МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ І ТОРГІВЛІ УКРАЇНИ

ЛИСТ

від 22.03.2012 р. N 3303-04/10534-07

Адміністрації державної прикордонної служби України
01034, Київ-34, вул. Володимирська, 26

Висновок уповноваженого органу за результатами здійснення моніторингу державних закупівель

Міністерством економічного розвитку і торгівлі України (далі - Мінекономрозвитку), керуючись пунктами 3, 31, 4, 5 частини другої статті 8 Закону України "Про здійснення державних закупівель" (зі змінами) (далі - Закон) та Порядком здійснення моніторингу державних закупівель, затвердженим наказом Мінекономрозвитку від 19.10.2011 N 155 (Порядок N 155), зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 01.12.2011 за N 1377/20115 (далі - Порядок), проведено моніторинг закупівлі за державні кошти "устаткування для автоматичного оброблення інформації (модернізація програмно-технічних комплексів автоматизації прикордонного контролю "Гарт-1/П")", передбаченої річним планом на 2012 рік Адміністрацією державної прикордонної служби України (далі - Замовник) за процедурою "закупівля в одного учасника" у приватного акціонерного товариства "Банкомзв'язок" (далі - ПрАТ "Банкомзв'язок ").

I. Підстава здійснення моніторингу: абзац другий пункту 1.4 Порядку (Порядок N 155) (лист-звернення Замовника від 07.03.2012 N 0.25-2009/0/6-12, зареєстрований в Мінекономрозвитку за N 07/29402-12 від 12.03.2012)

II. Дата початку здійснення моніторингу: 12.03.2012.

III. Вид моніторингу: за обґрунтованим зверненням замовника.

IV. Питання, за якими здійснювався моніторинг: наявність підстав для застосування Замовником процедури закупівлі в одного учасника відповідно до абзацу третього пункту 1.5 Порядку (Порядок N 155).

V. Результати здійснення моніторингу:

На підставі наданих Замовником копій матеріалів для здійснення моніторингу встановлено наступне.

Згідно обґрунтування застосування процедури в одного учасника Замовник планує здійснити закупівлю устаткування для автоматичного оброблення інформації (модернізація програмно-технічних комплексів автоматизації прикордонного контролю "Гарт-1/П") за кошти державного бюджету у ПрАТ "Банкомзв'язок" на підставі пункту 5 частини другої статті 39 Закону, а саме потреба здійснити додаткову закупівлю у того самого постачальника з метою уніфікації, стандартизації або забезпечення сумісності з наявними товарами, технологіями, роботами або послугами, якщо заміна попереднього постачальника (виконавця робіт, надавача послуг) може призвести до несумісності або виникнення проблем технічного характеру, пов'язаних з експлуатацією та обслуговуванням.

Інститутом програмних систем Національної академії наук України розглянуто матеріали, подані Замовником, на підставі яких надано експертний висновок від 17.02.2012 N 239/1-14 (далі - експертний висновок) щодо можливості застосування процедури закупівлі в одного учасника.

Відповідно до експертного висновку, подані Замовником на експертизу матеріали свідчать про те, що програмно-технічні комплекси автоматизації прикордонного контролю "Гарт-1/П" (далі - комплекси) закуповуються Державною прикордонною службою України з 1997 року та прийняті на її озброєння (наказ від 08.08.97 N 308 "Про прийняття на озброєння Прикордонних військ України програмно-технічного комплексу автоматизації паспортного контролю "Гарт-1/П"). Указані комплекси дозволяють автоматизувати процеси прикордонного контролю у пунктах пропуску через державний кордон і за своїм спеціалізованим характером застосовуються тільки в Державній прикордонній службі України.

Крім того, у експертному висновку вказано, що Замовником у 2011 році укладено державний контракт від 02.06.2011 N 19-11, за яким проводилась закупівля обладнання для модернізації програмно-технічних комплексів автоматизації прикордонного контролю "Гарт-1/П" у ПрАТ "Банкомзв'язок".

На підставі укладених державних контрактів та договорів комплексами технічно оснащено 229 пунктів пропуску через державний кордон. Зазначені комплекси технічно адаптовані до існуючої мережі передачі даних, яка в основному створена за допомогою космічного зв'язку, працюють в цілодобовому режимі та функціонують в єдиному інформаційному просторі Державної прикордонної служби України.

Водночас, у експертному висновку вказано, що гарантію відповідності та еквівалентної взаємозаміни закупівлі товару дати не можна, оскільки йдеться про товар спеціального призначення та пов'язані із його застосуванням послуги. Зміна учасника у цьому випадку може призвести до закупівлі товарів, які не відповідають вимогам взаємозаміни, сумісності з наявними товарами та пов'язаними із його застосуванням послугами, що, як наслідок призведе до низки негативних наслідків, зокрема, значних додаткових витрат коштів та часу на організацію учбового процесу та перепідготовку діючого експлуатуючого персоналу, у зв'язку з чим, Інститут програмних систем Національної академії наук України підтверджує наявність підстав щодо закупівлі устаткування для автоматичного оброблення інформації шляхом застосування процедури закупівлі в одного учасника відповідно до вимог пункту 5 частини другої статті 39 Закону.

Разом з тим, в експертному висновку указано, ПрАТ "Банкомзв'язок" за весь час виробництва, постачання та супроводження набув великого досвіду з питань впровадження, ремонту та технічного супроводження (обслуговування) комплексів, побудови інформаційної системи державного масштабу та забезпечення її кваліфікованої, оперативної та надійної технічної підтримки.

Згідно листа Мінпромполітики від 05.04.2011 N 14/3-1-2617, ПрАТ "Банкомзв'язок" є розробником та виробником програмно-технічних комплексів "Гарт-1/П".

VI. Висновок за результатами здійснення моніторингу:

За результатами інформації та матеріалів, зокрема, експертного висновку, наданих Замовником, Мінекономрозвитку вважає, що наявні підстави, передбачені пунктом 5 частини другої статті 39 Закону, для застосування процедури закупівлі в одного учасника.

VII. Додаткова інформація:

Згідно з пунктом 2.13 Порядку (Порядок N 155), висновок, наданий Мінекономрозвитку за результатами здійснення моніторингу закупівлі за зверненням замовника, має рекомендаційний характер і може бути самостійно врахований замовником під час проведення відповідної процедури закупівлі.

Пунктом 2.14 Порядку (Порядок N 155) визначено, що замовник може надавати висновок контролюючим органам при здійсненні ними повноважень з контролю у сфері державних закупівель відповідно до законодавства, правоохоронним органам, органу оскарження під час розгляду скарг.

Відповідно до пункту 2.15 Порядку (Порядок N 155), у разі коли за результатами моніторингу закупівлі за зверненням замовника з певних питань не виявлено порушень законодавства у сфері державних закупівель, моніторинг закупівлі за ініціативою Мінекономрозвитку з цих питань надалі не здійснюється.

 

Заступник директора департаменту
державних закупівель та державного
замовлення Міністерства економічного
розвитку і торгівлі України

О. С. Власов

 




 
 
Copyright © 2003-2018 document.UA. All rights reserved. При використанні матеріалів сайту наявність активного посилання на document.UA обов'язково. Законодавство-mirror:epicentre.com.ua
RSS канали