МІНІСТЕРСТВО ФІНАНСІВ УКРАЇНИ

ЛИСТ

від 29.08.2011 р. N 31-04320-13-2-9/21434

Міністерство фінансів України розглянуло звернення органів місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування щодо проблемних питань, які виникають при застосуванні Типового положення про бухгалтерську службу бюджетної установи, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.01.2011 р. N 59, та повідомляє.

<...>

Відповідно до положень статті 56 Бюджетного кодексу України (далі - Кодекс) завдання та функціональні обов'язки бухгалтерських служб, повноваження керівника бухгалтерської служби у бюджетних установах - головного бухгалтера та вимоги щодо його професійно-кваліфікаційного рівня визначаються Кабінетом Міністрів України.

Призначення та звільнення головного бухгалтера бюджетної установи здійснюються за погодженням з Державною казначейською службою України відповідно до законодавства про працю з урахуванням типових професійно-кваліфікаційних характеристик головного бухгалтера бюджетної установи, затверджених Кабінетом Міністрів України.

При цьому згідно із статтею 2 Кодексу бюджетними установами є органи державної влади, органи місцевого самоврядування, а також організації, створені ними у встановленому порядку, що повністю утримуються за рахунок відповідно державного бюджету чи місцевого бюджету.

Враховуючи зазначене, а також зважаючи на принцип єдності, бюджетної системи, що забезпечується, зокрема, єдиною правовою базою, єдністю порядку виконання бюджетів та ведення бухгалтерського обліку і звітності, постановою від 26.01.2011 р. N 59 затверджено Типове положення про бухгалтерську службу бюджетної установи (далі - Типове положення), яким визначено єдині вимоги до організації бухгалтерської служби та її керівника - головного бухгалтера бюджетної установи, що утримується за рахунок як державного, так і місцевих бюджетів.

Отже, пропозиції щодо внесення змін до професійно-кваліфікаційних вимог до головного бухгалтера у сільській місцевості не сприятимуть досягненню мети реалізації Типового положення, порушуватимуть принцип єдності бюджетної системи України та, як наслідок, призведуть до зниження ролі бухгалтерської служби бюджетної установи, статусу керівників бухгалтерських служб - головних бухгалтерів, що, в свою чергу, збільшить ризики щодо підвищення ступеню порушень бюджетного законодавства.

<...>

Відповідно до частини 2 Типового положення бухгалтерська служба утворюється як самостійний структурний підрозділ бюджетної установи, вид якої залежить від обсягу, характеру та складності бухгалтерської роботи, - департамент, управління, відділ, сектор або в бюджетній установі вводиться посада спеціаліста, на якого покладається виконання обов'язків бухгалтерської служби.

Абзацом першим та другим частини 11 Положення визначено, що головний бухгалтер (особа, що претендує на посаду головного бухгалтера) повинен відповідати таким вимогам до професійно-кваліфікаційного рівня:

1) мати повну вищу освіту в галузі економіки та фінансів, стаж роботи на державній службі, за фахом та на керівних посадах не менш як п'ять років - для особи, що претендує на посаду головного бухгалтера бюджетної установи, якій підпорядковані інші бюджетні установи;

2) мати повну вищу освіту в галузі економіки та фінансів, стаж роботи за фахом та на керівних посадах не менш як три роки - для особи, що претендує на посаду головного бухгалтера бюджетної установи, яка підпорядкована іншій бюджетній установі.

З огляду на викладене, вважаємо, що при визначенні претендентів на посаду головного бухгалтера необхідно керуватися положеннями постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Типового положення про бухгалтерську службу бюджетної установи".

 

Директор Департаменту
державного бюджету

В. Лозицький

 




 
 
Copyright © 2003-2018 document.UA. All rights reserved. При використанні матеріалів сайту наявність активного посилання на document.UA обов'язково. Законодавство-mirror:epicentre.com.ua
RSS канали