МІНІСТЕРСТВО СОЦІАЛЬНОЇ ПОЛІТИКИ УКРАЇНИ

ЛИСТ

від 08.02.2012 р. N 1354/0/14-12/5

Федерації професійних спілок України
Майдан Незалежності, 2,
м. Київ, 01012

У Міністерстві розглянуто пропозиції Федерації щодо вдосконалення нормативно-правових актів, які визначають рівень та порядок надання державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім'ям, а також сім'ям з дітьми.

Щодо внесення змін до Методики обчислення сукупного доходу сім'ї для всіх видів державної допомоги повідомляємо, що у 2010 році Міністерство зверталося до заінтересованих органів виконавчої влади щодо надання пропозицій стосовно запровадження у 2011 році Методики обчислення сукупного доходу сім'ї без урахування в ньому сум сплачених податків та внесків до фондів загальнообов'язкового державного соціального страхування.

Проте, оскільки обчислення сукупного доходу сім'ї для призначення державної соціальної допомоги без врахування сум сплачених податків та внесків до фондів загальнообов'язкового державного соціального страхування потребуватиме додаткових видатків з державного бюджету, вишукати які в умовах подолання наслідків фінансово-економічної кризи немає можливості, зазначена пропозиція не була підтримана міністерствами.

Щодо скасування показника "рівень забезпечення прожиткового мінімуму" повідомляємо.

Статтею 14 Закону України "Про Державний бюджет України на 2012 рік" (Закон N 4282-VI) передбачено, що у 2012 році рівень забезпечення прожиткового мінімуму (гарантований мінімум) для призначення допомоги відповідно до Закону України "Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім'ям" у відсотковому співвідношенні до прожиткового мінімуму для основних соціальних і демографічних груп населення становить: для працездатних осіб - 21 відсоток (з 1 січня - 225,33 грн.), для дітей - 50 відсотків (з 1 січня для дітей віком: до 6 років - 446,5 грн., від 6 до 18 років - 556 грн.), для осіб, які втратили працездатність, та інвалідів - 80 відсотків відповідного прожиткового мінімуму (з 1 січня - 657,60 грн.).

Разом із підвищенням прожиткового мінімуму протягом року зростає і рівень прожиткового мінімуму.

Крім цього, малозабезпеченим сім'ям, в яких виховуються діти від 3 до 18 років у 2012 році здійснюється доплата у розмірі: на кожну дитину віком від 3 до 13 років - 120 грн., від 13 до 18 років - 230 гривень.

За підрахунками Міністерства, скасування показника "рівень забезпечення прожиткового мінімуму" при визначенні права на надання та розмірів державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім'ям потребує в умовах 2012 року додаткових бюджетних коштів близько 12,3 млрд. гривень.

У разі встановлення розміру допомоги на рівні прожиткового мінімуму, допомога досягне середнього рівня заробітної плати по країні і буде одним з найбільших джерел доходів у сім'ї (або взагалі єдиним), що суперечить суті державної допомоги як матеріальної підтримки сімей, які опинилися у скрутних життєвих обставинах. Така ситуація стимулюватиме утриманські настрої серед населення України і призведе до погіршення економічної ситуації в цілому.

Щодо поетапного збільшення розміру допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку, повідомляємо, що Порядком призначення і виплати державної допомоги сім'ям з дітьми, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2001 N 1751, передбачено, що допомога по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку виплачується у розмірі, що дорівнює різниці між 100 відсотками прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб, та середньомісячним сукупним доходом сім'ї в розрахунку на одну особу за попередні шість місяців, але не менш як 130 гривень.

З 1 січня 2010 року запроваджено максимальний розмір цієї допомоги малозабезпеченим особам на рівні прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб.

За прогнозними розрахунками, збільшення мінімального розміру допомоги у 2013 році до 50 відсотків прожиткового мінімуму потребуватиме додаткових видатків з Державного бюджету у розмірі 3,6 млрд. гривень.

Програмою економічних реформ на 2010 - 2014 роки "Заможне суспільство, конкурентоспроможна економіка, ефективна влада" (Програма) передбачено перехід до принципу адресності для всіх видів соціальної підтримки, за винятком допомоги при народженні чи усиновленні дитини, інвалідам з дитинства й дітям-інвалідам.

Враховуючи зазначене, вважаємо, що всі види державної соціальної підтримки мають носити адресний характер та надаватися з урахуванням матеріального стану сімей.

 

Заступник Міністра -
керівник апарату

В. Коломієць

 




 
 
Copyright © 2003-2018 document.UA. All rights reserved. При використанні матеріалів сайту наявність активного посилання на document.UA обов'язково. Законодавство-mirror:epicentre.com.ua
RSS канали