МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ І ТОРГІВЛІ УКРАЇНИ

ЛИСТ

від 07.03.2012 р. N 3303-05/8818-12

 

ДП "НАЕК "Енергоатом"
вул. Вєтрова, 3, м. Київ, 01032

Копія:

Державній казначейській службі України
вул. Бастіонна, 6, м. Київ, 01601

Висновок уповноваженого органу за результатами здійснення моніторингу державних закупівель

Міністерством економічного розвитку і торгівлі України (далі - Мінекономрозвитку) відповідно до вимог пунктів 3, 31, 4, 5 частини другої статті 8 Закону України "Про здійснення державних закупівель" (зі змінами) (далі - Закон) та Порядку здійснення моніторингу державних закупівель, затвердженим наказом Мінекономрозвитку від 19.10.2011 N 155 (Порядок N 155), зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 01.12.2011 за N 1377/20115 (далі - Порядок), проведено моніторинг закупівлі за державні кошти теплових та ядерних теплоустановок (надання консультаційно-інформаційних послуг при супроводженні експлуатації реакторних установок українських АЕС з ВВЕР-1000 і ВВЕР-440) ДП "НАЕК "Енергоатом" (далі - Замовник) за процедурою закупівлі в одного учасника у ВАТ "Ордена Трудового Красного знамени и ордена труда ЧССР опытное конструкторское бюро "Гидропресс".

I. Підстава здійснення моніторингу: абзац третій пункту 1.4 Порядку (Порядок N 155) (лист-повідомлення Мінекономрозвитку від 09.02.2012 N 3305-07/4501-12 та лист Замовника від 17.02.2012 N 2610/10, зареєстрований в Мінекономрозвитку 24.02.2012 за N 12/24327-12).

II. Дата початку здійснення моніторингу: 10.02.2012.

III. Вид моніторингу: за ініціативою Мінекономрозвитку.

IV. Питання, за якими здійснювався моніторинг: наявність підстав для застосування Замовником процедури закупівлі в одного учасника та відповідність порядку проведення процедури закупівлі вимогам законодавства у сфері державних закупівель відповідно до абзаців третього та п'ятого пункту 1.5 Порядку (Порядок N 155).

V. Результати здійснення моніторингу:

На підставі наданих Замовником копій матеріалів для здійснення моніторингу встановлено наступне.

Абзацом третім частини першої статті 39 Закону встановлено, що Замовник протягом трьох робочих днів з моменту прийняття рішення про застосування процедури закупівлі в одного учасника відповідно до статті 10 Закону забезпечує публікацію у державному офіційному друкованому виданні з питань державних закупівель та розміщення на веб-порталі Уповноваженого органу інформації про застосування процедури закупівлі в одного учасника. Також, частиною четвертою статті 10 встановлено, що Замовник додатково розміщує цю інформацію у міжнародному інформаційному виданні з питань державних закупівель "Announcer of the public purchasing", якщо очікувана вартість закупівлі перевищує суму, еквівалентну для послуг 300 тисячам євро.

Рішення Замовника про застосування процедури закупівлі в одного учасника, оформлене відповідно до вимог чинного законодавства, до Мінекономрозвитку не надано.

Відповідно до підпункту 1.6 пункту 1 обґрунтування застосування процедури закупівлі в одного учасника Замовника рішення про застосування процедури закупівлі в одного учасника теплових та ядерних теплоустановок (надання консультаційно-інформаційних послуг при супроводженні експлуатації реакторних установок українських АЕС з ВВЕР-1000 і ВВЕР-440) прийнято комітетом з конкурсних торгів 26.01.2012 року.

Інформація про застосування процедури закупівлі в одного учасника опублікована у державному офіційному друкованому виданні з питань державних закупівель та розміщена на веб-порталі Уповноваженого органу www.tender.me.gov.ua 06.02.2012 року (оголошення N 051380 в інформаційному бюлетені "Вісник державних закупівель" від 06.02.2012 N 16 (618)).

При цьому, оголошення у міжнародному інформаційному виданні з питань державних закупівель "Announcer of the public purchasing" не опубліковано та на веб-порталі Уповноваженого органу www.tender.me.gov.ua не розміщено, що суперечить вимогам частини четвертої статті 10 Закону.

Крім того, в обґрунтуванні застосування процедури закупівлі в одного учасника вказано, що умовою її застосування є пункт 2 частини другої статті 39 Закону, а саме: відсутність конкуренції (у тому числі з технічних причин) на товари, роботи чи послуги, які можуть бути поставлені, виконані чи надані тільки певним постачальником (виконавцем), за відсутності при цьому альтернативи.

У якості документального підтвердження Замовником надано копію ліцензії ГН-11-101-1951 від 15.12.2008 "на конструирование оборудования для атомных станций и комплексов с исследовательскими ядерными реакторами", виданої Федеральною службою з екологічного, технологічного та атомного нагляду (Російська Федерація), правила та норми в атомній енергетиці, протокол N 3 "Заседания НТС ГП "Энергоатом", секция 3 "Проектная безопасность" по теме: "Необходимость установки РК САОЗ ВД на энергоблоках ВВЭР-1000 АЭС Украины".

Водночас, надані Замовником документи не містять інформації щодо відсутності конкуренції (у тому числі з технічних причин) на товари, роботи чи послуги, які можуть бути поставлені, виконані чи надані тільки певним постачальником (виконавцем), за відсутності при цьому альтернативи.

Слід зазначити, що відповідно до частини першої статті 20 Закону основною процедурою закупівлі є відкриті торги. Відповідно до частини другої статті 39 Закону процедура закупівлі в одного учасника застосовується замовником як виняток.

Таким чином, рішення про застосування процедури закупівлі в одного учасника Замовником має бути обґрунтованим та документально підтвердженим.

VI. Висновок за результатами здійснення моніторингу:

За результатами опрацьованих копій матеріалів, наданих Замовником, Мінекономрозвитку вважає, що процедура закупівлі в одного учасника застосована Замовником з порушенням законодавства у сфері державних закупівель, зокрема у зв'язку з відсутністю підстав, передбачених пунктом 2 частини другої статті 39 Закону.

VII. Додаткова інформація:

Пунктом 3.14 Порядку (Порядок N 155) визначено, що копію висновку Мінекономрозвитку протягом двох робочих днів з дня його підписання надсилає Державній казначейській службі (обслуговуючому банку), а в разі необхідності разом з іншими матеріалами про виявлені порушення (у разі їх наявності) - до інших контролюючих та правоохоронних органів, органу оскарження.

Відповідно до пункту 3.15 Порядку (Порядок N 155) замовник може надавати висновок контролюючим органам при здійсненні ними повноважень з контролю у сфері державних закупівель відповідно до законодавства, правоохоронним органам, органу оскарження під час розгляду скарг.

 

Заступник директора департаменту
державних закупівель та державного
замовлення Міністерства економічного
розвитку і торгівлі України

О. С. Власов

 




 
 
Copyright © 2003-2018 document.UA. All rights reserved. При використанні матеріалів сайту наявність активного посилання на document.UA обов'язково. Законодавство-mirror:epicentre.com.ua
RSS канали