Голова НКРЕ

С. Тітенко

 




 
 
Copyright © 2003-2018 document.UA. All rights reserved. При використанні матеріалів сайту наявність активного посилання на document.UA обов'язково. Законодавство-mirror:epicentre.com.ua
RSS канали