МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ І ТОРГІВЛІ УКРАЇНИ

ЛИСТ

від 13.03.2012 р. N 3303-05/9258-12

 

КП "Чистота" Мелітопольської міської ради Запорізької області
вул. Олександра Невського, 115, м. Мелітополь, Запорізька обл., 72314

Копія:

Державній казначейській службі України
вул. Бастіонна, 6, м. Київ, 01601

Висновок уповноваженого органу за результатами здійснення моніторингу державних закупівель

Міністерством економічного розвитку і торгівлі України (далі - Мінекономрозвитку), відповідно до вимог пунктів 3, 31, 4, 5 частини другої статті 8 Закону України "Про здійснення державних закупівель" (зі змінами) (далі - Закон) та Порядку здійснення моніторингу державних закупівель, затвердженого наказом Мінекономрозвитку від 19.10.2011 N 155 (Порядок N 155), зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01.12.2011 за N 1377/20115 (далі - Порядок), проведено моніторинг закупівлі за державні кошти "автомобілів спеціальних та спеціалізованих" (оголошення N 048458 в інформаційному бюлетені "Вісник державних закупівель" від 06.02.2011 N 16 (618)) КП "Чистота" Мелітопольської міської ради Запорізької області (далі - Замовник) за процедурою закупівлі в одного учасника у товариства з обмеженою відповідальністю "Глобус-авто" (далі - ТОВ "Глобус-авто").

I. Підстава здійснення моніторингу: абзац третій пункту 1.4 Порядку (Порядок N 155) (лист-повідомлення Мінекономрозвитку від 09.02.2012 N 3305-07/4498-12).

II. Дата початку здійснення моніторингу: 10.02.2012.

III. Вид моніторингу: за ініціативою Мінекономрозвитку.

IV. Питання, за якими здійснювався моніторинг: наявність підстав для застосування Замовником процедури закупівлі в одного учасника, відповідність документів замовника вимогам законодавства у сфері державних закупівель та порядку проведення процедур закупівель вимогам законодавства у сфері державних закупівель відповідно до абзаців третього, четвертого і п'ятого пункту 1.5 Порядку (Порядок N 155).

V. Результати здійснення моніторингу:

На підставі наданих Замовником матеріалів для здійснення моніторингу встановлено наступне.

При складанні річного плану закупівель на 2011 рік, Замовником не дотримано вимог, встановлених у пункті 9 Інструкції щодо заповнення форми річного плану закупівель, затвердженої наказом Мінекономіки від 26.07.2010 N 922 (зі змінами), зареєстрованим в Мін'юсті від 06.08.2010 N 624/17919, відповідно до якої у колонці 7 указується назва підрозділу (підрозділів) замовника (прізвище, ім'я, по батькові посадової особи/посадових осіб замовника), який (які) відповідальний (відповідальні) за підготовку документації конкурсних торгів (запиту цінових пропозицій, кваліфікаційної документації).

Згідно з протоколом засідання комітету з конкурсних торгів Замовника від 23.01.2012 N 2 Замовником прийнято рішення, зокрема, про застосування процедури закупівлі в одного учасника автомобілів спеціальних та спеціалізованих.

Абзацом третім частини першої статті 39 Закону встановлено, що Замовник протягом трьох робочих днів з моменту прийняття рішення про застосування процедури закупівлі в одного учасника забезпечує публікацію у державному офіційному друкованому виданні з питань державних закупівель та розміщення на веб-порталі Уповноваженого органу відповідно до статті 10 цього Закону інформації про застосування процедури закупівлі в одного учасника.

При цьому інформація про застосування процедури закупівлі в одного учасника розміщена на веб-порталі Уповноваженого органу 06.02.2012 року (оголошення N 048458 в інформаційному бюлетені "Вісник державних закупівель" від 06.02.2011 N 16 (618)).

В пункті 5 обґрунтування застосування процедури в одного учасника вказано, що умовою для застосування процедури закупівлі в одного учасника є пункт 2 частини другої статті 39 Закону, а саме: відсутність конкуренції (у тому числі з технічних причин) на товари, роботи чи послуги, які можуть бути поставлені, виконані чи надані тільки певним постачальником (виконавцем), за відсутності при цьому альтернативи.

У довідці Торгово-промислової палати України від 18.01.2012 N 104/08.3-8 та від 16.03.2011 N 567/08.3-8 вказаний перелік документів, наданих Замовником для отримання інформації про наявність підстав, передбачених пунктом другим частини другої статті 39 Закону. Відповідно до указаного переліку, Замовником надано, зокрема, установчі документи ТОВ "Глобус-авто", свідоцтво ДП "ДержавтотрансНДІпроект" про присвоєння міжнародного ідентифікаційного коду виробника колісних транспортних засобів (WMI) та символів ідентифікаційного номера колісних транспортних засобів (VIN) в Україні (реєстраційний N 265 від 27.12.2010), дилерський договір від 07.12.2011 між ТОВ з II ТД "МАЗ-Україна" (Імпортер) та ТОВ "Глобус-авто" (Дилер) на реалізацію вантажної авто техніки в Україні виробника ОАО "Минский автомобильный завод".

Торгово-промислова палата України на основі наданих Замовником документів та за результатами проведеного інформаційного моніторингу встановила, що ТОВ "Глобус-авто" є єдиним вітчизняним виробником автомобілів спеціалізованих для прибирання вулиць і доріг.

Разом з тим, відповідно до частини першої статті п'ятої Закону, вітчизняні та іноземні учасники беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах.

Крім того, довідки Торгово-промислової палати України не містять інформацію про відсутність конкуренції (у тому числі з технічних причин) на товари, роботи чи послуги, які можуть бути поставлені, виконані чи надані тільки певним постачальником (виконавцем), за відсутності при цьому альтернативи.

Слід зазначити, що відповідно до частини першої статті 20 Закону основною процедурою закупівлі є відкриті торги. Відповідно до частини другої статті 39 Закону процедура закупівлі в одного учасника застосовується замовником як виняток. Таким чином, рішення про застосування процедури закупівлі в одного учасника Замовником має бути обґрунтованим та документально підтвердженим.

VI. Висновок за результатами здійснення моніторингу:

За результатами опрацьованих копій матеріалів, наданих Замовником, Мінекономрозвитку вважає, що процедура закупівлі в одного учасника застосована Замовником з порушенням законодавства у сфері державних закупівель, зокрема у зв'язку з відсутністю підстав, передбачених пунктом 2 частини другої статті 39 Закону.

VII. Рекомендації за результатами здійснення моніторингу:

На підставі висновку за результатами здійсненого моніторингу Мінекономрозвитку рекомендує застосувати конкурентну процедуру закупівлі.

VIII. Додаткова інформація:

Пунктом 3.14 Порядку (Порядок N 155) визначено, що копію висновку Мінекономрозвитку протягом двох робочих днів з дня його підписання надсилає Державній казначейській службі (обслуговуючому банку), а в разі необхідності разом з іншими матеріалами про виявлені порушення (у разі їх наявності) - до інших контролюючих та правоохоронних органів, органу оскарження.

Відповідно до пункту 3.15 Порядку (Порядок N 155) замовник може надавати висновок контролюючим органам при здійсненні ними повноважень з контролю у сфері державних закупівель відповідно до законодавства, правоохоронним органам, органу оскарження під час розгляду скарг.

 

Заступник директора департаменту
державних закупівель та державного
замовлення Міністерства економічного
розвитку і торгівлі України

О. С. Власов

 




 
 
Copyright © 2003-2018 document.UA. All rights reserved. При використанні матеріалів сайту наявність активного посилання на document.UA обов'язково. Законодавство-mirror:epicentre.com.ua
RSS канали